Jongedames die nog geen kinderen hebben: OPGELET!!!

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hibbeln and his colleagues concluded that women who ate more than 340 grams per week of fish or seafood — the equivalent of two or three servings a week — had smarter children with better developmental skills. Children whose mothers ate no seafood were 48 percent more likely to have a low verbal IQ score, compared to children whose mothers ate high amounts of seafood.
je kunt het engelse artikel hier vinden:

http://www.canada.com/globaltv/national ... a4c9bef644
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

Bert Mulder schreef:
Hibbeln and his colleagues concluded that women who ate more than 340 grams per week of fish or seafood — the equivalent of two or three servings a week — had smarter children with better developmental skills. Children whose mothers ate no seafood were 48 percent more likely to have a low verbal IQ score, compared to children whose mothers ate high amounts of seafood.
je kunt het engelse artikel hier vinden:

http://www.canada.com/globaltv/national ... a4c9bef644
Ook:
The study, led by Dr. Joseph Hibbeln of the United States' National Institutes of Health, tracked the eating habits of 11,875 pregnant women in Bristol, Britain.
Is het erdee aan het liegen, of kunnen ze gewoon niet vertalen?

The Lancet:
11875 pregnant women completed a food frequency questionnaire assessing seafood consumption at 32 weeks' gestation. Multivariable logistic regression models including 28 potential confounders assessing social disadvantage, perinatal, and dietary items were used to compare developmental, behavioural, and cognitive outcomes of the children from age 6 months to 8 years in women consuming none, some (1–340 g per week), and >340 g per week.
kun je hier vinden:

http://www.thelancet.com/journals/lance ... 3/fulltext
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

jakobmarin schreef:Waarom juist "Jongedames die nog geen kinderen hebben".

(jonge) dames die wél kinderen hebben, kunnen toch ook nog vis eten :|
Mee eens; misschien krijgen we er nog een paar!

Dacht overigens dat het al eerder bekend was dat in vis zoveel goede voedingsstoffen zitten.
't is wel een hype hoor. Tegenwoordig heb je zelfs boter met vetten waar je slim van schijnt te worden.
Jammer dat het gelijk 'n paar eurocentjes scheelt.
Een mens met een visetende moeder koopt dát dan weer niet.
Als tie slim is... :?
Daphne

Bericht door Daphne »

Zal k jou nog es wat vertellen Petrus? Als je veel chocolade eet tijdens je zwangerschap krijg je blije baby´s :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

én

vrouwen die tijdens de zwangerschap het lichamelijk zwaar hebben gehad (veel kwaaltjes) worden ZELF intelligenter :idea: :idea: :roll:
(zeg maar een geluk bij een ongeluk!) :wink:
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Volgens mij worden vrouwen sowieso intelligenter van een zwangerschap.
eq dan.
iq ging duidelijk achteruit in mijn geval.
Maar daar zijn uiteraard heel veel oorzaken voor te noemen!
Daphne

Bericht door Daphne »

nouja dat klopt inderdaad wel, maar t schijnt écht onderzocht te zijn geweest met deze uitslag :wink:
memento

Bericht door memento »

de vis zou na een week de strót uitkomen
Je moet m ook eerst dood maken. Anders zwemt ie idd terug :)
Bert Mulder
Contacteer:

Daphne schreef:nouja dat klopt inderdaad wel, maar t schijnt écht onderzocht te zijn geweest met deze uitslag :wink:
alleen jammer dat ze bij het erdee ze niet goed engels kunnen, en zodoende het niet juist rapporteren
Daphne

Bericht door Daphne »

weetje wat ook jammer is? Ik lees geen erdee :wink:
Plaats reactie