Knappe zonen

rekna

Bericht door rekna »

memento schreef:Hoge bomen vangen veel wind. En wie veel doet, maakt veel fouten.

Het veiligste is toch wel lekker niets doen. Tenzij je niets bereiken ook als 'fout' ziet. Ownee, dat is te pragmatisch geredeneerd.
Haha,

zeg niks van hoge bomen, stel je voor dat je de indruk wekt dat je het beter weet, dat is fout! Gewoon helemaal niks zeggen, dat is het beste, anders ben je een betweter.

Enne, het getuigt van bijzondere ootmoedigheid om niks te zeggen over je ootmoed, want als je wel wat zegt over ootmoed en afhankelijkheid ben je hoogmoedig. Pfoeh, het is ingewikkeld geworden, en dat heeft niets met kerkelijke discussies te maken.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

rekna schreef: Enne, het getuigt van bijzondere ootmoedigheid om niks te zeggen over je ootmoed, want als je wel wat zegt over ootmoed en afhankelijkheid ben je hoogmoedig. Pfoeh, het is ingewikkeld geworden, en dat heeft niets met kerkelijke discussies te maken.
Dit heb ik niet gezegd. Ik vind het alleen maar onjuist om dingen te concluderen n.a.v. hetgeen niet gezegd is.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Over ingewikkeld gesproken: een refo houd van evenwicht en volledigheid. De dominee mag dus daarom niet eenzijdig preken over een bepaald onderwerp, maar zal altijd de noodzaak van ellendekennis en het eenzijdig Godswerk moeten benadrukken, tenzij hij gezien wil worden als remonstrant of wat dan ook wat de luisteraar er van weet te bakken.

Nu moet dat dus ook al in de krant? Er wordt hier een bepaald onderwerp besproken, maar nu is interviewer niet eenzijdig in zijn vraagstellen, maar de geinterviewde, omdat hij niet zijn afhankelijkheid en ootmoed toont?

Beetje nuchterheid is denk ik wel op zijn plek.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

memento schreef:Hoge bomen vangen veel wind. En wie veel doet, maakt veel fouten.
Het tweede zinnetje kan ook geformuleerd worden in de vorm van een gezegde: waar gehakt wordt vallen spaanders ;)
Josephus

Bericht door Josephus »

rekna schreef:Haha,

zeg niks van hoge bomen, stel je voor dat je de indruk wekt dat je het beter weet, dat is fout! Gewoon helemaal niks zeggen, dat is het beste, anders ben je een betweter.
Daar gaat het niet om. Zoals ik al eerder zei: hoge bomen hebben juist baat bij opbouwende kritiek, dat maakt je alleen maar beter. Het is echter niet onbelangrijk hoe je die kritiek verpakt. Op het moment dat je de persoonlijke integriteit van iemand in twijfel brengt, begeef je je op glad ijs.

Mijn grootste bezwaar tegen de reactie van Diederik van Dijk is daarom ook niet zozeer dát hij kritisch is (hoewel ik wel vind dat hij zich daarmee enigszins buiten de realiteit plaatst), maar vooral hoe en waar hij kritisch is. Ik meen dat deze man regelmatig vrij hoog gestaan heeft op de kieslijsten van de SGP, dus dan zal hij Van Belzen, als voormalig lid van het hoofdbestuur, in ieder geval redelijk tot goed kennen. Als je dan kritiek op je broeder hebt, stap dan recht op hem af en doe dat niet in een krant (daarbij ook nog eens gebruik makend van termen als "de SGP-burgemeester van Barendrecht", terwijl je elkaar normaal gewoon bij de voornaam noemt). Op zijn zachtst gezegd is dat niet sjiek. In de voetbalwereld hebben ze daar een ander woord voor, maar het lijkt me netjes dat ik dat hier maar niet zal herhalen.
rekna

Bericht door rekna »

Pim schreef: Dit heb ik niet gezegd. Ik vind het alleen maar onjuist om dingen te concluderen n.a.v. hetgeen niet gezegd is.
En dat gebeurt dus ook niet. Je valt in je eigen kuil, ik constateer dingen die me opvallen in een interview en in de reactie daarop, geef aan wat ik daarvan vind en concludeer helemaal niks.

Tussen de regels door lees jij misschien dat ik van Belzen een slechte burgemeester vind, nou, dat vind ik helemaal niet, 't is een goed bestuurder, in zoverre ik daar een oordeel over kan vellen, alleen zijn houding in het interview vond ik uitermate teleurstellend.
De dingen scheiden dus...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

rekna schreef:
Pim schreef: Dit heb ik niet gezegd. Ik vind het alleen maar onjuist om dingen te concluderen n.a.v. hetgeen niet gezegd is.
En dat gebeurt dus ook niet. Je valt in je eigen kuil, ik constateer dingen die me opvallen in een interview en in de reactie daarop, geef aan wat ik daarvan vind en concludeer helemaal niks.

Tussen de regels door lees jij misschien dat ik van Belzen een slechte burgemeester vind, nou, dat vind ik helemaal niet, 't is een goed bestuurder, in zoverre ik daar een oordeel over kan vellen, alleen zijn houding in het interview vond ik uitermate teleurstellend.
De dingen scheiden dus...
Pim
- In overweging nemende je posting van 13 maart 11:58 waarin je wel degelijk conclusies trekt en verbanden legt tussen het doen en laten van dhr. Van Belzen, pragmatisme, SGP-politiek en Godsvreze.
- In overweging nemende het gebruik van de kwalificatie 'onjuist' als het ging over het gebrek van Van Belzen's getuigenis inzake zijn afhankelijkheid.
- Concludeert niet in enige valkuil gestapt te zijn en gaat over tot de orde van de dag.

:wink:
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
rekna

Bericht door rekna »

Die knipoog maakt een hoop goed!!

Ik concludeer dingen op basis van het lezen van een krantenartikel. Dat verschil wil ik toch maken. Vanuit dat krantenartikel kwamen die vragen op.

Enne, jij gaat heel politiek doen, en in de politiek gaat ieder voor zijn eigen gelijk, dus daar pas ik prima tussen!!
Plaats reactie