Knappe zonen

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Hummm, hebben we het dan wel over de dezelfde interview?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kaw schreef:Hummm, hebben we het dan wel over de dezelfde interview?
Kweenie. Ik heb het over dit interview: http://www.refdag.nl/artikel/1292857/Zo ... leven.html
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Pim schreef:
Kweenie. Ik heb het over dit interview: http://www.refdag.nl/artikel/1292857/Zo ... leven.html
(Ik moet eerst betalen! Maar ff niet...)
Was dat het interview waar de journalist steeds deze kant op ging van: "Wat zou u doen indien...", waarop hij steeds een wegdraai-antwoord geeft dat het niet ter sprake is, of dat hij burgemeester is en zijn taak heeft uit te voeren.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kaw schreef:
Pim schreef:
Was dat het interview waar de journalist steeds deze kant op ging van: "Wat zou u doen indien...", waarop hij steeds een wegdraai-antwoord geeft dat het niet ter sprake is, of dat hij burgemeester is en zijn taak heeft uit te voeren.
Ja. Ik vond dat geen slecht interview.
Hartelijke groet,

Pim.

rekna

Bericht door rekna »

Pim schreef:Het interview vond ik helemaal niet slecht, omdat de journalist de vragen heeft gesteld die de gemiddelde RD-lezer ook aan dhr. Van Belzen zou willen stellen. Ik denk namelijk dat de gemiddelde RD-lezer kritisch staat tegenover sommige beslissingen van dhr. Van Belzen of deze in iedergeval op voorhand niet begrijpt en graag uitleg wil. We mogen elkaar best scherp houden, dat is juist een verplichting denk ik. Ik vond het erg verhelderend om zijn gedachtengang te lezen.

De reactie van die SGP-beleidsmedewerker daarentegen vind ik unfair (over vuile handen gesproken) en ik hoop dat vele SGP-ers / RD-lezers zich ervan distantieren, zodat dhr. Van Belzen dit via zijn rug kan laten afglijden.
Onzin.

Wanneer deze burgemeester laat blijken dat hij op een manier wil besturen waar de meeste SGP-ers zich niet achter willen scharen, wat zijn goed recht is, mag de SGP bij monde van een beleidsmedewerker zijn bedenken uiten, wat haar goed recht is. Uiteraard heeft een burgemeester te maken met een diversiteit in de samenleving, ik miste echter een stukje afhankelijkheid vanuit de principes van deze burgemeester. En dat vind ik jammer en onjuist ook.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Vincent schreef:In hoeverre de basishouding van dhr. Van Belzen (zoals blijkt uit wat naar buiten komt, over zijn hart oordelen kunnen wij niet) anders is dan die van Adolf Eichmann, waag ik te betwijfelen.
Bedoel je de Adolf Eichman die belast was met de transportatie over spoor van Joden naar de concentratiekampen tijdens de tweede wereldoorlog?

Je zult het wel goed bedoelen, maar ik zie op geen enkele manier de zin in van een dergelijke vergelijking!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Pim schreef:
Kaw schreef:
Pim schreef:
Ja. Ik vond dat geen slecht interview.
De journalist wilde het interview duidelijk een bepaalde kant op krijgen en uitlokken dat de burgemeester iets zou zeggen waardoor zijn positie als burgemeester of als SGP-er in gedrang zou komen. Dat zijn destructieve intenties, iets wat ik niet echt bij christelijke journalistiek vind passen. Vervolgens is het al vanaf vraag 2 duidelijk dat de burgemeester zich niet laat inpakken. Toch blijft de journalist hangen in het doorzagen over dat thema, waardoor je een leeg en eenzijdig interview overhoudt.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

rekna schreef:Uiteraard heeft een burgemeester te maken met een diversiteit in de samenleving, ik miste echter een stukje afhankelijkheid vanuit de principes van deze burgemeester. En dat vind ik jammer en onjuist ook.
En dat komt vooral door de insteek van de interviewer.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

rekna schreef:(..)ik miste echter een stukje afhankelijkheid vanuit de principes van deze burgemeester. En dat vind ik jammer en onjuist ook.
Iemand veroordelen om wat hij niet gezegd heeft kan gevaarlijk zijn, misschien is dhr. Van Belzen wel afhankelijker van God dan jij en ik bij elkaar.... Wie-weet.

Kaw, m.i. heeft een persoon als Van Belzen genoeg in zijn mars om ook buiten de concrete vraagstelling om e.e.a. aan de orde te stellen als hij dat zou willen.
Hartelijke groet,

Pim.

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Pim schreef:Kaw, m.i. heeft een persoon als Van Belzen genoeg in zijn mars om ook buiten de concrete vraagstelling om e.e.a. aan de orde te stellen als hij dat zou willen.
Je weet niet hoe het interview is gegaan en of de journalist er uberhaupt ruimte voor gegeven heeft. Bovendien kan het zijn dat de burgemeester dat wel gedaan heeft, maar dat de eindredactie nog er in heeft zitten knippen. Dat is het linke van de media. Geheel kleurloos en objectief is het bepaald niet.
rekna

Bericht door rekna »

Pim schreef:
rekna schreef:(..)ik miste echter een stukje afhankelijkheid vanuit de principes van deze burgemeester. En dat vind ik jammer en onjuist ook.
Iemand veroordelen om wat hij niet gezegd heeft kan gevaarlijk zijn, misschien is dhr. Van Belzen wel afhankelijker van God dan jij en ik bij elkaar.... Wie-weet.
Ik veroordeel niemand, ik beoordeel een interview waar ik vraagtekens bij heb. Overigens vind ik het pure armoe als dat in een nota bene paginagroot interview niet naar voren kan komen. De gelegenheid was er wel!!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

rekna schreef:
Pim schreef:
Ik veroordeel niemand, ik beoordeel een interview waar ik vraagtekens bij heb. Overigens vind ik het pure armoe als dat in een nota bene paginagroot interview niet naar voren kan komen. De gelegenheid was er wel!!
Aan de andere kant: voor wie moet ie evangeliseren? Voor de achterban van het RD? En nogmaals: het is een stuk met een duidelijke koers door de journalist. Het is al knap dat deze man zich er voor heeft bewaren voor uitspraken waarmee weggelopen konden worden en dan is het nog niet goed en wordt deze stok maar opgepakt...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

rekna schreef:
Pim schreef:
Misschien wilde dhr. Van Belzen het wel gewoon zakelijk houden en helemaal niet met zijn eigen afhankelijkheid en ootmoedigheid te koop lopen?!
Hartelijke groet,

Pim.

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Pim schreef:
rekna schreef:
Pim schreef:
Misschien wilde dhr. Van Belzen het wel gewoon zakelijk houden en helemaal niet met zijn eigen afhankelijkheid en ootmoedigheid te koop lopen?!
Hij zal niet de eerste zijn idd die dat dan vervolgens weer verweten wordt.
memento

Bericht door memento »

Hoge bomen vangen veel wind. En wie veel doet, maakt veel fouten.

Het veiligste is toch wel lekker niets doen. Tenzij je niets bereiken ook als 'fout' ziet. Ownee, dat is te pragmatisch geredeneerd.
Plaats reactie