Da Vinci code

Christiaan

Bericht door Christiaan »

refo schreef:
geledu schreef:Door nieuwsgierigheid gedreven heb ik ook dit boek ter hand genomen.
Hoewel meeslepend, een page turner zoals iemand het eens terecht in een recensie noemde, ben ik toch zeer geschokt.

Ik kan het dan ook aan niemand aanraden om de Da Vinci Code te lezen.

Hoewel ik niet door dit boek aan het twijfelen wordt gebracht over de leer zoals de christelijke kerk het altijd geleerd heeft, voelde ik wel tijdens het lezen de duivelse tegenwoordigheid in het boek.
Duizenden mensen die aan het twijfelen zijn geslagen, zovelen die afvragen of de kerk toch geen zaken heeft achtergehouden.
De schrijver is mi ook heel listig bezig om niet duidelijk aan te geven wat in zijn ogen fictie en wat werkelijkheid is.
Zo laat hij een groot deel van zijn lezers in het ongewis en is het boek een bron van godslasterlijke speculatie’s geworden.

De duivel gaat rond als een briesende leeuw, dat wordt in dit boek weer zo duidelijk.
'

Waarom raken mensen toch zo van streek van een boek? Het is een spannend boek, meer niet. Ik denk dat de duivel wel slimmere methodes heeft dan zo'n seculier boek. Daar moet hij het echt niet van hebben.
Bovendien: het is toch de verkiezing waardoor mensen zalig kunnen worden? Dus wat voor invloed heeft nou zo'n boek?
Refo jij hoeft er niet gevoelig voor te zijn. Maar dat neemt niet weg dat andere dat ook niet zijn. Ikke niet, maar andere mogelijk wel.
Dus wees voorzichtig in je oordeel.
De Satan kan allerlei zaken gebruiken juiste de middelen waar je het niet zo van verwacht!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
geledu

Bericht door geledu »

refo schreef: Waarom raken mensen toch zo van streek van een boek? Het is een spannend boek, meer niet. Ik denk dat de duivel wel slimmere methodes heeft dan zo'n seculier boek. Daar moet hij het echt niet van hebben.
Bovendien: het is toch de verkiezing waardoor mensen zalig kunnen worden? Dus wat voor invloed heeft nou zo'n boek?
Van streek van een boek is een groot woord , maar ik heb toch al regelmatig gesprekken met mensen gehad die wel degelijk geloof hechten aan de complot theorieen in het boek.
Die letterlijk aan me kwamen vragen of dit soms misschien toch mogelijk zou zijn.
Ik denk dat je de invloed van dit boek wel onderschat.
Op dit moment is het wat uit het nieuws, maar er zijn er duizenden en duizenden die ofwel door het boek of door de film zijn gaan twijfelen of het misschien toch niet mogelijk is dat de geschiedenis wordt gemanipuleerd door machten zoals onder andere het Vaticaan.
refo

Bericht door refo »

Dat de wereld gemanipuleerd wordt twijfel ik niet aan.
Door iedereen die macht heeft in welke vorm ook.
Voice

Bericht door Voice »

Geen zin om dit hele topic te lezen...... :lol:

Raden jullie het aan om dit boek wel of juist niet te lezen.
Ik heb er vaak mee in mijn handen gestaan in de bieb.
Hummel

Bericht door Hummel »

Voice schreef:Geen zin om dit hele topic te lezen...... :lol:

Dit héle topic... wel vier pagina's. :?

Lees het boek gerust, het is erg spannend. Maar neem de theorieën die erin verkondigd worden met een korreltje zout.
Rens

Bericht door Rens »

Hummel schreef:

Lees het boek gerust, het is erg spannend. Maar neem de theorieën die erin verkondigd worden met een korreltje zout.
Kórreltje?? Een héél pák bedoel je zeker.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Voice

Bericht door Voice »

Hummel schreef:

Tja dat is met meer boeken zo vind ik, maar ik ga hem wel lezen denk!!!
geledu

Bericht door geledu »

Ik weet niet of je de moeite hebt genomen om dit topic door te lezen , voor het geval dat je dit niet hebt gedaan , hier mijn reactie op het lezen van het boek.

Je wint er werkelijk niets mee , door dit boek te lezen.
Probeer een nuttiger boek te pakken te krijgen.
geledu schreef:Door nieuwsgierigheid gedreven heb ik ook dit boek ter hand genomen.
Hoewel meeslepend, een page turner zoals iemand het eens terecht in een recensie noemde, ben ik toch zeer geschokt.

Ik kan het dan ook aan niemand aanraden om de Da Vinci Code te lezen.

Hoewel ik niet door dit boek aan het twijfelen wordt gebracht over de leer zoals de christelijke kerk het altijd geleerd heeft, voelde ik wel tijdens het lezen de duivelse tegenwoordigheid in het boek.
Duizenden mensen die aan het twijfelen zijn geslagen, zovelen die afvragen of de kerk toch geen zaken heeft achtergehouden.
De schrijver is mi ook heel listig bezig om niet duidelijk aan te geven wat in zijn ogen fictie en wat werkelijkheid is.
Zo laat hij een groot deel van zijn lezers in het ongewis en is het boek een bron van godslasterlijke speculatie’s geworden.

De duivel gaat rond als een briesende leeuw, dat wordt in dit boek weer zo duidelijk.
Plaats reactie