Mag een christen haar / zijn haar verven?
Mag een christen haar / zijn haar verven?
Vinden jullie dat een christen haar / zijn haar mag verven?
Ik bedoel dus niet dat hij haar haar verft of dat zij zijn haar verft of andersom maar het kleuren op zich van haar of haren.
Alleen serieuze reacties van zijn of haar kant graag!
Ik bedoel dus niet dat hij haar haar verft of dat zij zijn haar verft of andersom maar het kleuren op zich van haar of haren.
Alleen serieuze reacties van zijn of haar kant graag!
- JolandaOudshoorn
Re: Mag een christen haar / zijn haar verven?
Hoe kan je nu serious zijn als je zo'n topic opentBreekijzertje schreef: Alleen serieuze reacties van zijn of haar kant graag!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Beste Daphne,Daphne schreef:Ik denk dat er totaal niets op tegen is! Er staat niet in de bijbel: Gij zult uw haar niet verven... toch? Oké, ik ben een fanatiek haarververomdat ik mn eigen haarkleur iets te saai vind... :roll: dus ben ik vaak met potjes en kwastjes in de weer. :mrgreen:
Niet aanvallend bedoeld maar in welk opzicht is je haarkleur dan "te saai"?
Niet goed genoeg voor jezelf?
Niet goed genoeg voor anderen?
Ben je misschien al grijzend en probeer je zo je ouder worden te verdoezelen?
Ik verf mijn haar niet omdat ik van mijzelf zeer mooi haar heb. Dat zeg ik niet alleen maar "mijn omgeving" geeft mij vaak complimenten in deze.
De kleur is toch ook door God gegeven? Wie zijn wij dan dat we het haar zo nodig moeten verven? :roll:
De Bijbel zegt dat een vrouw zich met matigheid moet versieren.
Dat de grijsheid een kroon is.
Het betekent dus niet dat je er onverzorgd bij moet lopen, maar verven vind ik een stap te ver.
Maar ja, in dit punt praat iedereen in z'n eigen straatje.
De Bijbel zegt dat een vrouw zich met matigheid moet versieren.
Dat de grijsheid een kroon is.
Het betekent dus niet dat je er onverzorgd bij moet lopen, maar verven vind ik een stap te ver.
Maar ja, in dit punt praat iedereen in z'n eigen straatje.
Ik vind t gewoon niet zo mooiBreekijzertje schreef:Beste Daphne,Daphne schreef:Ik denk dat er totaal niets op tegen is! Er staat niet in de bijbel: Gij zult uw haar niet verven... toch? Oké, ik ben een fanatiek haarververomdat ik mn eigen haarkleur iets te saai vind... :roll: dus ben ik vaak met potjes en kwastjes in de weer. :mrgreen:
Niet aanvallend bedoeld maar in welk opzicht is je haarkleur dan "te saai"?
Niet goed genoeg voor jezelf?
Niet goed genoeg voor anderen?
Ben je misschien al grijzend en probeer je zo je ouder worden te verdoezelen?
Ik verf mijn haar niet omdat ik van mijzelf zeer mooi haar heb. Dat zeg ik niet alleen maar "mijn omgeving" geeft mij vaak complimenten in deze.

Ik werk in de zorg en heb altijd een wit (saai) uniform aan... je ziet er elke keer t zelfde uit... als je je haar nu verft (of een MEGA andere bril op zet) dan zie je er weer eens wat anders uit. Breek vergelijk het met een stropdas, 'waar heb ik vandaag zin in? Een roze of rode stropdas?!'. Zo werkt t bij mij dus ook (alleen niet in de zin van een stropdas

refo....het gaat hier over haar verven.....als we er van alles bij gaan halen wordt de discussie m.i. te breed.refo schreef:En bij mij heeft de kapper ook steeds minder te doen. (Niet dat hij goedkoper wordt) Als hij helemaal niets meer bij me hoeft te doen, mag je dan een 'kunst'-werk kopen?
Ik heb in plaats van een kies een kroon.
Heeft ook met verval van het lichaam te maken.
Mag dat ?I
In het verleden was je nooit echt serieus, dus vind ik het moeilijk om je daarover dan op waarde te schatten. Als jij zegt dat je deze topic serieus bedoeld, dan zal ik je geloven op je woord zoals een goed christen betaamd.Breekijzertje schreef:Wees a.u.b. niet zo leuk Kaw....we proberen het hier serieus te houden...zie ook mijn topicstart....respecteer dat dan ook!!!Kaw schreef:Mogen vrouwen wel een pyamabroek aan in bed?!
- Bert Mulder
- Contacteer:
Denk dat dit echt iets is waar onze vrijheid in Christus in het spel komt.
Dus een ieder is zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Hoewel het ook zo is, dat als je familie en kerk er tegen zijn, dan zou ik het niet doen.
Want de Bijbel heeft ook iets te zeggen over iemand anders aanstoot geven.
Persoonlijk zou ik het niet doen, ook niet als ik een vrouw was.
Verder zijn er aanwijzingen dat het mogelijk is dat de verf die gebruikt wordt kankerverwekkend is... Maar dat is helemaal niet zeker
Dus een ieder is zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Hoewel het ook zo is, dat als je familie en kerk er tegen zijn, dan zou ik het niet doen.
Want de Bijbel heeft ook iets te zeggen over iemand anders aanstoot geven.
Persoonlijk zou ik het niet doen, ook niet als ik een vrouw was.
Verder zijn er aanwijzingen dat het mogelijk is dat de verf die gebruikt wordt kankerverwekkend is... Maar dat is helemaal niet zeker
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.