Beeld van God

Marnix

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:
Kaw schreef:
Afgewezen schreef:Zucht. De ene topic is nog niet afgesloten, of de volgende begint alweer.
Op zichzelf geef ik je gelijk op dit punt, maar het topic gaat nu ook niet naar de plek toe waar ik heen wil. Ik stel de vraag of we wel een goed beeld van God hebben. Dat is het onderwerp in deze topic en ik geloof niet dat dit zo vaak in herhaling besproken wordt op het forum.
Op zichzelf niet, maar er zit een ondertoon in waar ik moeite mee heb. En ik denk dat je me daarin best begrijpt.
Je bedoelt zijn kritiek op de manier waarop het nu soms gaat? Als die er niet was, was er ook geen reden om deze discussie te starten. Voor hem is die reden er blijkbaar wel. Misschien kan je beter op die kritiek ingaan, in plaats van aan te geven dat je daar niet zo goed tegen kan? (ondertoon)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Josephus

Bericht door Josephus »

Het is de ondertoon die de muziek maakt... 8)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Marnix schreef: Je schuift het wel heel makkelijk op de kerkleden af, maar die worden wel gevormd door wat ze altijd geleerd krijgen. Is er in de kerk een enorme aandacht voor een bepaald punt, dan nemen veel kerkmensen dat ook over. Ze worden er immers mee opgegroeid.
Daar heb je nu precies het knelpunt. Van nature wordt je gevormd door hetgeen je altijd geleerd en voorgehouden is. Maar als de Heere Zélf in je leven komt dan leer je hem als rechter kennen maar ook als een liefhebbend genadig God naar wie je toe mag vluchten daarbij of na leer je ook Christus kennen en Hij wijst je weer de weg naar de Vader, door de Heilige Geest wordt je ingelijfd dóór Christus in het verbond met God de Vader. Dán leer je pas een drieenig God kennen en weet je dat Hij IS.
Hij zegt niet voor niets tegen Mozes als die naar Farao in Egypte moet dat Mozes moet zeggen. De Ik ben die Ik ben oftewel de Ik zal zijn Die Ik zijn zal heeft mij gezonden.
Petrus

Bericht door Petrus »

Kaw schreef: Ik stel de vraag of we wel een goed beeld van God hebben.
En dat zal altijd en ten ene male een ménselijk beeld van God zijn én blijven...............
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Toch hebben we geen lege handen om osn eigen beeld van God aan te scherpen!
jvdg

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:Toch hebben we geen lege handen om osn eigen beeld van God aan te scherpen!
Ik ben het helemaal met je eens, maar wat zijn die niet lege handen volgens jou?
Karsten

Bericht door Karsten »

jvdg schreef:
Kaw schreef:Toch hebben we geen lege handen om osn eigen beeld van God aan te scherpen!
Ik ben het helemaal met je eens, maar wat zijn die niet lege handen volgens jou?
Ik gok dat Kaw het Woord, namelijk ons aller statenbijbeltje bedoeld?
Petrus

Bericht door Petrus »

Karsten schreef:
jvdg schreef:
Ik gok dat Kaw het Woord, namelijk ons aller statenbijbeltje bedoeld?
En wat nu als het "statenbijbeltje" van Kaw niet "rechts" genoeg is voor jouw begrippen???
Karsten

Bericht door Karsten »

Alhoewel ik moeite heb met de insteek van de topicstarter, kan ik meevoelen in de gebrekkigheid over de kennis van God. Velen willen Hem enkel nog kennen als Vader, terwijl de weg van God's volk toch via de vrijspraak van de Rechter gaat! Zacharia hoofdstuk 3 vers 4: Toen antwoordde Hij, en sprak tot degenen, die voor Zijn aangezicht stonden, zeggende: Doet deze vuile klederen van hem weg. Daarna sprak Hij tot hem: Zie, Ik heb uw ongerechtigheid van u weggenomen, en Ik zal u wisselklederen aandoen.
Dat dit nog eens geleerd mag worden.
Petrus

Bericht door Petrus »

Karsten schreef:kan ik meevoelen in de gebrekkigheid over de kennis van God. .
Jij kent Hem natúúrlijk véel beter dan wij hier, hé???
wim

Bericht door wim »

Karsten schreef: Dat dit nog eens geleerd mag worden.
Je bent het woordje "och" aan het begin vergeten.
En de woordjes "komen te" doen het ook altijd goed voor een een werkwoord.
rj

Bericht door rj »

wim schreef:
Karsten schreef: Dat dit nog eens geleerd mag worden.
Je bent het woordje "och" aan het begin vergeten.
En de woordjes "komen te" doen het ook altijd goed voor een een werkwoord.
Geef iemand die nieuw is niet gelijk een duw terug joh!
Hoewel ik stiekum ook hetzelfde dacht :D
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Petrus schreef:
Karsten schreef:kan ik meevoelen in de gebrekkigheid over de kennis van God. .
Jij kent Hem natúúrlijk véel beter dan wij hier, hé???
even een nuancering, laten we niet over elkaar gaan oordelen wat betreft de persoonlijke relatie met God.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

Karsten schreef:Alhoewel ik moeite heb met de insteek van de topicstarter, kan ik meevoelen in de gebrekkigheid over de kennis van God. Velen willen Hem enkel nog kennen als Vader, terwijl de weg van God's volk toch via de vrijspraak van de Rechter gaat! Zacharia hoofdstuk 3 vers 4: Toen antwoordde Hij, en sprak tot degenen, die voor Zijn aangezicht stonden, zeggende: Doet deze vuile klederen van hem weg. Daarna sprak Hij tot hem: Zie, Ik heb uw ongerechtigheid van u weggenomen, en Ik zal u wisselklederen aandoen.
Aha. Dus hier nemen we de Bijbel niet letterlijk.
Waarvan akte!
Marnix

Bericht door Marnix »

Karsten schreef:Alhoewel ik moeite heb met de insteek van de topicstarter, kan ik meevoelen in de gebrekkigheid over de kennis van God. Velen willen Hem enkel nog kennen als Vader, terwijl de weg van God's volk toch via de vrijspraak van de Rechter gaat! Zacharia hoofdstuk 3 vers 4: Toen antwoordde Hij, en sprak tot degenen, die voor Zijn aangezicht stonden, zeggende: Doet deze vuile klederen van hem weg. Daarna sprak Hij tot hem: Zie, Ik heb uw ongerechtigheid van u weggenomen, en Ik zal u wisselklederen aandoen.
Verschilt nogal per kerk, er zijn kerken waar het alleen nog maar om God als Vader gaat maar ook kerken waar het Vaderbeeld wordt onderbelicht, die Hem als koning zien of als rechter. Er moet een gezonde belans zijn. Als die er niet is krijg jeof angst voor Hem maar geen relatie... of aan de andere kant een gebrek aan respect en eerbied.

God is Rechter en Koning. Maar dankzij Jezus Christus is Hij ook onze Vader en mogen we met die grote en heilige God een Vader-kind-relatie hebben. Dat is zo fantastisch.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie