Schandalige beloning topman

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

De kerkenraad heeft niets met je politieke keuze te maken. Tenzij je levenswandel er van onchristelijk wordt.
Maar er zijn ook nog partijen zoals CU?
jan03

Bericht door jan03 »

Petrus schreef:
Kaw schreef:
Petrus schreef:beetje aan je (kerk-)stand verplicht hé, maar je denkkaders veranderen nooit ofte nimmer op een flink aantal punten.
Nou, dat vind ik te betwijfelen. Je kerklidmaatschap is niet gekoppeld aan een politieke partij. Dat is een persoonlijke afweging en als jij de SGP niet sociaal genoeg vind, dan heb jij het recht om een andere afweging te maken.
Kaw,

stél, stél, dát ik zou uitwijken naar een púúr linkse partij (voor mijn part de NCPN of GroenLinks of desnoods de SP), en je geeft blijk van je linkse ideën, dan is de kerkenraad daar niet écht blij mee (om het wat eufemistisch te zeggen)..........

het is het één of het ánder, bovendien zou je dan in een mentale spagaat komen te verkeren die je nooit lang kan volhouden!!
Dan nog is de keuze voor de SGP in jouw geval een niet-logische keuze. Als ik je reacties zo lees, zou een keuze voor de CU een veel logischer zijn.

Er is inderdaad niets mis met de beloning van deze man. Je kunt het veel vinden (en dat is het!!), maar het is een overeenkomst tussen twee partijen. Beide partijen zijn hier mee akkoord gegaan. De politiek moet zich (zoals in het geciteerde stuk voorgesteld) hier absoluut niet mee bemoeien!!
Petrus

Bericht door Petrus »

jan03 schreef: De politiek moet zich (zoals in het geciteerde stuk voorgesteld) hier absoluut niet mee bemoeien!!
Mag ik je herinneren aan de code-Tabaksblad die op verzoek van de regering tot stand is gekomen, en die tot doel had/heeft de beloningen aan de top van het bedrijfsleven aan banden te leggen???
Petrus

Bericht door Petrus »

jan03 schreef: Als ik je reacties zo lees, zou een keuze voor de CU een veel logischer zijn.
Zélfs een CU is ronduit "verdacht" in mijn gemeente. Dan kún je niet bekeerd zijn, áls je die genade al hebt mogen ontvangen.
refo

Bericht door refo »

Petrus schreef:
jan03 schreef: Als ik je reacties zo lees, zou een keuze voor de CU een veel logischer zijn.
Zélfs een CU is ronduit "verdacht" in mijn gemeente. Dan kún je niet bekeerd zijn, áls je die genade al hebt mogen ontvangen.
Over cretologie gesproken.
memento

Bericht door memento »

Hoge lonen in de top van het bedrijfsleven zijn nodig, omdat het om een internationale arbeidsmarkt gaat. Wij kunnen hier wel heel leuk allemaal loonbeperkingen via de politieke weg afdwingen, echter dat betekend dat het bedrijf óf minder goed management kan krijgen, óf dat het bedrijf verhuist naar het buitenland.

Daarbij werkt een groot deel van de Nederlanders die aan de top werkt, niet bij een Nederlands bedrijf, waar de overheid zoiezo niet kan ingrijpen.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef:Het communisme leert: al het uwe is het mijne.
Het christendom leert: al het mijne is het Uwe .
Laat er veel topmannen Christen worden :).
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:
Petrus schreef:
sorry Refo, ik geef de algemeen heersende gedachte weer in die gemeente. Het zijn niet MIJN gedachten.
jan03

Bericht door jan03 »

Petrus schreef:
refo schreef:
Petrus schreef:
sorry Refo, ik geef de algemeen heersende gedachte weer in die gemeente. Het zijn niet MIJN gedachten.
Toch wel erg trieste gedachten in die gemeente. Kun je daar wel goed mee leven (naast hetgeen je hier al eens eerder hebt geventileerd over opvattingen die daar leven)?
Petrus

Bericht door Petrus »

jan03 schreef:
Toch wel erg trieste gedachten in die gemeente. Kun je daar wel goed mee leven (naast hetgeen je hier al eens eerder hebt geventileerd over opvattingen die daar leven)?
het is dat de prediking zo verrekte goed is, ánders..........maar we raken nu volstrekt off-topic...............
Klomp

Re: Schandalige beloning topman

Bericht door Klomp »

Petrus schreef:Topman Numico beurt 14 miljoen
Amsterdam - Jan Bennink, de bestuursvoorzitter van het babyvoedingsbedrijf Numico, incasseert dit jaar een beloning van naar schatting 14 miljoen euro. In juni krijgt hij een bonus in aandelen met een waarde van 8 miljoen euro. Daarnaast kan hij 4 miljoen aan opties verzilveren. Deze bedragen komen boven op zijn jaarinkomen van 2 miljoen. Met een inkomen van 14 miljoen euro laat Bennink de grootverdieners bij Shell, Philips en Unilever ver achter zich.
Zoals ik het begrepen heb is 14 miljoen cash. Met 50% belasting in de hoogste schaal, hebben wij als nederlandse burger elk dus (even snel geschat) € 0,45 gehad. (Eén hele gulden dus)
Toch netjes....
Petrus

Bericht door Petrus »

Minister Bos: 'belachelijk hoge bonus' bij Numico
VAN ONZE CORRESPONDENT

DEN HAAG - De nieuwe minister van Financiën Wouter Bos noemt de beloning van Numico-topman Jan Bennink 'een belachelijk hoog bedrag'. Bos heeft op zijn allereerste werkdag de opdracht aan zijn ambtenaren gegeven om te kijken of de euro 12 mln die Bennink krijgt, overeenkomt met de code-Tabaksblat voor behoorlijk bestuur. Dat zei de PvdA-bewindsman gisteravond na de beëdiging van het kabinet-Balkenende 4.

De code-Tabaksblat zegt niets over de hoogte van bonussen, maar stelt wel voorwaarden aan het toekennen van variabele beloningen voor topbestuurders. Bennink kreeg over 2006 euro 8 mln en kan in juni nog eens euro 4 mln verzilveren voor een optiepakket.

Met deze kwestie staat het nieuwe kabinet meteen voor een politiek gevoelig probleem. De PvdA heeft in de campagne zwaar ingezet op het aanpakken van exorbitante beloningen.

In het regeerakkoord staat dat 'het naleven van de zogenoemde code-Tabaksblat voor topbestuurders nauwlettend zal worden gevolgd'. Nieuw is dat deze coalitie heeft afgesproken dat de ondernemingsraad bij beursgenoteerde bedrijven 'een adviesrecht' krijgt aan de aandeelhouders.

CDA-minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken wilde gisteravond nog niets zeggen over de beloning van Bennink. 'Ik wil eerst de feiten kennen', aldus Van der Hoeven.

Gisteren is het kabinet-Balkenende 4 beëdigd. Minister-president Jan Peter Balkenende vindt dat de nieuwe coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie meer is dan 'een verstandshuwelijk'. In het constituerend beraad is afgesproken dat Ella Vogelaar minister van Wonen, Wijken en Integratie gaat heten in plaats van minister van Integratie en Wijkverbetering. Verder krijgt minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat de NS en Schiphol in zijn portefeuille.

Copyright (c) 2007 Het Financieele Dagblad
Plaats reactie