Hmm, dat lijkt me een aangepaste versie van wat men Spurgeon vroeg. Men vroeg hem: zullen we Wesley (arminiaan) wel in de hemel zien? Antwoord Spurgeon: nee, dat zou ik niet denken. Die zit zo vooraan, dat we hem niet zullen kunnen zien.vlinder schreef:Ik heb eens het volgende gehoord (ja ja een heus volkverhaal(tje)
een jongen vroeg op catechisatie aan de ouderling: Zou Johannes de Heer wel in de hemel gekomen zijn?
Zegt die ouderling: Ja zeker en er zit vast niemand zo dicht bij de Heere dan hij.
Geestelijke liederen
- J.C. Philpot
- JolandaOudshoorn
Wij hebben na de dienst ook "U zij de glorie" gezongen! Prachtig lied, ik wil heel graag dat ze dit ook bij mijn begrafenis zingen, als slotlied.
Verder werd er nog "Goddank, laat iedereen het horen, Christus is waarlijk opgestaan"
En de ds had als eindgebed op Goede Vrijdag
"Jezus leven van ons leven
Jezus, dood van onze dood
Die voor ons U hebt gegeven
In de bangste zielenood
Opdat wij niet hulpeloos sterven
maar Uw heerlijkheid zouden erven
Duizend, duizendmaal o Heer
Zij U daarvoor dank en eer
Halleluja, Amen"
Verder werd er nog "Goddank, laat iedereen het horen, Christus is waarlijk opgestaan"
In de bangste zielenood
Halleluja, Amen"
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Die hebben we ook gezongen, mooie liederen. Alleen snap ik nooit zo goed waarom dat na de dienst zou moeten. Het past juist perfect in de dienstJolandaOudshoorn schreef:Wij hebben na de dienst ook "U zij de glorie" gezongen! Prachtig lied, ik wil heel graag dat ze dit ook bij mijn begrafenis zingen, als slotlied.
In de bangste zielenood
Halleluja, Amen"

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bij ons is het het laatste lied van de dienst, vóórdat de zegen wordt gelegd op de gemeente.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Hoezo? Hebben jullie dat dan buiten gezongen?Marnix schreef:Die hebben we ook gezongen, mooie liederen. Alleen snap ik nooit zo goed waarom dat na de dienst zou moeten. Het past juist perfect in de dienstJolandaOudshoorn schreef:Wij hebben na de dienst ook "U zij de glorie" gezongen! Prachtig lied, ik wil heel graag dat ze dit ook bij mijn begrafenis zingen, als slotlied.
In de bangste zielenood
Halleluja, Amen"
het zou errug handig zijn om het profiel ff open te trekken..........Breekijzertje schreef:In de ger. gem.? Geloof ik niks van.Rens schreef:Bij ons is het het laatste lied van de dienst, vóórdat de zegen wordt gelegd op de gemeente.
Tenminste.....als je nog steeds bij de ger. gem. gaat.............
Moderatorbericht:
Nee... maar eerst de zegen, dan de dominee een hand geven en dan mag alles wat volgens de KO niet tijdens de dienst mag opeens welrefo schreef:Hoezo? Hebben jullie dat dan buiten gezongen?Marnix schreef:Die hebben we ook gezongen, mooie liederen. Alleen snap ik nooit zo goed waarom dat na de dienst zou moeten. Het past juist perfect in de dienstJolandaOudshoorn schreef:Wij hebben na de dienst ook "U zij de glorie" gezongen! Prachtig lied, ik wil heel graag dat ze dit ook bij mijn begrafenis zingen, als slotlied.
In de bangste zielenood
Halleluja, Amen"

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Een beetje vreemd is dat wel. Eigenlijk geeft men daarmee aan het niet eens te zijn met de KO op dat punt. Omdat men zich er toch door gebonden weet, wordt voor die noodoplossing gekozen.Marnix schreef: Nee... maar eerst de zegen, dan de dominee een hand geven en dan mag alles wat volgens de KO niet tijdens de dienst mag opeens wel
refo schreef:Hoezo? Hebben jullie dat dan buiten gezongen?Marnix schreef:Die hebben we ook gezongen, mooie liederen. Alleen snap ik nooit zo goed waarom dat na de dienst zou moeten. Het past juist perfect in de dienstJolandaOudshoorn schreef:Wij hebben na de dienst ook "U zij de glorie" gezongen! Prachtig lied, ik wil heel graag dat ze dit ook bij mijn begrafenis zingen, als slotlied.
In de bangste zielenood
Halleluja, Amen"
De Goede Vrijdag heeft geen eind gebed men verlaat in stilte de Kerk, en het aangegeven gezang is juist voor in de Pasen en paastijd;Liturgisch/theologisch valt er nog een hoop te doen ,wil men tot volheid komen van het begrijpen wat er werkelijk plaats gevonden heeft zowel dood als Verrijzenis des Heren .
De psalmen hoe men ze nu zingt zijn berijmde gezangen,wil men echt de psalmen zingen zoals behoort is dat altijd onberijmd.De geestelijke liederen der kerkenschat van alle tijden kunnen niets anders gezongen worden binnen de ambtelijke kerkdienst.
Ken u kerkgeschiedenis en uw reformatie kerkgeschiedenis.
Brassband... klinkt goed. Ik was een maand geleden in de luthers evangelische kerk in Linday (Zuid-Duitsland) waar ze een speciale dienst hadden ivm het 100 jarige jubileum van een samenwerkingsverband tussen allerlei kerken aan de Bodensee, daar hadden ze een compleet blaasorkestBonny schreef:Met Pasen begeleidt de brassband de morgendienst, dan spelen we ook 'U zij de glorie', schitterend, vooral met de zgn bovenstem.