Mijn kerkelijke gemeente
CGK Urk- Maranatha, belijdend lid
ruim 3300 leden.
3 predikanten, 2 emiriti, 1 vacante predikantsplaats
grote jeugd. Krappe 20 cath.groepen
Veel jeugdverenigingen
Bruisend gemeenteleven met een gemeentekring, jeugdraad (waaronder een activiteitencommissie en een steungroep voor de jeugd),
alleen de 150 psalmen. 1x per maand een zangavond met gezangen.
ruim 3300 leden.
3 predikanten, 2 emiriti, 1 vacante predikantsplaats
grote jeugd. Krappe 20 cath.groepen
Veel jeugdverenigingen
Bruisend gemeenteleven met een gemeentekring, jeugdraad (waaronder een activiteitencommissie en een steungroep voor de jeugd),
alleen de 150 psalmen. 1x per maand een zangavond met gezangen.
Als terugkijken pijn doet...
en vooruitkijken je bang maakt...
kijk dan naast je:
Ik ga met je mee,
Ik ben altijd bij je, alle dagen
mijn weblog
en vooruitkijken je bang maakt...
kijk dan naast je:
Ik ga met je mee,
Ik ben altijd bij je, alle dagen
mijn weblog
- Bert Mulder
- Contacteer:
Protestant Reformed belijdend lid, hier in Edmonton Alberta Canada, onder leiding van dominee, 3 ouderlingen, 2 diakenen
Kleine gemeente, zo'n 24 gezinnen
2 kerkdiensten per zondag,
catechesatie voor de lammeren vanaf ong. 6 jaar oud.
Jeugdvereniging zondag avond
Bijbelstudie woensdag avond
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wat apart om lammeren te onderwijzen. Is dat in navolging van Franciscus van Assisi?Bert Mulder schreef:Protestant Reformed belijdend lid, hier in Edmonton Alberta Canada, onder leiding van dominee, 3 ouderlingen, 2 diakenen
E.e.a. zal dan wel te hooi en te gras gebeuren......refo schreef:Wat apart om lammeren te onderwijzen. Is dat in navolging van Franciscus van Assisi?Bert Mulder schreef:Protestant Reformed belijdend lid, hier in Edmonton Alberta Canada, onder leiding van dominee, 3 ouderlingen, 2 diakenen
Nee hoor, ik prik gewoon even terugHendrikus schreef:en dan hap je? :mrgreen:Marnix schreef:*voelt iets prikken onder de gordel.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bert Mulder
- Contacteer:
jullie zijn wel weer erg lollig vandaag.Breekijzertje schreef: E.e.a. zal dan wel te hooi en te gras gebeuren......
De lammeren van de kudde, dus de kinderen der gemeente natuurlijk
(Dat zul je hoop ik wel snappen?)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Oooooo!Bert Mulder schreef:jullie zijn wel weer erg lollig vandaag.Breekijzertje schreef: E.e.a. zal dan wel te hooi en te gras gebeuren......
Ergens anders zag dat je aanhaalde: predik het evangelie alle creaturen. Franciscus nam dat letterlijk. Vandaar.
- Oude-Waarheid
Ja hoor wat zegt de Heere Jezus tegen Petrus:Bert Mulder schreef:jullie zijn wel weer erg lollig vandaag.Breekijzertje schreef: E.e.a. zal dan wel te hooi en te gras gebeuren......
Weid Mijn lammeren :!:
- Bert Mulder
- Contacteer:
Catechesatie is het weiden van die lammerenOude-Waarheid schreef:Ja hoor wat zegt de Heere Jezus tegen Petrus:Bert Mulder schreef:jullie zijn wel weer erg lollig vandaag.Breekijzertje schreef: E.e.a. zal dan wel te hooi en te gras gebeuren......
En:Oude-Waarheid schreef:Ja hoor wat zegt de Heere Jezus tegen Petrus:Bert Mulder schreef:jullie zijn wel weer erg lollig vandaag.Breekijzertje schreef: E.e.a. zal dan wel te hooi en te gras gebeuren......
10] Ziehier God, de HEER!
Hij komt met kracht, zijn arm zal heersen.
Zijn loon heeft hij bij zich, zijn beloning gaat voor hem uit.
[11] Als een herder weidt hij zijn kudde:
zijn arm brengt de lammeren bijeen,
hij koestert ze, en zorgzaam leidt hij de ooien.
Jesaja 40
Mar ik snap het principe. Gelovigen: Schapen... kinderen: Lammeren. Alleen vraag ik me af of dat zelfde onderscheid tussen jong en oud ook zo gemaakt wordt in Gods koninkrijk. Daar is het volgens mij juist omgekeerd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Waarom voel je je er verder niet zo thuis?Ma Vis schreef:-?
-volgens mij relatief veel jeugd.
-ochtenddienst
- Een bruisend gemeenteleven, jeugdclubs, catechese, bijbel(studie)kringen, gesprekskringen, jongeren- en ouderenkampen
- 150 psalmen
-Een gemeente waar ik mij qua prediking meestal thuisvoel en verder niet thuisvoel.