Vincent schreef:Nee ik ga er niet heen.
Het stoort mij dat het onderwerp heet "geestelijke geloofsgroei". Dan zou de aandacht ten onrechte op mij als deelnemer komen te liggen.
Volgens mij ligt de aandacht bij God, want de Geest geeft groei. Kortom, een vooroordeel. Alsof je niet mag streven naar groei omdat het dan om jou zou gaan. Je zou beter moeten weten, groei is er als je in Hem blijft, met Hem verbonden. Dat zal daar ook ongetwijfeld geleerd worden.
Verder zie ik niet in waarom daar te vinden zou zijn wat in mijn kerk in ondermeer de wekelijkse prediking niet geboden zou worden.
Verder zie ik niet in waarom dergelijke conferenties los van een bepaalde geloofsgemeenschap georganiseerd zouden moeten worden. Op deze wijze ontrekken mensen zich bij voorbaat van mogelijke tuchtuitoefening.
1. Als je het vanuit 1 kerkverband doet wordt het wel heel klein
2. Als je het tot 1 kerkverband beperkt onttrek je je aan de oproep tot eenheid en de mogelijkheid om samen te werken en God te prijzen met allerlei andere christenen. Dat de kerk zo verdeeld is geraakt wil toch nog niet zeggen dat de jongeren bij iedere activiteit die ze organiseren daarin mee moeten gaan.
3. De avonden zijn geen alternatief voor de kerk, maar een aanvulling op de kerk. De meeste bezoekers zullen lid zijn van een kerk en daar ook onder het gezag van de kerkraad staan, de tuchtuitoefening is niet in het geding en kan gewoon door betreffend kerkverband worden uitgeoefend.
Verder zie ik niet in waarom geloof zo emotioneel zou moeten worden voorgesteld als in de kringen van Heart Cry nogal eens gebeurt. Ik maak liever genuanceerde keuzes waarmij ook mijn cognitieve gaven worden ingeschakeld.
Want jij bent heel nuchter? Ik zie niet in waarom alle emotie zo vaak weggestopt wordt, blij zijn doe je maar in je hartje, dat laat je niet merken, hou het lekker theoretisch, niet te persoonlijk en doe je dat toch, dan doe je dat niet in een groep. Zing je in een groep, doe dat dan met een pokerface. Prima als mensen dat zo doen, niet iedereen is zo expressief in Nederland, maar ga mensen die dat wel doen dat niet verwijten. Dat jij dat niet inziet, oke, jij bent ook door je cultuur, opvoeding etc gevormd... maar daarom hoeft niet iedereen zo te zijn.