Refo jij hoeft er niet gevoelig voor te zijn. Maar dat neemt niet weg dat andere dat ook niet zijn. Ikke niet, maar andere mogelijk wel.refo schreef:'geledu schreef:Door nieuwsgierigheid gedreven heb ik ook dit boek ter hand genomen.
Hoewel meeslepend, een page turner zoals iemand het eens terecht in een recensie noemde, ben ik toch zeer geschokt.
Ik kan het dan ook aan niemand aanraden om de Da Vinci Code te lezen.
Hoewel ik niet door dit boek aan het twijfelen wordt gebracht over de leer zoals de christelijke kerk het altijd geleerd heeft, voelde ik wel tijdens het lezen de duivelse tegenwoordigheid in het boek.
Duizenden mensen die aan het twijfelen zijn geslagen, zovelen die afvragen of de kerk toch geen zaken heeft achtergehouden.
De schrijver is mi ook heel listig bezig om niet duidelijk aan te geven wat in zijn ogen fictie en wat werkelijkheid is.
Zo laat hij een groot deel van zijn lezers in het ongewis en is het boek een bron van godslasterlijke speculatie’s geworden.
De duivel gaat rond als een briesende leeuw, dat wordt in dit boek weer zo duidelijk.
Waarom raken mensen toch zo van streek van een boek? Het is een spannend boek, meer niet. Ik denk dat de duivel wel slimmere methodes heeft dan zo'n seculier boek. Daar moet hij het echt niet van hebben.
Bovendien: het is toch de verkiezing waardoor mensen zalig kunnen worden? Dus wat voor invloed heeft nou zo'n boek?
Dus wees voorzichtig in je oordeel.
De Satan kan allerlei zaken gebruiken juiste de middelen waar je het niet zo van verwacht!