Televisie is onderschat gevaar voor gezondheid kinderen'

Marnix

Bericht door Marnix »

Kaw schreef:
Marnix schreef:En gelukkig hoor ik regelmatig hele mooie verhalen hoe God die slaapverwekkende programma's gebruikt om mensen wakker te schudden en te veranderen.
Wij van wceend raden wceend aan :mrgreen:
Als dat verfrissend werkt moet je dat zeker doen. ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Persoonlijk ben ik voor een computer- en televisieverbod voor kinderen onder de 12.
Eerst leren spelen, lezen, (hoofd)rekenen, en échte vriendjes maken.
Belachelijk dat kleuters tegenwoordig computerles krijgen.
RSI verhalen en hand-en-arbeid in de kast; we gaan achter de computer. Om te :cry:

Ik zie peuters die precies weten hoe pokemon aan moet, maar nog geen duplo steen op een duplo steen kunnen krijgen.

Waar moet dat heen met deze maatschappij.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ma Vis schreef:Persoonlijk ben ik voor een computer- en televisieverbod voor kinderen onder de 12.
Eerst leren spelen, lezen, (hoofd)rekenen, en échte vriendjes maken.
Belachelijk dat kleuters tegenwoordig computerles krijgen.
RSI verhalen en hand-en-arbeid in de kast; we gaan achter de computer. Om te :cry:

Ik zie peuters die precies weten hoe pokemon aan moet, maar nog geen duplo steen op een duplo steen kunnen krijgen.

Waar moet dat heen met deze maatschappij.
Tja, een beetje rigoreus he. Waarom mag met een hoepel of met duplo spelen wel, en met een computer niet? En dacht je dat er geen goede, educatieve computerspellen zijn? Ook met de computer en met televisie kan je een hoop leren. Is natuurlijk wel de vraag wat je ze laat kijken.Laat ze niet alleen maar naar entertainment kijken, maar ook naar leerzame dingen. Bij peuters kan je al met sesamstraat beginnen :) En natuurlijk is het goed om een gezonde belans te vinden... niet alleen maar computeren en tv kijken, ook gewoon buiten spelen... en met duplo. "eerst het een, dan het ander" is vreemd, als je gewoon allebei kan doen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef: Ook met de computer en met televisie kan je een hoop leren. Is natuurlijk wel de vraag wat je ze laat kijken.Laat ze niet alleen maar naar entertainment kijken, maar ook naar leerzame dingen. Bij peuters kan je al met sesamstraat beginnen :)
Probleem is dan wel dat de ouders c.q. verantwoordelijken zowat permanent "mee" moeten kijken.
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef: Ook met de computer en met televisie kan je een hoop leren. Is natuurlijk wel de vraag wat je ze laat kijken.Laat ze niet alleen maar naar entertainment kijken, maar ook naar leerzame dingen. Bij peuters kan je al met sesamstraat beginnen :)
Probleem is dan wel dat de ouders c.q. verantwoordelijken zowat permanent "mee" moeten kijken.
Hoezo?! Als je ze leerzame spellen geeft en verantwoorde dingen laat zien... kan je ze echt wel even alleen laten hoor.
Adorote

Bericht door Adorote »

Met de TV is niks mis , met de mens is wat mis.
refo

Bericht door refo »

Leuk, al die spelende kinderen op straat...

1) Ik denk dat ze daar ook wel een hoop narigheid leren.

2) En waar moeten de auto's dan rijden? En parkeren?
Adorote

Bericht door Adorote »

refo schreef:Leuk, al die spelende kinderen op straat...

Juist er moet ruimte voor de auto zijn, en kinderen spelen maar binnen, geen gedoe op straat met kinderen . :mrgreen:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Adorote schreef:

Juist er moet ruimte voor de auto zijn, en kinderen spelen maar binnen, geen gedoe op straat met kinderen . :mrgreen:

O wat ben ik blij dat ik op een dorp woon. En dan ook nog op een woonerf. En dat onze straat doodlopend is. En dat we twee grote grasvelden in de buurt hebben. En dat er overal speelpleintjes tussen de huizen te vinden zijn. En dat bijna alle auto's overdag weg zijn, zodat de kinderen heerlijk op de parkeerplaatsen kunnen spelen!! Zelfs mijn dochtertje van 23 maanden speelt buiten op straat zonder dat ik met mijn neus erboven op moet zitten. Dankzij alle thuismoeders die ons christelijke dorp nog rijk is. Je past gewoon op elkaars kinderen als zij buiten spelen!!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

O ja, en ze kijken ook nog wel eens tv en zitten ook nog wel eens achter de computer :mrgreen:
vlinder

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:
Adorote schreef:

O wat ben ik blij dat ik op een dorp woon. En dan ook nog op een woonerf. En dat onze straat doodlopend is. En dat we twee grote grasvelden in de buurt hebben. En dat er overal speelpleintjes tussen de huizen te vinden zijn. En dat bijna alle auto's overdag weg zijn, zodat de kinderen heerlijk op de parkeerplaatsen kunnen spelen!! Zelfs mijn dochtertje van 23 maanden speelt buiten op straat zonder dat ik met mijn neus erboven op moet zitten. Dankzij alle thuismoeders die ons christelijke dorp nog rijk is. Je past gewoon op elkaars kinderen als zij buiten spelen!!!!

Er zijn mensen die deze sociale controle verschrikkelijk vinden en liever zelf hun kinderen opvoeden :P :P
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Tja, ik schijn vaker wat rigoreus te zijn. Klinkt bekend.

Maar toch blijf ik erbij dat het juist bij jonge kinderen belangrijk is dat ze hun motoriek, creativiteit en fantasie op de juiste manier ontplooien.
En gezonde buitenlucht kan al helemaal geen kwaad uiteraard.
Met computeren en televisie kijken leer je volgens mij niets wat onmisbaar is voor je verdere ontwikkeling.

Ben je serieus Refo, met de vraag over waar je je auto kwijt moet als er kinderen op straat spelen?
Zeker zelf nooit jong geweest, of bang dat je mooie auto beschadigd? Daarnaast is er ruimte genoeg tegenwoordig hoor voor spelende kinderen.
Die horen inderdaad niet op de straat-autoweg. Maar op de speelpleintjes, grasveldjes en in de eventuele tuin.
En gezien het feit dat de jeugd waar je kattekwaad van kúnt leren tegenwoordig achter pc of tv zit zal het wel meevallen met het leren van slechte dingen.
En ook daar hoor je als ouder toezicht op te houden denk ik.
JolandaOudshoorn

vlinder schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Adorote schreef:

Er zijn mensen die deze sociale controle verschrikkelijk vinden en liever zelf hun kinderen opvoeden :P :P
Nou, ik vind het heerlijk!! Maar dat had je wel begrepen! :lol:
Plaats reactie