Kennis van het Christendom

Plaats reactie
jvdg

Kennis van het Christendom

Bericht door jvdg »

Super struikelt over Pasen

VR 06 apr 2007 | 10.02
Britten zijn slecht op de hoogte over de echte betekenis van Pasen, maar ook bij grote bedrijven is de Bijbelkennis beperkt. De Britse supermarktketen Somerfield vergiste zich tot twee keer toe.

Het concern hield een enquête onder de bezoekers over de betekenis van Pasen. "Britten eten gemiddeld 3,5 paasei in het paasweekend. Maar meer dan een kwart weet niet dat met Pasen de geboorte van Christus wordt gevierd'', meldde Somerfield in een persbericht. Kort daarop werd een gewijzigde versie van het bericht verzonden over 'de toenemende onwetendheid over de betekenis van Pasen', waarin het woord 'geboorte' was vervangen door 'wedergeboorte'.

Ben Winston van de Church of England nam daarop direct contact op met de supermarktketen om de tweede fout op rij recht te zetten. "Nogal een ongelukkige vergissing'', zei hij gisteren tegen dagblad The Times. "Ik heb geadviseerd om in het vervolg te spreken over Pasen als het feest van Christus' opstanding, in plaats van zijn geboorte.'' Somerfield belooft zich "in de toekomst te laten leiden door de leer van de kerk''. Volgens de supermarktketen staat het ronddelen van paaseieren symbool voor het wegrollen van de steen voor het graf van Christus.

Bron: Nederlands Dagblad

Ik vrees dat het in Nederland niet veel beter gesteld is.
Hoewel ik me haast niet kan voorstellen dat bijv. een AH zo'n blunder zou maken.
Voice

Bericht door Voice »

Ik weet wel zeker dat dat zo is ja.
Er zijn zat mensen die de betekenis van deze dagen niet meer weten. Pasen is immers toch paaseieren en paashazen? Triest eigenlijk.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik ben nog nooit zo teleurgesteld dan toen ik in de 2e en 3e klas van de mavo zat. Toen wist de helft!! van de klas niet wat er op goede vrijdag en pinksteren gebeurde!

Kijk dat iemand niet precies de betekenis van het loofhuttenfeest kent oke, getuigd niet van overmatig veel bijbelkennis, maar daar kan ik nog inkomen.

Toen de leraar vroeg: wie vind het fijn dat er paas en pinksterdagen zijn, stak 1 jongen zijn hand op en zei: dan hebben we lekker vrij van school.

Ik wist niet wat ik hoorde op een refoschool
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wij hebben vorige week aan de kinderen van de kinderclub uit moeten leggen wat kruiswoorden zijn :shock:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
rekcor

Bericht door rekcor »

Het boek 'Jezus als Heer in een plat land' van dr. Stefan Paas is in deze context echt een aanrader. Zijn visie: benader Nederland als een willekeurig zendingsgebied.
Voice

Bericht door Voice »

JolandaOudshoorn schreef:Wij hebben vorige week aan de kinderen van de kinderclub uit moeten leggen wat kruiswoorden zijn :shock:
Ja Jolanda dat is aan de ene kant triest, maar toch ook mooi dat je zo kunt evangeliseren!!!
Adorote

Bericht door Adorote »

Kennis van het Christendom begint thuis en op school, maar dan ook echte kennis van het Christendom.
Voice

Bericht door Voice »

Adorote schreef:Kennis van het Christendom begint thuis en op school, maar dan ook echte kennis van het Christendom.
Het is nog beter als het in je hart zit!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Voice schreef:
Adorote schreef:Kennis van het Christendom begint thuis en op school, maar dan ook echte kennis van het Christendom.
Het is nog beter als het in je hart zit!
Dat bedoelt hij ook
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie