Ik heb het wel eens zo gehoord: het tegenovergestelde van arm is genoeg :idea:Bert Mulder schreef:Het is niet zo moeilijk om te bidden geen armoede te lijden, maar om te bidden geen overmatige voorspoed te hebben.
Tekstkeuze Biddag
- JolandaOudshoorn
Niet in deze plaats het gebouw wordt namelijk ook voor andere doeleinden gebruikt, maar als je dan even verder rijd kan je daar de avonddienst volgen. Maar toen de tijden op 's morgens en 's middags zijn gezet waren de leden er allemaal voor. En de leden worden er ruim op tijd aan herinnert. Ik moet zeggen dat dat wel bijzonder is dat iedereen dan ook vrij neemt, er waren er een aantal die konden helaas door hun werk 's morgens niet en die waren er 's middags en 's avonds in de kerk in de andere plaats. En als je dan ook mag zien dat het erg goed gevuld is en er lag beslag op de gemeente door het Woord, dan zijn we alleen maar dankbaar voor zoveel goeds.Marnix schreef:huh? Hebben jullie 's avonds geen dienst voor de mensen die geen vrij kunnen krijgen?Auto schreef:'s morgens Markus 4 gelijkenis van de zaaier
1. Inhoud van het gezaaide
2. Groei van het gezaaide
3. Oogst van het Gezaaide
's middags 1 Sam. 7 "De boete prediking van Samuel"
1. Tijd van de prediking
2. Inhoud van de prediking
3. Vruchten van de prediking
En hier is nummer 3!Bert Mulder schreef:We hebben dus een preek over de zelfde tekst gehad...Ballerina schreef:Spreuken 30: 1-9
Thema: 'De biddag van Agur'
Agur verzamelde wijze spreuken om ze door te geven aan leerlingen. Hij zet zijn beperkte verstand tegenover de almacht en volheid van God. Hij erkent opelijk dat hij 'dom' is. Hij vraagt God twee hele opmerkelijke dingen namelijk: 'Dat hij graag wilt dat de valsheid en leugens verre van hem blijven en geen armoede en rijkdom wil'.
Ik ga niet al mijn aantekeningen van de preek hier neer zetten maar de preek ging over die twee gebedspunten/wensen van Agur.Het was een bijzondere dienst. Vooral juist omdat ik rot in mijn vel zat en bijna m'n bed in wilde in plaats van naar de kerk. Ik zag er erg tegenop. Daarna kwam ik opgeknapt uit de kerk.
's avonds dus spreuken 30:1-9 (7-9)
' s morgens lukas 11:1-13
Twee diensten meegemaakt in verschillende kerken
HHK Leerbroek
- Fillipenzen 4 : 6-7
"Weest in geen ding bezorgd, maar laat uw begeerten in alles door bidden en smeken, met dankzegging, bekend worden bij God. En de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus".
CGK Werkendam
- 1 Kronieken 22 : 16-17
"Als David zijn ogen ophief, zo zag hij de engel van de HEERE staande tussen de aarde en tussen de hemel, met zijn uitgetrokken zwaar in zijn hand, uitgestrekt over Jeruzalem; toen viel David en de oudsten, bedekt met zakken, op hun aangezichten. En David zei tot God: Ben ik het niet die gezegd heb, dat men het volk tellen zou? Ja ik zelf ben het die gezondigd en zeer kwalijk gehandeld heb, maar deze schapen, wat hebben die gedaan? O HEERE mijn God, dat toch Uw hand tegen mij en tegen het huis van mijn vader zij, maar niet tegen Uw volk ter plage".
HHK Leerbroek
- Fillipenzen 4 : 6-7
"Weest in geen ding bezorgd, maar laat uw begeerten in alles door bidden en smeken, met dankzegging, bekend worden bij God. En de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus".
CGK Werkendam
- 1 Kronieken 22 : 16-17
"Als David zijn ogen ophief, zo zag hij de engel van de HEERE staande tussen de aarde en tussen de hemel, met zijn uitgetrokken zwaar in zijn hand, uitgestrekt over Jeruzalem; toen viel David en de oudsten, bedekt met zakken, op hun aangezichten. En David zei tot God: Ben ik het niet die gezegd heb, dat men het volk tellen zou? Ja ik zelf ben het die gezondigd en zeer kwalijk gehandeld heb, maar deze schapen, wat hebben die gedaan? O HEERE mijn God, dat toch Uw hand tegen mij en tegen het huis van mijn vader zij, maar niet tegen Uw volk ter plage".
Re: Tekstkeuze Biddag
Onze predikant heeft de gewoonte om op de biddag en ook op de dankdag 's morgens zijn preek te richten op de bid- of dankdag en 's middags meer een soort van tijdrede te houden toegespitst op de actualiteit.
Persoonlijk vind ik het wel passend , wel vroeg ik me af of dit in andere gemeenten ook gebruikelijk is.
Wat me ook verbaasd is dat het lijkt dat er steeds meer gemeenten kiezen om niet meer de hele dag biddag te houden , maar enkel 's middags en (of soms zelfs alleen) 's avonds, m.i. geen wenselijke ontwikkeling.
Persoonlijk vind ik het wel passend , wel vroeg ik me af of dit in andere gemeenten ook gebruikelijk is.
Wat me ook verbaasd is dat het lijkt dat er steeds meer gemeenten kiezen om niet meer de hele dag biddag te houden , maar enkel 's middags en (of soms zelfs alleen) 's avonds, m.i. geen wenselijke ontwikkeling.
- JolandaOudshoorn
Het ging over de rijke dwaas. Thema van de HGJB.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Bert Mulder
- Contacteer:
Prayer Day Service: Scripture: I Kings 17:1-7; 18:17-46 Text: James 5:17-18
Psalters: 166, 44, 72, 11, 197
“Elijah’s Prayer”
Psalters: 166, 44, 72, 11, 197
“Elijah’s Prayer”
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- MarthaMartha
wij hadden altijd alleen 's avonds, maar hebben sinds twee jaar twee diensten.... dus het kan ook de andere kant op.Wilhelm schreef:Onze predikant heeft de gewoonte om op de biddag en ook op de dankdag 's morgens zijn preek te richten op de bid- of dankdag en 's middags meer een soort van tijdrede te houden toegespitst op de actualiteit.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lukas 18 vers 1 t/m8
Over de onrechtvaardige rechter die uiteindelijk toch naar de weduwe hoorde.
Zal God dan geen recht doen Zijn uitverkorenen, die dag en nacht tot Hem roepen, hoewel Hij lankmoedig is over hen? Ik zeg u, dat Hij hun haastelijk recht doen zal.
Over de onrechtvaardige rechter die uiteindelijk toch naar de weduwe hoorde.
Zal God dan geen recht doen Zijn uitverkorenen, die dag en nacht tot Hem roepen, hoewel Hij lankmoedig is over hen? Ik zeg u, dat Hij hun haastelijk recht doen zal.
Re:
Als het bij ons biddag is, dan is hier ook 'alles' gesloten. Supermarkt, bloemist, juweliertje...Auto schreef:.... Ik moet zeggen dat dat wel bijzonder is dat iedereen dan ook vrij neemt, er waren er een aantal die konden helaas door hun werk 's morgens niet en die waren er 's middags en 's avonds in de kerk in de andere plaats. En als je dan ook mag zien dat het erg goed gevuld is en er lag beslag op de gemeente door het Woord, dan zijn we alleen maar dankbaar voor zoveel goeds.Marnix schreef:huh? Hebben jullie 's avonds geen dienst voor de mensen die geen vrij kunnen krijgen?Auto schreef:'s morgens Markus 4 gelijkenis van de zaaier
1. Inhoud van het gezaaide
2. Groei van het gezaaide
3. Oogst van het Gezaaide
's middags 1 Sam. 7 "De boete prediking van Samuel"
1. Tijd van de prediking
2. Inhoud van de prediking
3. Vruchten van de prediking
Alle scholen zijn vrij (openbare en christelijke). De import wil hier graag verandering in brengen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Wilma van den Berg
Hier ging de preek over de Kananitische vrouw die tot Jezus kwam met haar nood en bleef aanhouden tot Jezus haar antwoord gaf. Het was zo'n geweldige dienst dat ik zou zeggen: dit hadden jullie allemaal moeten horen. Een geweldige (biddag)preek.
Hopelijk hebben jullie allemaal ook goede diensten gehad, een gezegende dag en is er weer genoeg voedsel om deze week mee door te gaan, verder te gaan op de levensweg. Mensen, ik ben er zo vol van dat ik niet weet of ik wel kan slapen vannacht....
Hopelijk hebben jullie allemaal ook goede diensten gehad, een gezegende dag en is er weer genoeg voedsel om deze week mee door te gaan, verder te gaan op de levensweg. Mensen, ik ben er zo vol van dat ik niet weet of ik wel kan slapen vannacht....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Vanmiddag een preek over Lukas 12
tekst vers 21 en vers 34
En vanavond over de biddende Nehemia, uit Neh 2
rijke biddag!
tekst vers 21 en vers 34
En vanavond over de biddende Nehemia, uit Neh 2
rijke biddag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....