Ik vraag me af of het met de computer makkelijk te vinden is, dit zijn typisch van die problemen waarbij je heel goed moet weten hoe je moet programmeren en welke wiskundige trucs je moet gebruiken om een oplossing te vinden. Ik daag je ook uit om het 14 bij 14 vierkant eens aan te vallen met een computer. Ik wed dat het je aardig wat moeite gaat kosten.Zonderling schreef:Volgens de laatste berichten is het helemaal niet zo'n bijzondere ontdekking.parsifal schreef:Ik las het ook. Echt een geweldige prestatie. En ja ik hoop dat deze lui wiskunde gaan doen. Al is het alleen al omdat ze bereid zijn om zich vast te bijten in een probleem. Dat is een eigenschap die zeker een zuiver wiskundige heel erg kan helpen (sprak de meer toegepaste variant)Die gaan een brilijante toekomst tegemoet als wiskundigen!!!!!!
Vind ik ook trouwens, met de computer is het vinden van zulke vierkanten geen groot probleem meer.Dat was in de oudheid wel anders (zie het voorbeeld van magisch vierkant 6x6 dat ik eerder in dit topic gaf).
Trouwens als je nog wat geld wil gaan verdienen met dit soort puzzels: http://www.eternityii.com/
Ik sprak gisteren een wiskundige die betrokken was bij de oplossing van de eerste versie van deze puzzel (Oliver Riordan) hij heeft er toch aardig wat tijd in moeten steken en hij is een van werelds betere wiskundigen in het gebied van de combinatoriek.