Gebedsgenezers

JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

rj schreef:
Kaw schreef:
Daphne schreef:
rj schreef:De foto in het kontakt toonde een vrouw in een broekpak met dikke makeup en kort haar. Dat roept bij mij allerlei vragen op. Ook het feit dat de genezing in een dienst van Zijlstra gebeurd is. Ik zeg niet dat de duivel haar genezen heeft, maar hoe zij zich kleed is niet naar God woord.

beetje jammer deze reactie :roll:
Ik zou idd oppassen met zulke opmerkingen. Het doet me denken aan het moment dat Jezus de Farizeeërs waarschuwde niet te zondigen tegen de Heilige Geest.
De Farizeeërs zeiden dat het door de duivel was die die wonderen deed. Dat heb ik niet gezegd. Maar tussen genezen zijn door God en een ware gelovige zijn staat geen is-gelijk teken. De Heere komt alle dank en eer toe als deze vrouw door Hem genezen is, maar het schept wel verwarring als zij zich niet kleedt en verzorgt naar Gods woord.
het is maar wat je verstaat onder Gods Woord. Vaak is dat, zeker in deze dingen heel stiekem onze eigen woordjes
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Josephus

Bericht door Josephus »

rj schreef:...het schept wel verwarring als zij zich niet kleedt en verzorgt naar Gods woord.
Je blijft er op hameren, dus wellicht is het handig om dan even aan te geven wat jij onder het vetgedrukte verstaat.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
refo

Bericht door refo »

rj schreef:
Kaw schreef:
Daphne schreef:
rj schreef:De foto in het kontakt toonde een vrouw in een broekpak met dikke makeup en kort haar. Dat roept bij mij allerlei vragen op. Ook het feit dat de genezing in een dienst van Zijlstra gebeurd is. Ik zeg niet dat de duivel haar genezen heeft, maar hoe zij zich kleed is niet naar God woord.

beetje jammer deze reactie :roll:
Ik zou idd oppassen met zulke opmerkingen. Het doet me denken aan het moment dat Jezus de Farizeeërs waarschuwde niet te zondigen tegen de Heilige Geest.
De Farizeeërs zeiden dat het door de duivel was die die wonderen deed. Dat heb ik niet gezegd. Maar tussen genezen zijn door God en een ware gelovige zijn staat geen is-gelijk teken. De Heere komt alle dank en eer toe als deze vrouw door Hem genezen is, maar het schept wel verwarring als zij zich niet kleedt en verzorgt naar Gods woord.
Naar mijn interpretatie van Gods Woord, bedoel je te zeggen.
Ik vindt dit verwarrender dan de kleding van die vrouw. Zeg nou gewoon wat je bedoelt.
rj

Bericht door rj »

Een vrouw met kort haar is onbijbels. Make-up is wereldgelijkvormig. (Laten we de broek maar even buiten beschouwing laten voor eindeloze discussies.) Bah, ik zit hier echt niet vroom te doen hoor, bij mij van binnen is het nog veel erger aan toe, maar de wijze waarop deze vrouw zich presenteert is niet eenvoudig, niet matig, niet onderscheiden van de wereld. De wereld in één hand en de godsdienst in de andere hand. Wel, hoe groot die genezing dan ook mag zijn, God wordt er niet mee geeerd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

rj schreef: God wordt er niet mee geeerd.
Ik dacht anders toch wel te lezen dat dat haar bedoeling is??!
Laatst gewijzigd door Mister op 26 mar 2007, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Grace

Bericht door Grace »

rj schreef:Een vrouw met kort haar is onbijbels. Make-up is wereldgelijkvormig. (Laten we de broek maar even buiten beschouwing laten voor eindeloze discussies.) Bah, ik zit hier echt niet vroom te doen hoor, bij mij van binnen is het nog veel erger aan toe, maar de wijze waarop deze vrouw zich presenteert is niet eenvoudig, niet matig, niet onderscheiden van de wereld. De wereld in één hand en de godsdienst in de andere hand. Wel, hoe groot die genezing dan ook mag zijn, God wordt er niet mee geeerd.
Hierbij het artikel uit het kontakt:

Janneke Vlot na ziekbed van achttien jaar volledig genezen
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Grace schreef:
rj schreef:Een vrouw met kort haar is onbijbels. Make-up is wereldgelijkvormig. (Laten we de broek maar even buiten beschouwing laten voor eindeloze discussies.) Bah, ik zit hier echt niet vroom te doen hoor, bij mij van binnen is het nog veel erger aan toe, maar de wijze waarop deze vrouw zich presenteert is niet eenvoudig, niet matig, niet onderscheiden van de wereld. De wereld in één hand en de godsdienst in de andere hand. Wel, hoe groot die genezing dan ook mag zijn, God wordt er niet mee geeerd.
Hierbij het artikel uit het kontakt:

Janneke Vlot na ziekbed van achttien jaar volledig genezen
mmm, een gewone doorsnee hervormde vrouw...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Josephus

Bericht door Josephus »

Tsja, je gaat nu wel heel makkelijk voorbij aan de cultuur-historische context waarin veel van dergelijke bijbelteksten staan... :|
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Unionist

Bericht door Unionist »

Markus 9:38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
40 Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Samen met Rens ben ik één keer naar zo'n samenkomst geweest.
Mensen wat een bedroevende toestand er werd gespot met de Heere. Om maar een voorbeeld te noemen: Er stond een meisje dat één of ander probleem had, goed, Jan "genas" haar in de naam van Jezus. Staat er een klein meisje bij en Jan vraagt"wat heb jij?" zegt het kind onschuldig: " Ik moet hoesten" Jan klapt in zijn handen en schreeuwt "Ook jij bent genezen, Heere Jezus maak haar beter" en met een schouderklopje van Jan mocht ze weer gaan. Bespottelijk gewoon. Ik heb er geen woorden voor en zou er nooit maar dan ook nóóit meer naar toe durven.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Nu weten we, dat God niet veranderd. Weten we ook, dat God nog wonderen doet, en ook antwoord op ons gebed. Kan ik er van getuigen, van een persoon heel dicht bij me, dat God nog mensen geneest van ziekten waar de dokters van zeggen dat ze helaas niets meer kunnen doen.

Denk dat het probleem met mensen zoals Dhr. Zijlstra is dat, in plaats dat de focus is Christus, en die gekruisigd voor de vergiffenis van al onze zonden, de focus wordt Christus als wonderdokter.

Dus in plaats van Christus te zoeken voor zaligheid, eet men van het brood alleen. Het gevaar is dat men, zoals de 9 melaatsen, men alleen komt om de genezing.
12 En als Hij in een zeker vlek kwam, ontmoetten Hem tien melaatse mannen, welke stonden van verre;14)
13 En zij verhieven hun stem, zeggende: Jezus, Meester!15) ontferm U onzer!
14 En als Hij hen zag, zeide Hij tot hen: Gaat heen en vertoont uzelven den16) priesters. En het geschiedde, terwijl zij heengingen, dat zij gereinigd werden.
15 En een van hen, ziende, dat hij genezen was, keerde wederom, met grote stemme God verheerlijkende.
16 En hij viel op het aangezicht voor Zijn voeten, Hem dankende; en dezelve was een Samaritaan;
17 En Jezus, antwoordende, zeide: Zijn niet de tien gereinigd geworden, en waar zijn de negen?
18 En zijn er geen gevonden, die wederkeren, om Gode eer te geven, dan deze vreemdeling?17)
19 En Hij zeide tot hem: Sta op, en ga heen; uw geloof heeft u behouden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Unionist schreef:Markus 9:38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
Mogen we Mat 7 nooit vergeten in dit verband:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt:12) Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders,13) Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen:14) Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd,15) en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?16)
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen:17) Ik heb u nooit gekend;18) gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Unionist

Bericht door Unionist »

Mariavt schreef:Samen met Rens ben ik één keer naar zo'n samenkomst geweest.
Mensen wat een bedroevende toestand er werd gespot met de Heere. Om maar een voorbeeld te noemen: Er stond een meisje dat één of ander probleem had, goed, Jan "genas" haar in de naam van Jezus. Staat er een klein meisje bij en Jan vraagt"wat heb jij?" zegt het kind onschuldig: " Ik moet hoesten" Jan klapt in zijn handen en schreeuwt "Ook jij bent genezen, Heere Jezus maak haar beter" en met een schouderklopje van Jan mocht ze weer gaan. Bespottelijk gewoon. Ik heb er geen woorden voor en zou er nooit maar dan ook nóóit meer naar toe durven.
Wat is daar bespottelijk aan? Ik heb van de week ook veel gebeden of de verkoudheid van mijn vrouw en kinderen mocht overgaan. Ze zijn ook "genezen". Voor God is hoesten echt niet minder belangrijk dan kanker of polio.

Ik vind dit soort postings heel erg eigenlijk.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Deze discussie loopt al heel lang in de GKV en ook heeft de EO er tijd aan besteed. De meeste conclusies zijn dat het waarschijnlijk een gunstige vorm van placebo-effect is. Niet terug te vinden ziekten en geestelijke blokades kunnen door zo'n iemand genezen worden omdat de zieke op dat moment voorin de zaal geloofd dat hij genezen is en daarmee zijn eigen gemaakte blokkade opgeheven heeft of dat hij zijn klachten niet meer als belemmering ervaart en er minder op let.

Rens vertelde toch ook eens dat hij na een bezoekje van een bedevaardsoord enigszins een beetje zodanig genezen was dat hij een poosje zonder de zuurstof kon? Hoe is dat afgelopen? Toch de roes van het moment?
Unionist

Bericht door Unionist »

Bert Mulder schreef:
Unionist schreef:Markus 9:38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
Mogen we Mat 7 nooit vergeten in dit verband:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt:12) Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders,13) Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen:14) Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd,15) en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?16)
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen:17) Ik heb u nooit gekend;18) gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
Als we Mat. 7 en Mark. 9 naast elkaar leggen, zie ik maar één conclusie: Laten we het oordeel dan maar aan Jezus Zelf overlaten. We mochten Zijn werk eens vertrappen.
Plaats reactie