Gegroet Vaarwel.

jvdg

Bericht door jvdg »

Ma Vis schreef:Zo, jvdg, dat is heel wat.
Eerlijk gezegd had ik het nog niet begrepen.
Maar wat fijn dat jullie op deze manier toch kunnen zorgen voor kinderen die het zo hard nodig hebben!
Erg bijzonder, en veel sterkte daarbij!
Dank voor je wensen!

Het gaat eigenlijk vanzelf..................

Wij zij er vaak heel gelukkig bij (door).

Wat is God groot en goed!!!
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Of wijze woorden van vader Bert, vader JvdG, oom Rens, tante Maria, moeder Jolanda etc
Ma Vis,af en toe voel ik me ook een puber hier hoor en zelfs wel eens een kleuter(bij theologische discussies) maar ik voel me wel vereerd :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Kislev

Bericht door Kislev »

jvdg schreef:Mag ik Kislev en allen die, al dan niet terecht, kritiek hebben op dit forum oproepen om dit in hun ogen lage niveau op te krikken?

Goed voorbeeld doet volgen. :wink:
Neen, ik hou een raar gevoel over van forummen. Ik heb er voor gekozen om te investeren in contacten/gesprekken in de echte wereld, en geen discussies meer in een forum-wereld waarbij je vaak niet weet met wie je te doen hebt. Mensen die zeer actief zijn op forums hebben vaak een arm sociaal leven/netwerk is mij opgevallen.

Komt me ook allemaal vrij nutteloos over hier. kZit ook op het forum van 2cv.nl en daar heb je tenminste nog wat aan als het gaat om technische adviezen, hulp, onderdelen etc. etc.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Mariavt schreef:
Of wijze woorden van vader Bert, vader JvdG, oom Rens, tante Maria, moeder Jolanda etc
Ma Vis,af en toe voel ik me ook een puber hier hoor en zelfs wel eens een kleuter(bij theologische discussies) maar ik voel me wel vereerd :wink:
Ik hoop voor een ieder die hier theologische discussies tot op de komma voert het geloof ook van binnen zit. M.a.w. dat je Jezus, geleid door de Geest, als je persoonlijke Redder hebt aangenomen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:
Ik hoop voor een ieder die hier theologische discussies tot op de komma voert het geloof ook van binnen zit. M.a.w. dat je Jezus, geleid door de Geest, als je persoonlijke Redder hebt aangenomen.
Geldt deze hoop ook voor hen die de discussies niet tot op de komma voeren?
Breekijzertje

Tiberius schreef:
Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:
Geldt deze hoop ook voor hen die de discussies niet tot op de komma voeren?
Retorische vraag.........
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Breekijzertje schreef:
Breekijzertje, het is niet dat ik Hem aangenomen hebt, maar dat Hij mij aangenomen heeft.

Soli Deo Gloria!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Breekijzertje

Bert Mulder schreef:
Breekijzertje schreef:
Breekijzertje, het is niet dat ik Hem aangenomen hebt, maar dat Hij mij aangenomen heeft.

Soli Deo Gloria!
100% Gods werk - 100% jouw werk. Dat kan niet.....en toch is dat het grote geheimenis.....
Marnix

Bericht door Marnix »

[quote="Kislev]Neen, ik hou een raar gevoel over van forummen. Ik heb er voor gekozen om te investeren in contacten/gesprekken in de echte wereld, en geen discussies meer in een forum-wereld waarbij je vaak niet weet met wie je te doen hebt. Mensen die zeer actief zijn op forums hebben vaak een arm sociaal leven/netwerk is mij opgevallen. [/quote]

Dat zijn dan wel mensen die extreem veel forummen. Ik ken er een hoop die heel wat op een forum zitten maar een heel sociaal leven hebben... en dat geldt ook voor mij :) Maar als het ten koste van je sociale leven gaat vind ik dit een wijze keuze.

Real life owns virtual life.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Breekijzertje

......okay....over Lassie en de groeten (terug)....
Adorote

Bericht door Adorote »

Een gegroet vaarwel tegen de theologie van de koude grond en eigenwillige theologie kan men niet van harte toejuichen.

Theologie is--- komt alle tot Mij die belast en vermoeid zijn en Ik zal u rust geven---, het komt er dus op aan Hem aan te Nemen en dat uit Genade als je Eeuwige Verlosser en Zalig maker.

Theologie zal altijd gevoerd moeten worden niet op punten en commas maar in de volle Traditie van de Kerk van allen tijden en plaatsen die Katholiek is zoals de kerk vaders van voor en na de reformatie voor ogen stond en staat .
Laatst gewijzigd door Adorote op 21 apr 2007, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Wát is 'theologie van de koude grond',
en kán je 'eigenwillige theologie' van harte toejuichen???

Heb je zin om het uit te leggen?
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Ik heb minder last van een snijdende sfeer.......

Meer van een on-reformatorische wind die steeds harder gaat waaien uit alle hoeken van het forum!
Ook onderwerpen waar ik niet van begrijp dat die hier op zo'n wijze besproken moeten/kunnen worden!

Het ga jullie goed!
myster

Bericht door myster »

Oude Paden schreef:Ik heb minder last van een snijdende sfeer.......

Meer van een on-reformatorische wind die steeds harder gaat waaien uit alle hoeken van het forum!
Ook onderwerpen waar ik niet van begrijp dat die hier op zo'n wijze besproken moeten/kunnen worden!

Het ga jullie goed!
Is dit niet de weg van de minste weerstand kiezen? Misschien is het juist wel verstandig om de reformatorische wind dat juist te laten waaien. En onderwerpen die je niet aanstaan, negeer je toch gewoon?
Als je toch gaat: Vaarwel, al spijt het me dat je gaat!
Daphne

Bericht door Daphne »

Oude Paden schreef:Ik heb minder last van een snijdende sfeer.......

Het ga jullie goed!
Doei!
Gesloten