Scholieren VLC met roekeloos gedrag...

Mister
Administrator

Scholieren VLC met roekeloos gedrag...

Bericht door Mister »

Nu.nl schreef:Politie stuurt ouders verkeersovertreders brief

Uitgegeven: 22 maart 2007 12:02
AMERSFOORT - Scholieren van het Lodenstein College in Amersfoort die een boete krijgen voor roekeloos gedrag op de weg, kunnen dat binnenkort niet meer verzwijgen voor hun ouders. De politie stuurt ouders van de jonge overtreders een brief om ze op de hoogte te stellen van het gedrag van hun kinderen.

De politie is dat met Het Lodenstein College, ouders en de gemeente Leusden overeengekomen. Aanleiding voor de actie is de verkeersoverlast van fietsende scholieren. Vooral in de plaats Leusden, waar de kinderen doorheen fietsen, zou de overlast groot zijn.

Volgens de politie komen er veel klachten binnen over het hinderlijke en gevaarlijke gedrag van de fietsers. "Dit leidt niet alleen tot irritatie maar is regelmatig een aanleiding voor het ontstaan van ongevallen", aldus de politie donderdag.

De politie gaat de komende tijd de jonge fietsers strenger controleren. Het Lodenstein College wil op speciale ouderavonden de ouders vragen hun kinderen op hun gedrag aan te spreken.

We staan er weer gekleurd op... :?
Karsten

Bericht door Karsten »

Wanneer de kinderen geen goed voorbeeld krijgen is dit een logisch gevolg. Zwartwerk en te hard rijden door de ouders blijven voor de kinderen niet verborgen. Dat er dan een gebrek van respect is voor de overheid is niet verbazingwekkend. Tel daarbij nog het minderwaardig spreken over de niet-christelijke medemens en je hebt het recept voor deze misdragingen.
Josephus

Bericht door Josephus »

Tsja, fietsende scholieren die overlast veroorzaken lijkt me toch wel iets van alle tijden, plaatsen en gezindten. Ik ben mijn eigen tijd in elk geval nog niet vergeten... :oops: :mrgreen:
Maar inderdaad, als christelijke school krijg je dat natuurlijk extra stevig op je bord en helemaal onterecht is dat ook weer niet.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Klavier

Bericht door Klavier »

Karsten schreef:Wanneer de kinderen geen goed voorbeeld krijgen is dit een logisch gevolg. Zwartwerk en te hard rijden door de ouders blijven voor de kinderen niet verborgen. Dat er dan een gebrek van respect is voor de overheid is niet verbazingwekkend. Tel daarbij nog het minderwaardig spreken over de niet-christelijke medemens en je hebt het recept voor deze misdragingen.
Tja, zelfs met een goed voorbeeld moet je niet teveel verwachten van Adamskinderen.
Het is evenwel een beschamend bericht dat de wereld dit als getuigenis moet opmerken.
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Karsten schreef:Wanneer de kinderen geen goed voorbeeld krijgen is dit een logisch gevolg. Zwartwerk en te hard rijden door de ouders blijven voor de kinderen niet verborgen. Dat er dan een gebrek van respect is voor de overheid is niet verbazingwekkend. Tel daarbij nog het minderwaardig spreken over de niet-christelijke medemens en je hebt het recept voor deze misdragingen.
Zo zien we dat het niet wat we als ouders zeggen, maar wat we als ouders doen, wat onze kinderen echt horen. Niet om in de pelegiaanse dwaling te vervallen, die zegt dat zonde komt door imitatie. Toch spreken daden luider dan woorden. Laten we ons houden aan wat Mozes ons leert in Deut.:
18 Legt dan deze mijn woorden in uw hart, en in uw ziel, en bindt ze tot een teken op uw hand,21) dat zij tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen;
19 En leert die uw kinderen, sprekende daarvan, als gij in uw huis zit, en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt, en als gij opstaat;
20 En schrijft ze op de posten van uw huis, en aan uw poorten;
21 Opdat uw dagen, en de dagen uwer kinderen, in het land, dat de HEERE uw vaderen gezworen heeft hun te geven, vermenigvuldigen, gelijk de dagen des hemels op de aarde.22)
22 Want zo gij naarstiglijk houdt al deze geboden,23) die ik u gebiede om die te doen, den HEERE, uw God, liefhebbende, wandelende in al Zijn wegen, en Hem aanhangende;
23 Zo zal de HEERE al deze volken voor uw aangezicht uit de bezitting verdrijven, en gij zult erfelijk bezitten groter en machtiger volken,24) dan gij zijt.
24 Alle plaats, waar uw voetzool op treedt,25) zal de uwe zijn; van de woestijn en den Libanon,26) van de rivier, de rivier Frath, tot aan de achterste zee,27) zal uw landpale zijn.
25 Niemand zal voor uw aangezicht bestaan; de HEERE, uw God, zal uw schrik en uw vreze geven28) over al het land, waarop gij treden zult, gelijk als Hij tot u gesproken heeft.
26 Ziet, ik stel ulieden heden voor,29) zegen en vloek:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Wat heeft DAT nou weer met verkeersgedrag ter maken??

En passant verklaar je openlijk dat er een link is met zwart werken etc, dús ook déze ouders...., en het verkeersgedrag..........misselijkmakend........."het recept voor deze misdragingen"

Hoe dúrf je....... :? :shock:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Petrus schreef:

En passant verklaar je openlijk dat er een link is met zwart werken etc, dús ook déze ouders...., en het verkeersgedrag..........misselijkmakend........."het recept voor deze misdragingen"

Petrus, wil je je aub een beetje matigen.

En m.i. is er wel degelijk verband tussen ons gedrag als ouders vis a vis het gedrag van onze kinderen. Lees mijn citaat van Deut.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Klavier

Bericht door Klavier »

Petrus schreef:

Petrus, ik denk toch dat Karsten hier een waar punt heeft!
Als de ouders al makkelijk denken over zwartwerken, even nog door rood, even dat straatje in tegen de rijrichting in -geen agent zichtbaar- enz.
Dat is een toonbeeld van het niet zo nauw nemen met regels. En wat zullen de kinderen dan denken als ze de inzettingen en wetten uit Gods Woord horen voorlezen door diezelfde ouders?
Wat blijft er dan over van de nauwgezetheid in het gehoorzamen, als we daarbij weten dat het God Zelf is die ons de geboden en inzettingen geeft? De ouders zijn gehouden hun kinderen in het opwassen te onderwijzen in de leer der godzaligheid!
En dan bij kinderen die hetzelfde hart als de ouders hebben dat geneigd is tot alle kwaad, dan is de kleinste onnauwlettendheid de grootste aanleiding om de meest ernstige zaken dan maar ook minder ernstig op te vatten. Ons aller hart staat open voor de kleinste aanwijzing voor de zonde. Een vonkje is genoeg om een hele brand van zonden te laten ontvlammen, want ook onze kinderen zijn net als wij een kruidvat vol zondig kruit. Als ouders die vonkjes nou eens nalieten, hoe moeilijk en hoe onmogelijk, maar toch doen, omwille van de Heere die de zonden haat!

En dan dat punt nog van niet-christenen aanwijzen die het allemaal zo fout doen. De secularisatie dit en afval dat. Het zit net zogoed in ons eigen hart. De wereld ziet enkel onze buitenkant. Dat zal een getuigenis moeten geven van dat we een Meester hebben die ons gebied de keizer te geven wat des keizers is, en dat we onze naaste liefhebben als onszelf vanwege het God liefhebben boven alles.
Niet om zwaarwichtig te doen, maar als we als christenen een boodschap hebben voor de wereld van zonde en genade, dan ondergraven we zelf de inhoud daarvan als wij er zelf al niet naar leven. Die boodschap die we hebben, is niet onze boodschap maar die van onze Schepper! Daar zouden we toch uiterst zorgvuldig mee om moeten gaan?

NB Ik zie dat Bert ook ondertussen wat gepost heeft wat hier bij aansluit, of ik bij hem :wink:
Laatst gewijzigd door Klavier op 22 mar 2007, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Josephus

Bericht door Josephus »

Natuurlijk is er soms best een link tussen gedrag van ouders en dat van kinderen, maar dit is wel heel erg generaliserend. Mijn ouders hebben zich niet of nauwelijks (dat laatste geldt dan voor te hard rijden :wink: ) aan bovenstaande feiten schuldig gemaakt en toch heb ik vroeger wel eens fikkie gestookt, een vuilcontainer omgetrapt of zonder licht gefietst. Aan te hard of door rood licht rijden bezondig ik me nog steeds wel eens... :oops: En met ouders als de mijne en desondanks zulk gedrag ben ik echt geen uitzondering. Ik ben zelf gewoon een slecht mens. :cry: Bij scholieren gelden bovendien nog andere aspecten: baldadigheid, groepsgedrag, scoren bij anderen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
refo

Bericht door refo »

Samenscholingsverbod voor fietsers instellen.

Heeft m.i. weinig met de ouders te maken alswel met groepsgedrag.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

refo schreef:Samenscholingsverbod voor fietsers instellen.

Heeft m.i. weinig met de ouders te maken alswel met groepsgedrag.
inderdaad. Theologische beschouwingen zijn hier volgens mij niet op zijn plaats en Deuteronomium lijkt me niet echt relevant voor dit probleem. Het gaat hier volgens mij om irritant groepsgedrag, wat heus niet alleen bij christelijke scholen voor komt. Gewoon verkeersles op school en controle door oom agent ter plaatse.
Een video-opname maken van het verkeersgedrag en de jongeren daarmee op school confronteren lijkt me de gepaste aanpak.
Karsten

Bericht door Karsten »

Miscanthus schreef:Een video-opname maken
En dat dan zeker op een tv tonen op school?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Karsten schreef:
Miscanthus schreef:Een video-opname maken
En dat dan zeker op een tv tonen op school?
of met een beamer op de muur.....
:roll:
helma

Bericht door helma »

Ik heb mijn zoon er net op aangesproken :x
Hij herkent zich een klein beetje in het verhaal
Maar volgens hem controleren er in Leusden altijd jonge agenten die van de Politieschool zijn en op elke slak zout leggen. Ze vinden het gewoon stoer om agent te "spelen"
Dan motiveert het niet echt om je aan de regels te houden, vinden ze.

Pubers!!! :roll:
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Karsten schreef:En dat dan zeker op een tv tonen op school?
Jij zit aardig met die t.v. in je maag hé Karsten????? Weet je dat je via internet ook t.v. in huis hebt?????????? Kijk maar eens op wwwprogrammagemist.nl daar kun je ook films mee in huis halen. ja precies op de beeld-buis van je pc.
Plaats reactie