Refo's geven occult leesvoer aan hun kinderen........

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:Mijn broer is neo nazi.
Werkelijk?
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Unionist schreef:.

Nog een wonder dat ik zo goed terecht ben gekomen.
Is dat zo? Ben jij zo goed terechtgekomen dan????? :roll:
memento

Bericht door memento »

OK ok, ik snap het al, laten we refo-strips gaan uitgeven. Denk aan titels als:
* Super-SGP redt het land
* Super-dominee vs. de verschrikkelijke Arminiaan
* Super-dominee en de strijd tegen de NBV
* Super-dominee en het gevaar van zelf wat doen
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

:mrgreen:
helma

Bericht door helma »

Tamarinde schreef:
Unionist schreef:.

Nog een wonder dat ik zo goed terecht ben gekomen.
Is dat zo? Ben jij zo goed terechtgekomen dan????? :roll:
Dankzij zes moeders :mrgreen: :mrgreen: :wink: :!:
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:OK ok, ik snap het al, laten we refo-strips gaan uitgeven. Denk aan titels als:
* Super-SGP redt het land
* Super-dominee vs. de verschrikkelijke Arminiaan
* Super-dominee en de strijd tegen de NBV
* Super-dominee en het gevaar van zelf wat doen
Laten we het dan svp maar houden bij Donald Duck.
Dat is een heel stuk onschuldiger.
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Mijn broer is neo nazi.
is één van jouw ooms dan stomtoevallig Joop Glimmerveen??
Karsten

Bericht door Karsten »

memento schreef:* Super-dominee en het gevaar van zelf wat doen
:!: Ik vind dit geen stijl om dit als reformatorische moderator te verkondigen op een openbaar medium! Zulke tere zaken!
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

memento schreef:
Petrus schreef:
memento schreef: Als je kinderen hebt die wél op de leeftijd zijn dat ze kunnen lezen, maar nog niet snappen dat de DD niet écht is, dan moet je toch eens een opvoed-cursus gaan volgen.
Sorry Memento.....mijn jongste is Drs, in de Oude Geschiedenis en Universitair docente daarin, en heeft inmiddels de bevallige teeftijd van 35 jaar bereikt............
En jij wou beweren dat hij nog steeds denkt dat zwarte magica écht rondvliegt op haar bezempje, dat Dagobert écht een geluksdubbeltje heeft, en dat hij écht morgen zomaar Donald Duck, de pratende eend die van alles meemaakt, himself tegen het lijf kan lopen?
tuurlijk dat zullen kinderen op een gegeven moment echt wel begrijpen,. Maar je legt wel een voedingsbodem voor occulte dingen.
Toveren, betoveren , geesten, horoscopen ed. het wordt als heel normaal gezien. En dat is het niet.
Jij als volwassene hebt dat onderscheidingsvermogen wel, mag ik aannemen, maar kinderen (nog) niet.
blijf alert.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Karsten schreef:
:!: Ik vind dit geen stijl om dit als reformatorische moderator te verkondigen op een openbaar medium! Zulke tere zaken!
Jouw opmerking over Van der Vlies is inderdaad van een véééél hoger niveau ... :?
memento

Bericht door memento »

tuurlijk dat zullen kinderen op een gegeven moment echt wel begrijpen,. Maar je legt wel een voedingsbodem voor occulte dingen.
Toveren, betoveren , geesten, horoscopen ed. het wordt als heel normaal gezien. En dat is het niet.
Jij als volwassene hebt dat onderscheidingsvermogen wel, mag ik aannemen, maar kinderen (nog) niet.
blijf alert.
Mja, ik kijk er toch wat anders tegen aan. Ik acht juist dat het goed is om mensen (niet alleen kinderen) aan te leren wat echt is en wat niet. Het leert te relativeren.

Ik zie het zo: Omdat in strips (DD) zo veel dingen gebeuren die in het echt niet kunnen, snapt een kind vanzelf wel dat het thuishoort in het rijk der fantasie, ipv in het echt. Juist als er dan dingen in voorkomen die in een andere context als occult aangemerkt zou kunnen worden, krijgen die onbewust het stempel 'fantasie' opgedrukt, omdat ze staan tussen een hele hoop andere on-realistische dingen. Ik acht het juist goed als een kind hekserij e.d. leert plaatsen in het hokje fantasie en on-realistisch. Als het dan later in het leven mogelijk andere, serieuze vormen van occultisme tegenkomt, heeft het de neiging om dit automatisch als onrealistisch en fantasie aan te merken, ipv het serieus te nemen.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

ok, jouw mening,
.
als ze later in aanraking komen met occultisme , en ze doen dit af met " dat zal wel fantasie zijn" , dat vind ik wel heel gevaarlijk en onnozel , leer ze dan meteen dat dit van de duivel afkomstig is, zodat ze zich verre daarvan houden. De satan manifesteert zich op allerlei manieren, het is goed dat ook kinderen daarvan op de hoogte zijn.

verschil tussen wat echt, en wat niet echt is leren ze echt wel. Ik heb dan ook niks tegen op fantasieboekjes, sprekende dieren etc.
op de figuur van DD heb ik dan ook niet wat tegen, wel op het blad.
Marnix

Bericht door Marnix »

Karsten schreef:
Ik wil je even doorverwijzen naar het topic "HUMOR" waarin de stelling wordt besproken: Refo's hebben geen gevoel voor humor.

Volgens mij kan jij die stelling prima verdedigen.

Kom om zeg, kan je satire en echt gemeende zaken nou echt niet van elkaar scheiden? :)

Zelfs op dit forum zijn we niet altijd bloedserieus en kan er ook wel eens een grapje of wat satirisch tussen zitten. :)

Wat de Donald Duck betreft, je moet fictie en realiteit wel een beetje van elkaar loskoppelen. Ik heb vroeger ook de Donald Duck gelezen. Ondanks de verhalen over de occulte zwarte magica, de gierige Dagobert Duck, de op bloed beluste G.B. Wolf en de criminele zware jongens heb ik nog nooit in mijn leven getracht op een bezemsteel te vliegen en allerlei toverspreuken te doen, ben ik ook nooit zo inhalig als Dagobert geworden (ik doe braaf 50 cent per dienst in de collecte), of op het verkeerde pad geraakt zoals de zware jongens. 3 biggetjes heb ik inmiddels wel op in mijn leven,.. maar das dan ook het enige.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Karsten schreef:
Tja die moderators hier :mrgreen: :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

Karsten schreef:
Wonderlijke quote.
Zelf doen is een tere zaak......

Zie je dat je met al dat zogenoemde bevindelijke ook zelf wat wordt?
Plaats reactie