Radicaliteit en bewogenheid in prediking

AlgeheleOvergave
Contacteer:

Radicaliteit en bewogenheid in prediking

Bericht door AlgeheleOvergave »

Wat vinden jullie van deze boodschap/preek van een engelssprekende prediker.

Klik op deze link: http://www.amvroegop.nl/mambo/index.php ... &Itemid=56 . Klik dan op videobestand.

Ik persoonlijk vind het een aangrijpende en indrukwekkende boodschap. Ik bid (bijna dagelijks) dat God dergelijke predikers op onze Nederlandse kansels geeft en christenen die gehéél zijn toegewijd aan hun Redder en Koning!
Ik mis zo vaak de duidelijkheid en bewogenheid!!!

Preek van Paul Washer
Christ is Lord of all or He is not Lord (Hudson Taylor)
Christiaan

Bericht door Christiaan »

BIj ons genoeg duidelijkheid. Vaak ook bewogenheid!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Paul Washer, Heartcry USA:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =127205392

http://www.heartcrymissionary.com/index ... &Itemid=90

Note that he is actually under the supervision of his consistory:

Accountability The HeartCry Missionary Society is not a para-church organization, rather, we are a ministry under the authority and supervision of a local New Testament Church and its elders. We call ourselves a society simply because the word denotes a proper association of people with similar interests, purposes, or passions. Those of our church and those who faithfully support this ministry have one abiding purpose: That God’s Name be great among the nations through the redemption of men and the building up of Christ’s bride.
Our church is the First Baptist Church of Muscle Shoals, Alabama. It is a Southern Baptist Church concerned with the restoration of the true Gospel and the biblical principles that ought to govern the local church. The elders serving at First Baptist Muscle Shoals are Jeff Noblit, Phil Baggett, Andy Bolding, Steve Bradley, Donnie Dulaney, Jim Fowler, Alvin Lynch, Bill Newman, Michael Statom, and David Wigginton. The church may be contacted at 256-381-7495

Church & Elders
Advisory Board
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 13 mar 2007, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
memento

Bericht door memento »

Ik vind de preken hier in de HHK anders zowel duidelijk als bewogen! Voor goede predikers hoeven we echt niet naar het buitenland, die hebben we hier ook genoeg!
AlgeheleOvergave
Contacteer:

Bericht door AlgeheleOvergave »

Geweldig dat jullie dergelijke predikers mogen hebben, en hoe is het in jullie gemeenten met mensen die geheel toegewijd zijn aan hun Zaligmaker????
Christ is Lord of all or He is not Lord (Hudson Taylor)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

memento schreef:Ik vind de preken hier in de HHK anders zowel duidelijk als bewogen! Voor goede predikers hoeven we echt niet naar het buitenland, die hebben we hier ook genoeg!
Vind ik ook van de prediking in onze kerken. Wat ook opmerkelijk is van onze predikanten, is dat een groot gedeelte niet in onze kerken opgegroeid is. Onze eigen dominee ook niet.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
geledu

Bericht door geledu »

AlgeheleOvergave schreef:Geweldig dat jullie dergelijke predikers mogen hebben, en hoe is het in jullie gemeenten met mensen die geheel toegewijd zijn aan hun Zaligmaker????
Hoewel ik de preek niet kan toetsen vanwege mijn gebrekkige engels, vind ik wel dat we moeten uitkijken met het verheerlijken van buitenlandse predikers.

Hiermee zeggen we bijna dat God Zijn knechten niet meer heeft onder ons, dat vind ik nogal een zware beschuldiging.
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:
AlgeheleOvergave schreef:Geweldig dat jullie dergelijke predikers mogen hebben, en hoe is het in jullie gemeenten met mensen die geheel toegewijd zijn aan hun Zaligmaker????
Hoewel ik de preek niet kan toetsen vanwege mijn gebrekkige engels, vind ik wel dat we moeten uitkijken met het verheerlijken van buitenlandse predikers.

Hiermee zeggen we bijna dat God Zijn knechten niet meer heeft onder ons, dat vind ik nogal een zware beschuldiging.
Dat worrdt hier niet gezegd. We moeten met het verheerlijken van buitenlandse predikers net zo oppassen als met het verheerlijken van eigen predikers dus wat dat betreft zie ik ook geen onderscheid.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Grace

Bericht door Grace »

Ik denk dat als mensen die preek echt geluisterd hebben, ze heel anders zouden reageren. Laten diegenen reageren die weten waar ze het over heben. Het is namelijk een zeer indrukwekkende preek.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Inderdaad een zeer heldere, bijbelse en reformatorische preek. Geen easy-believism, waar het ware evangelie.
Marnix

Bericht door Marnix »

En af en toe eens een buitenlandse prediker kan wel goed zijn, die kijkt anders tegen dingen aan, hebben niet zo te maken met de nederlandse dogmatiek enzo... wat een verhelderende visie op allerlei zaken kan opleveren. Vorig jaar bij een avond geweest met een dominee uit Sudan, die vertelde over Gods werk daar, over hoe men daar één was en samenwerkte en over wonderen die God deed... en hij bracht het evangelie... maar zag ook dingen in de Nederlandse kerkcultuur die hij niet kon begrijpen, de enorme verdeeldheid, weinig evangelisatie etc. Het was heel verhelderend en leerzaam. Het is zeker goed af en toe predikers uit het buitenland te horen, niet dat onze predikanten het evangelie niet goed kunnen brengen ofzo, maar ze kijken soms wel anders tegen dingen aan, zien dingen die niet goed gaan maar wij heel gewoon vinden, veel scherper etc.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
mayflower

Bericht door mayflower »

J.C. Philpot schreef:Inderdaad een zeer heldere, bijbelse en reformatorische preek. Geen easy-believism, waar het ware evangelie.
Helemaal mee eens, zou meer in onze evangelische gezindte moeten horen waar het easy-believism enorm leeft!!!
Marnix

Bericht door Marnix »

En ook in de traditionele kerken waar het inhoudelijk vaak wel goed zit maar men in de praktijk nogal eens laks is :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:En ook in de traditionele kerken waar het inhoudelijk vaak wel goed zit maar men in de praktijk nogal eens laks is :)
beetje generaliserende opnmerking :roll:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
wim

Bericht door wim »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:En ook in de traditionele kerken waar het inhoudelijk vaak wel goed zit maar men in de praktijk nogal eens laks is :)
beetje generaliserende opnmerking :roll:
In kerken waar...

Dat is niet generaliserend.
Plaats reactie