Uitnodiging voor conferentie
Uitnodiging voor conferentie
Hierbij wil ik jullie op de hoogte brengen van de derde landelijke Heart-Cry conferentie in Nederland. De conferentie wordt gehouden van D.V. 29 juni - 2 juli 2007 te Ambt-Delden (nabij Rijssen).
In het programma wordt geprobeerd voor alle leeftijden (jong en oud) en doelgroepen (gehuwd en ongehuwd) iets te organiseren. De volgende sprekers hopen deze conferentie te spreken: Ds. Etienne Maritz (Zuid-Afrika) en Dr. Jef de Vriese (België). Dit is een pastorale (geestelijke) groeiconferentie voor jongere en oudere christenen van alle leeftijden. Deze conferentie zijn er met name twee speerpunten: geestelijke geloofsgroei en huwelijk/opvoeding. Ook voor de ongehuwden en de jongeren zal er voldoende oog zijn voor hun geestelijke vragen en behoeften, zoals je kunt zien in het programma. Ook zal er nog door middel van een lezing aandacht gegeven worden aan de psyche en de ontwikkeling van een gezonde identiteit.
Voor het volledige programma en het eventueel aanmelden voor de conferentie, verwijs ik jullie door naar onderstaande link:
Heartcry Conferentie
In het programma wordt geprobeerd voor alle leeftijden (jong en oud) en doelgroepen (gehuwd en ongehuwd) iets te organiseren. De volgende sprekers hopen deze conferentie te spreken: Ds. Etienne Maritz (Zuid-Afrika) en Dr. Jef de Vriese (België). Dit is een pastorale (geestelijke) groeiconferentie voor jongere en oudere christenen van alle leeftijden. Deze conferentie zijn er met name twee speerpunten: geestelijke geloofsgroei en huwelijk/opvoeding. Ook voor de ongehuwden en de jongeren zal er voldoende oog zijn voor hun geestelijke vragen en behoeften, zoals je kunt zien in het programma. Ook zal er nog door middel van een lezing aandacht gegeven worden aan de psyche en de ontwikkeling van een gezonde identiteit.
Voor het volledige programma en het eventueel aanmelden voor de conferentie, verwijs ik jullie door naar onderstaande link:
Heartcry Conferentie
Re: jongeren
Ik vroeg me alleen af onder welke leeftijd 'jongeren' vallen...? Is 20 een jongere?Grace schreef:Voor de jongeren wilde ik nog even aangeven dat er een spreker komt die veel jongeren misschien wel kennen. Tijdens het jongerenprogramma zal Koos de Jong van de jongerenavonden in Doorn spreken.
Met vriendelijke groet,
Grace
Op het programma kan ik niet vinden dat Koos komt, dus mijn vraag: weet je dat zeker? Zo ja, wanneer houdt hij zijn lezing?Grace schreef:Voor de jongeren wilde ik nog even aangeven dat er een spreker komt die veel jongeren misschien wel kennen. Tijdens het jongerenprogramma zal Koos de Jong van de jongerenavonden in Doorn spreken.
Met vriendelijke groet,
Grace
13 jaar - 20 jaarMariaW schreef:Ik vroeg me alleen af onder welke leeftijd 'jongeren' vallen...? Is 20 een jongere?Grace schreef:Voor de jongeren wilde ik nog even aangeven dat er een spreker komt die veel jongeren misschien wel kennen. Tijdens het jongerenprogramma zal Koos de Jong van de jongerenavonden in Doorn spreken.
Met vriendelijke groet,
Grace
Koos de Jong hoopt op zaterdagmorgen te komen spreken. Dat is zeker. Op zaterdagavond is er ook een jongerenprogramma. Dat is ook al bekend en dat staat al wel vermeld in de uitnodiging.MariaW schreef:Op het programma kan ik niet vinden dat Koos komt, dus mijn vraag: weet je dat zeker? Zo ja, wanneer houdt hij zijn lezing?Grace schreef:Voor de jongeren wilde ik nog even aangeven dat er een spreker komt die veel jongeren misschien wel kennen. Tijdens het jongerenprogramma zal Koos de Jong van de jongerenavonden in Doorn spreken.
Met vriendelijke groet,
Grace
Helaas moet de organisatie van dit gebeuren weer de toevlucht nemen tot sprekers uit het buitenland. Kennelijk zijn de Nederlandse predikanten gewogen maar te licht bevonden...
En dan nog iets. Ik dacht dat HeartCry zich wil richten op geestelijke herleving in de eerste plaats. Niet op geestelijke groei.

En dan nog iets. Ik dacht dat HeartCry zich wil richten op geestelijke herleving in de eerste plaats. Niet op geestelijke groei.
Re: Uitnodiging voor conferentie
[quote="Grace"]In het programma wordt geprobeerd voor alle leeftijden (jong en oud) en doelgroepen (gehuwd en ongehuwd) iets te organiseren. De volgende sprekers hopen deze conferentie te spreken: Dr. Jef de Vriese (België). Dit is een pastorale (geestelijke) groeiconferentie voor jongere en oudere christenen van alle leeftijden.[quote="Grace"]
Jeff de Vriese spreekt a.s zondag in onze gemeente (christengemeente Roermond). Ik hoor hem zeer graag spreken m.n zijn pastorale inzichten.
Jeff de Vriese spreekt a.s zondag in onze gemeente (christengemeente Roermond). Ik hoor hem zeer graag spreken m.n zijn pastorale inzichten.
Laatst gewijzigd door mayflower op 19 apr 2007, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Uitnodiging voor conferentie
Die wij dus node missen bij alle predikanten in ons vaderland...?mayflower schreef: Jeff de Vriese spreekt a.s zondag in onze gemeente (christengemeente Roermond). Ik hoor hem zeer graag spreken m.n zijn pastorale inzichten.
Hmm, als mensen de uitnodiging van buitenlandse sprekers als een motie van wantrouwen tegenover de Nederlandse predikanten zien zegt wat over de plaats die we aan predikanten geven. Is het een belediging voor een predikant als een buitenlandse spreker in plaats van hem wordt uitgenodigd?
Ik zelf vind het niet praktisch om buitenlandse sprekers te hebben als er vertaald moet worden, maar om nu hier een groot punt van te maken.
Ik zelf vind het niet praktisch om buitenlandse sprekers te hebben als er vertaald moet worden, maar om nu hier een groot punt van te maken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."