Scheiding van kerk en staat

Rens

Bericht door Rens »

Lisa Ethan schreef:
Rens schreef:Als je hart écht bij God ligt, dan hou je je onverkort aan Zijn Woord en Wet en schik je je ernaar, hoe moeizaam het is en hoe opstandig je soms ook kan zijn.

Zijn "grondpersoneel" zal tzt zélf hun verantwoording moeten afleggen, dat is niet JOUW zorg, maar de húnne..........

Ik wéét het, het IS moeilijk, maar die opstandigheid brengt je geen stap verder, ook zo'n meisje niet.
De enige conclusie die ik uit dit topic kan trekken is dat kennelijk nooit iemand hier met verkrachting te maken heeft gehad.

Echt, anders zou je wel een toontje lager zingen. Mensen de bijbel voorhouden en HET IS GODS WIL schreeuwen is zoooo makkelijk....

Heb je wel eens van Fred Phelps gehoord?
nee, maar ik heb wel zélf een dochter......meer kan ik niet zeggen hier.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Lisa Ethan schreef:
En als je door je man geslagen wordt, is dat dan ook de wil van God?
Ja Lisa dat is dan de Wil van God al begrijpen wij Zijn wegen vaak niet. En die God wil nu zo'n meisje omringen met Zijn liefde en zorg maar dat kindje mag je nooit laten aborteren.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lisa Ethan schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik zou nooit tot een abortus kunnen komen. Ook niet als ik verkracht zou worden, God beware me ervoor. Ik kan wel verschillende redenen noemen. Ten eerste de rede waarom er een nieuw leven is ontstaan. Hoe krom het ook lijkt, al het leven komt voort uit de Wil van God. En ik ben er van overtuigd dat Hij je ook in zulke moeilijke opmstandigheden wil helpen en steunen.
Bovendien, al zeg je dat een foutus van een week oud nog geen levend wezen is, het is wel zo! Alles om uit te groeien tot een prachtig persoon is aanwezig. En het dragen en baren van een kind is een van de mooiste dingen die er zijn. Het is een uniek wezen, gewild en geliefd door de Vader in de hemel. En zo zijn er nog meer dingen op te noemen. Juist als Christen zou je deze dingen moeten begrijpen.
Dus verkrachting is dan de wil van God omdat dat kindje er moet komen? Ben jij Christen of Moslim?

En als je door je man geslagen wordt, is dat dan ook de wil van God?
Dat heb ik niet gezegd. Fouten die mensen maken, dat is Gods schuld niet. We hebben ook onze eigen verantwoordelijkheid. Maar als er nieuw leven ontstaat, dan ligt dat in Gods handen. Met een kromme stok kan Hij een rechte slag slaan. Vergeet niet dat elk leven door Hem gewild is! Ook al is het door een verkrachting. Ik spreek even heel persoonlijk, want waarschijnlijk ben ik ook door een verkrachting ontstaan en daarna door mijn biologische moeder afgestaan. En als ik nu kijk naar mijn eigen, prachtige leven, door God geschonken, dan kan ik me niet voorstellen dat ik ooit een abortus zou laten plegen of goedkeuren. Ik wijs daarom niet een vrouw/meisje af die zoiets doet, maar goed is het niet.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lisa Ethan

Bericht door Lisa Ethan »

Rens schreef:nee, maar ik heb wel zélf een dochter......meer kan ik niet zeggen hier.
Moet je eens op youtube gaan zoeken op de keywoorden Fred Phelps. Ik denk dat jij dat echt een geweldige man zult vinden.

Jij bent zeker ook tegen homohuwelijken?

Als je zelf een dochter hebt dan kan ik alleen maar bidden voor haar dat haar nooit hetzelfde gebeurd als mijn vriendin, want in haar geval zou ze dan dus gedwongen moeder moeten zijn.

Ik zal tevens voor meer wijsheid voor je bidden.
Josephus

Bericht door Josephus »

Lisa Ethan schreef:
refo schreef:Waaruit maak je op dat een foetus van 1 dag geen kind is?
Dat is gewoon een feit, dat is wettelijk zo bepaald ook, onderzocht en bewezen.
Het doet me enerzijds deugd dat je zo'n onbegrensd vertrouwen hebt in de Nederlandse wetgeving, maar ik vind het anderzijds ook wat naïef. Je zou je misschien wat moeten verdiepen in de onstaansgeschiedenis van bijvoorbeeld de abortuswet. Wetgeving komt niet bepaald altijd tot stand op basis van objectief feitelijk onderzoek. De waan van de dag, opportunisme en vooringenomenheid zijn ook nog wel eens terug te zien in wetgeving.
Rens

Bericht door Rens »

Lisa Ethan schreef:
Rens schreef:nee, maar ik heb wel zélf een dochter......meer kan ik niet zeggen hier.
Moet je eens op youtube gaan zoeken op de keywoorden Fred Phelps. Ik denk dat jij dat echt een geweldige man zult vinden.

Jij bent zeker ook tegen homohuwelijken?

Als je zelf een dochter hebt dan kan ik alleen maar bidden voor haar dat haar nooit hetzelfde gebeurd als mijn vriendin, want in haar geval zou ze dan dus gedwongen moeder moeten zijn.

Ik zal tevens voor meer wijsheid voor je bidden.
even een schijnbaar onzinnige vraag: hoe jong ben jij?
Moderatorbericht:
Lisa Ethan

JolandaOudshoorn schreef:Dat heb ik niet gezegd. Fouten die mensen maken, dat is Gods schuld niet. We hebben ook onze eigen verantwoordelijkheid. Maar als er nieuw leven ontstaat, dan ligt dat in Gods handen. Met een kromme stok kan Hij een rechte slag slaan. Vergeet niet dat elk leven door Hem gewild is! Ook al is het door een verkrachting. Ik spreek even heel persoonlijk, want waarschijnlijk ben ik ook door een verkrachting ontstaan en daarna door mijn biologische moeder afgestaan. En als ik nu kijk naar mijn eigen, prachtige leven, door God geschonken, dan kan ik me niet voorstellen dat ik ooit een abortus zou laten plegen of goedkeuren. Ik wijs daarom niet een vrouw/meisje af die zoiets doet, maar goed is het niet.
En heb je je echte moeder ooit ontmoet dan?
Mariavt schreef:Ja Lisa dat is dan de Wil van God al begrijpen wij Zijn wegen vaak niet. En die God wil nu zo'n meisje omringen met Zijn liefde en zorg maar dat kindje mag je nooit laten aborteren.
Nu snap ik meteen ook meer waarom sommige mede-Christenen zich zo makkelijk tot de Islam laten bekeren.
vlinder

Bericht door vlinder »

Jij redeneerd erg pijnlijk voor jongelui en echtparen die geen kinderen kunnen krijgen. Die zouden zo'n kindje liefdevol in huis nemen!!!

Daarnaast lees ik in mijn Bijbel: Eér (niet nadat, maar éér) er iets van mij BEGON te LEVEN, was alles in Uw Boek geschreven! Uw ogen hebben mijn ONGEVORMDE KLOMP aanschouwd.

De Bijbel zegt hier niet hebben mij als mens beschouwd. Ook de mensen die praten over een klomp cellen (afschuwelijk) hebben geen recht om abortus toe te passen.
Bovendien: wanneer wordt volgens jouw wel iemand levend?
Wettelijk (nederlandse wet) is er bedenk tijd! Voor je ontdekt dat je mogelijk zwanger kunt zijn is er een maand om! Dan nog afspraken bij huisarts of kliniek, vervolgens bedenktijd en dan nog de wachtlijst!
Ik vind dat de bevruchte eicel na innesteling al direct een kind is.

Ergens las ik eens:
Waar bloed is, is leven....Aangezien een kind zeeeeeer snel bloed van de moeder krijgt en in de aderen heeft stromen, is die beslissing nog niet genomen en vind ik het gewoon ontoelaatbaar om abortus te doen, alleen omdat de moeder het kind niet wil!
Nee, hoe pijnlijk misschien de situatie voor je is (geweest) Alles ten spijt, maar dat mag echt nooit!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lisa Ethan schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dat heb ik niet gezegd. Fouten die mensen maken, dat is Gods schuld niet. We hebben ook onze eigen verantwoordelijkheid. Maar als er nieuw leven ontstaat, dan ligt dat in Gods handen. Met een kromme stok kan Hij een rechte slag slaan. Vergeet niet dat elk leven door Hem gewild is! Ook al is het door een verkrachting. Ik spreek even heel persoonlijk, want waarschijnlijk ben ik ook door een verkrachting ontstaan en daarna door mijn biologische moeder afgestaan. En als ik nu kijk naar mijn eigen, prachtige leven, door God geschonken, dan kan ik me niet voorstellen dat ik ooit een abortus zou laten plegen of goedkeuren. Ik wijs daarom niet een vrouw/meisje af die zoiets doet, maar goed is het niet.
En heb je je echte moeder ooit ontmoet dan?
Helaas niet, ik ben geboren in Indonesie en alle papieren zijn ooit vernietigd. Maar ik ben haar nog altijd dankbaar dat ze me niet heeft "weg laten halen"
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Lisa Ethan schreef:
Nu snap ik meteen ook meer waarom sommige mede-Christenen zich zo makkelijk tot de Islam laten bekeren.
idd "sommige" , diegenen die toch al geen échte Christenen waren danwel héél erg wankel in de geloofsschoenen stonden
Moderatorbericht:
Lisa Ethan

Rens schreef:even een schijnbaar onzinnige vraag: hoe jong ben jij?
Ik ben 21, maar wat heeft dat met deze discussie van doen dan? Ga je dan als je ouder bent tegen me zeggen: "meisje meisje jij weet nog zoooo weinig van het leven en het leven in de Heer...."?
Josephus schreef:Het doet me enerzijds deugd dat je zo'n onbegrensd vertrouwen hebt in de Nederlandse wetgeving, maar ik vind het anderzijds ook wat naïef. Je zou je misschien wat moeten verdiepen in de onstaansgeschiedenis van bijvoorbeeld de abortuswet. Wetgeving komt niet bepaald altijd tot stand op basis van objectief feitelijk onderzoek. De waan van de dag, opportunisme en vooringenomenheid zijn ook nog wel eens terug te zien in wetgeving.
Waarom is vertrouwen hebben in de Nederlandse wetgeving naief? Jij zegt dat een regel buigen van de bijbel oppurtunisme is, maar wat nou als je dan niet geloofd in de regel van het stoppen voor rood, het dealen van drugs, of kinderen misbruiken en je die regel voor jezelf buigt, een regel uit de wet? Mag je zo'n regel dan ook buigen omdat je het niet met de wet eens bent?

Of als een bepaalde wet in de bijbel staat als niet verboden en toegestaan, maar die in de wet verboden is? Of van welk geloof dan ook, mag je zoiets dan wel uitvoeren omdat je geloof zegt dat het wél mag?

Stel je bent Islamitisch, dan mag pedofilie voor jou dus wel, omdat Mohammed immers ook met een meisje van 9 getrouwd was, dan kun je zeggen van in mijn geloof mag het wel, met de Nederlandse wet heb ik dus niets te schaften.

Of ben ik dan weer eens te naief?
Josephus

Bericht door Josephus »

Lisa Ethan schreef:De enige conclusie die ik uit dit topic kan trekken is dat kennelijk nooit iemand hier met verkrachting te maken heeft gehad.
Goddank niet. Het feit dat jij blijkbaar, gezien je heftigheid, daarin wel ervaringsdeskundige bent, maakt aan de ene kant dat ik je serieus wil nemen. Aan de andere kant krijg ik de indruk dat de emotionaliteit het op dit punt bij jou wint van de rationaliteit en dat maakt discussiëren verdraaid lastig.
Rens

Bericht door Rens »

Lisa Ethan schreef:
Rens schreef:even een schijnbaar onzinnige vraag: hoe jong ben jij?
Ik ben 21
mijn jongste dochter is 34.......er is haar meer gebeurd dan je voor mogelijk houdt, maar ze heeft altijd, hoe zwaar de weg ook was, het oog op God mógen houden.

o ja, ik ben iid tégen homo-huwelijk, abortus en euthanasie......om maar even wat straten en pleinen te noemen.
Moderatorbericht:
Lisa Ethan

Rens schreef:idd "sommige" , diegenen die toch al geen échte Christenen waren danwel héél erg wankel in de geloofsschoenen stonden
En wat definieert volgens jou dan een echte Christen? Ik kan dat in jouw ogen nooit zijn omdat ik homohuwelijken en abortus wel toelaatbaar vindt.
JolandaOudshoorn schreef:Helaas niet, ik ben geboren in Indonesie en alle papieren zijn ooit vernietigd. Maar ik ben haar nog altijd dankbaar dat ze me niet heeft "weg laten halen"
Ja maar in dat aspect zou die begeleiding dan weer wel goed zijn. Als het per wet wel toegestaan is om abortus te laten plegen kan de kerk altijd met het gezin van het slachtoffer mee denken en het meisje ZELF laten bepalen of ze het op geeft ter adoptie of het weg laat halen.

Het is altijd goed om keuzes te hebben, God heeft ons zelf zelfs de keuze gegeven om wel of niet in Hem te geloven. En zo moet het ook een keuze zijn of je wel of niet moeder wilt worden.
vlinder schreef:Jij redeneerd erg pijnlijk voor jongelui en echtparen die geen kinderen kunnen krijgen. Die zouden zo'n kindje liefdevol in huis nemen!!!

Daarnaast lees ik in mijn Bijbel: Eér (niet nadat, maar éér) er iets van mij BEGON te LEVEN, was alles in Uw Boek geschreven! Uw ogen hebben mijn ONGEVORMDE KLOMP aanschouwd.

De Bijbel zegt hier niet hebben mij als mens beschouwd. Ook de mensen die praten over een klomp cellen (afschuwelijk) hebben geen recht om abortus toe te passen.
Bovendien: wanneer wordt volgens jouw wel iemand levend?
Wettelijk (nederlandse wet) is er bedenk tijd! Voor je ontdekt dat je mogelijk zwanger kunt zijn is er een maand om! Dan nog afspraken bij huisarts of kliniek, vervolgens bedenktijd en dan nog de wachtlijst!
Ik vind dat de bevruchte eicel na innesteling al direct een kind is.

Ergens las ik eens:
Waar bloed is, is leven....Aangezien een kind zeeeeeer snel bloed van de moeder krijgt en in de aderen heeft stromen, is die beslissing nog niet genomen en vind ik het gewoon ontoelaatbaar om abortus te doen, alleen omdat de moeder het kind niet wil!
Nee, hoe pijnlijk misschien de situatie voor je is (geweest) Alles ten spijt, maar dat mag echt nooit!
Ja maar daarom zeg ik dus ook dat het een keuze moet zijn, NIET geforceerd. Mensen dingen forceren is nooit goed, het is zo'n meisje haar lijf, ZIJ moet kunnen bepalen wat wel en niet kan.

Wil je een goede Christen zijn kies je sowieso misschien niet voor abortus, nou dat is dan mooi voor een gezin die geen kinderen kan krijgen maar abortus moet WEL een optie KUNNEN zijn.

En nee, een bevruchte eicel is net zo zeer een leven als alleen een eicel of alleen een spermacel. Ze bouwen een optie TOT leven meer niet. Als alles met bloed een leven is dan heeft iemand die een orgaan moet laten verwijderen zoals een galblaas ook een probleem. Daar loopt immers ook bloed door.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Josephus schreef:
Lisa Ethan schreef:De enige conclusie die ik uit dit topic kan trekken is dat kennelijk nooit iemand hier met verkrachting te maken heeft gehad.
Goddank niet. Het feit dat jij blijkbaar, gezien je heftigheid, daarin wel ervaringsdeskundige bent, maakt aan de ene kant dat ik je serieus wil nemen. Aan de andere kant krijg ik de indruk dat de emotionaliteit het op dit punt bij jou wint van de rationaliteit en dat maakt discussiëren verdraaid lastig.
Roep niet te hard Lisa want je weet niet wat je zegt. Wie weet zijn er onder ons die wel dégelijk met verkrachting te maken hebben gehad.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Plaats reactie