Toch niet tegen : Biddag voor gewas & arbeidjvdg schreef:Ik ben geen tegenstander van welke gebedssamenkomst dan ook, maar ik geloof dat het persoonlijk gebed, eenvoudig op de knieën, ootmoedig voor Onze God, de meeste, vergeef mij de uitdrukking, de meeste impact geeft. Gewoon op de knieën voor ons bed, morgens en 's avonds en de hele dag met onze "pet op" voor Hem bezig zijn.
Gebedsgenezers
- Oude-Waarheid
Nee hoor, integendeel.Oude-Waarheid schreef:Toch niet tegen : Biddag voor gewas & arbeidjvdg schreef:Ik ben geen tegenstander van welke gebedssamenkomst dan ook, maar ik geloof dat het persoonlijk gebed, eenvoudig op de knieën, ootmoedig voor Onze God, de meeste, vergeef mij de uitdrukking, de meeste impact geeft. Gewoon op de knieën voor ons bed, morgens en 's avonds en de hele dag met onze "pet op" voor Hem bezig zijn.
Hoewel er ook principiële tegenstanders van deze vierdagen zijn.
Maar dat is waarschijnlijk een oud topic.
We hebben toch het ambtelijke gebed in de gemeente waar we met heel de gemeente (als het goed is!) bidden voor de zieken en zwakken, bij naam genoemd en hen die bij de Heere bekent zijn? Waarom gaat men hier dan zo'n rare weg in? Ik vind dit een erg zorgelijke ontwikkeling.geledu schreef:Zojuist gelezen op de site : Bidden voor de Gergem :
Er werd aandacht gevraagd voor de Gemeente Groningen :
Is het bekend of er ook nog andere Gereformeerde gemeenten hier al daadwerkelijk mee bezig zijn ?Site : Bidden voor de Ger Gem over de gemeente Groningen schreef:· In de gemeente is groeiende aandacht voor gebedsgenezing en bevrijding. Er zijn drie mensen genezen van psychische aandoeningen, waar (met instemming van de kerkenraad) om gebeden is. Dank hiervoor!
· Er is echter nog twijfel binnen de gemeente over hoe men hier op de juiste wijze mee om moet gaan; of het wel of niet goed is. Bid of God hen hierin zal leiden en leren.
Ik zie dat als het zelfde.Erasmiaan schreef:We hebben toch het ambtelijke gebed in de gemeente waar we met heel de gemeente (als het goed is!) bidden voor de zieken en zwakken, bij naam genoemd en hen die bij de Heere bekent zijn? Waarom gaat men hier dan zo'n rare weg in? Ik vind dit een erg zorgelijke ontwikkeling.geledu schreef:Zojuist gelezen op de site : Bidden voor de Gergem :
Is het bekend of er ook nog andere Gereformeerde gemeenten hier al daadwerkelijk mee bezig zijn ?Site : Bidden voor de Ger Gem over de gemeente Groningen schreef:· In de gemeente is groeiende aandacht voor gebedsgenezing en bevrijding. Er zijn drie mensen genezen van psychische aandoeningen, waar (met instemming van de kerkenraad) om gebeden is. Dank hiervoor!
· Er is echter nog twijfel binnen de gemeente over hoe men hier op de juiste wijze mee om moet gaan; of het wel of niet goed is. Bid of God hen hierin zal leiden en leren.
Maar misschien is het zo van: dat hoort niet. dat zijn we zo niet gewend.!?
En waarom is het erg zorgelijke ontwikkeling? waar zijn we dan bang voor? Het is toch Bijbels?
Erasmiaan schreef:We hebben toch het ambtelijke gebed in de gemeente waar we met heel de gemeente (als het goed is!) bidden voor de zieken en zwakken, bij naam genoemd en hen die bij de Heere bekent zijn? Waarom gaat men hier dan zo'n rare weg in? Ik vind dit een erg zorgelijke ontwikkeling.geledu schreef:Zojuist gelezen op de site : Bidden voor de Gergem :
We moeten uitkijken om iets te benoemen als een rare weg als we bedoelen dat het een onbekende weg is.
Zoals je misschien wel weet loop ook ik niet voorop om maar allerlei vernieuwingen in te voeren.
Maar zelf ben ik toch wel aan het denken gezet door Dr Paul die aantoont dat ook bv Augustinus nog aan ziekenzalving gedaan heeft.
Ook Athenasius heeft een boek geschreven over genezings wonderen.
En wat moeten we met de vele genezingswonderen die ook in deze tijd voorkomen.
Mogen we dit allemaal wegschuiven ?
Als alleen de nadruk op het genezen gelegd wordt is het m.i. niet goed.
Bij bv Jan Zijlstra heb ik vele bedenkingen.
Dit neemt niet weg dat het goed zou zijn om over deze zaken, ook kerkelijk eerlijk het gesprek eens aan te gaan.
Onderstaande artikel was gepubliceerd in onze locale krant 2 pagina's vol.
http://www.hetkontakt.nl/alblasserwaard/2007/03/ah15vlot.html
http://www.hetkontakt.nl/alblasserwaard/2007/03/ah15vlot.html
- Bert Mulder
- Contacteer:
Genezingswonderen gebeuren nog, dat weet ik heel zeker!
verder, de voorbede van een gelovige gemag veel...
of dat in een "gebedssamenkomst" moet gebeuren, of zoals Groningen...
verder, de voorbede van een gelovige gemag veel...
of dat in een "gebedssamenkomst" moet gebeuren, of zoals Groningen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wie ben ik om a priori uit te sluiten dat zoiets als beschreven in geval Janneke Vlot (link rj) zou kunnen gebeuren.
Wel is wantrouwen goed, sterker: vereist. Nooit mag vanuit een individuele genezing de Goddelijke herkomst van genezende kracht aangetoond worden, omdat er meer dan 1 Kracht werkzaam is.
Verder heb ik grote moeite als er een contrast wordt geschapen met 'traditionele' kerken en uiteindelijk via de Geestes(?)gaven kritiek wordt geuit op deze kerken, zoals dat nogal eens gebeurt.
Ook bij een evangelicaal als Lloyd Jones vind je toch een zekere genuanceerdheid t.a.v. deze verschijnselen, die bij alles wat men tegenwoordig hoort, soms gemist wordt.
Wel is wantrouwen goed, sterker: vereist. Nooit mag vanuit een individuele genezing de Goddelijke herkomst van genezende kracht aangetoond worden, omdat er meer dan 1 Kracht werkzaam is.
Verder heb ik grote moeite als er een contrast wordt geschapen met 'traditionele' kerken en uiteindelijk via de Geestes(?)gaven kritiek wordt geuit op deze kerken, zoals dat nogal eens gebeurt.
Ook bij een evangelicaal als Lloyd Jones vind je toch een zekere genuanceerdheid t.a.v. deze verschijnselen, die bij alles wat men tegenwoordig hoort, soms gemist wordt.
Juist, mee eens. Te vaak zie ik het nuchtere gereformeerde relativeringsvermogen. Zoals wij het den is het goed. Waarom zou je blijheid uitstralen, je kan toch ook blij zijn je hart? Waarom genezing door opleggen van handen ofzo, we bidden toc in de kerkdienst voor die mensen? Moet het nou allemaal zo raar/vreemd/onbekend/onvertrouwd. Erasmiaan, mischien vind je het een rare weg op basis van wat je gewend bent, maar de Bijbel zegt een hoop over genezingen buiten de manier die je hier beschrijft. Je leest ook over Jezus dat mensen naar Hem toekomen om genezen te worden En als dat vanuit geloof gebeurt doet Hij dat ook. En ook de apostelen maken dat mee, Jakobus beschrijft de ziekenzalving etc.geledu schreef:Erasmiaan schreef:We hebben toch het ambtelijke gebed in de gemeente waar we met heel de gemeente (als het goed is!) bidden voor de zieken en zwakken, bij naam genoemd en hen die bij de Heere bekent zijn? Waarom gaat men hier dan zo'n rare weg in? Ik vind dit een erg zorgelijke ontwikkeling.geledu schreef:Zojuist gelezen op de site : Bidden voor de Gergem :
We moeten uitkijken om iets te benoemen als een rare weg als we bedoelen dat het een onbekende weg is.
Zoals je misschien wel weet loop ook ik niet voorop om maar allerlei vernieuwingen in te voeren.
Maar zelf ben ik toch wel aan het denken gezet door Dr Paul die aantoont dat ook bv Augustinus nog aan ziekenzalving gedaan heeft.
Ook Athenasius heeft een boek geschreven over genezings wonderen.
En wat moeten we met de vele genezingswonderen die ook in deze tijd voorkomen.
Mogen we dit allemaal wegschuiven ?
Als alleen de nadruk op het genezen gelegd wordt is het m.i. niet goed.
Bij bv Jan Zijlstra heb ik vele bedenkingen.
Dit neemt niet weg dat het goed zou zijn om over deze zaken, ook kerkelijk eerlijk het gesprek eens aan te gaan.
Een beetje ruimer kijken dan wat bekend is is wel gezond lijkt mij, ik ben het helemaal met Geledu eens, ook met de nuanceringen die hij aanbrengt. Kijken naar wat de Bijbel zegt, dus niet alles maar zomaar afkeuren, maar ook niet alles maar zomaar goedkeuren. Maar het toetsen aan de Bijbel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wij zijn er één keer geweest toen wij in Zaltbommel woonden, en de huisbaas ons meetroonden naar De Levensstroomgemeente in Leiderdorp........................geledu schreef: Bij bv Jan Zijlstra heb ik vele bedenkingen.
.
Tjonge..........wát een circus zeg...........zó ongelofelijk ongeloofwaardig en met alles wat in je is spotten met de Heilige God..................
maar ja, we konden niet zomaar weggaan, want we hadden geen eigen vervoer..........................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60