"Ruim 1,11 miljard rooms katholieken"

jvdg

"Ruim 1,11 miljard rooms katholieken"

Bericht door jvdg »

'Ruim 1,11 miljard katholieken wereldwijd'

MA 12 feb 2007 | 15.13
Het aantal rooms-katholieken is in 2005 licht gestegen tot ruim 1,11 miljard. Dat betekent dat in dat jaar 17,2 procent van alle mensen op de wereld tot de kerk van Rome behoorde. Dat maakte het Vaticaan maandag bekend bij de presentatie van de Annuario Pontificio 2007, het pauselijk jaarboek.

In 2004 waren er naar schatting iets minder dan 1,1 miljard rooms-katholieken. Het aantal rooms-katholieke Afrikanen is in 2005 met 3,1 procent gestegen, iets meer dan de toename van het totaal aantal inwoners van Afrika. Ook in Azië was de stijging van het aantal rooms-katholieken procentueel iets groter dan de groei van de bevolking.

Bron: ANP

Getallen, aantallen.....

't Is heel wat: 1.110 maal 1 miljoen rooms-katholieke mensen!

Uiteindellijk gaat het echter om de "kwaliteit", en niet om de kwantiteit.
Unionist

Bericht door Unionist »

Help!!

En wij maar bang zijn voor de moslims...
Adorote

Bericht door Adorote »

Unionist schreef:Help!!

Vreemd dat jij bang bent voor je eigen huisgenoten Gods, danis er toch iets aan de hand met je geloofsbeleving en met je kijk op de Kerk in het algemeen.

Een Christen is altijd blij met groei van welke Christelijke met nadruk Christelijk denominatie dan ook, dus hen die gemeenschappelijk Belijden Jezus Christus is Heer REX JEZUS. dit alles samen gevat inde Geloofsbelijdenis van Nicea.

VOORWAARTS CHRISTENSTRIJDERS de overwinning is aan ons altijd en in Eeuwigheid!!!
memento

Bericht door memento »

't Klinkt leuk hoor, zo'n groot aantal, maar uiteindelijk stelt het maar weinig voor. 1,1 miljard leden. Trek daar eerst maar eens alle leden af die niet elke week of elke maand in de kerk komen...

En daarbij: Liever één levend lid, dan een miljoen vorm-leden...
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:'t Klinkt leuk hoor, zo'n groot aantal, maar uiteindelijk stelt het maar weinig voor. 1,1 miljard leden. Trek daar eerst maar eens alle leden af die niet elke week of elke maand in de kerk komen...

Dan mag ook de hand in eigen boezem gestoken worden, want tel van de totale aantallen leden van de gereformeerde gezindte dan ook eerst maar eens de zgn. papieren leden en de leden die ook niet elke zondag in de kerk komen vanaf...............dan hou je ook niet al te veel over Memento..............

Maar ja, de RK komt weer om de hoek kijken hé......dan krijg je dat soort reacties zoals die van jouw hand. Zuurtjes, dus.
Daphne

Bericht door Daphne »

Adorote schreef:
Unionist schreef:Help!!

Vreemd dat jij bang bent voor je eigen huisgenoten Gods, danis er toch iets aan de hand met je geloofsbeleving en met je kijk op de Kerk in het algemeen.

Een Christen is altijd blij met groei van welke Christelijke met nadruk Christelijk denominatie dan ook, dus hen die gemeenschappelijk Belijden Jezus Christus is Heer REX JEZUS. dit alles samen gevat inde Geloofsbelijdenis van Nicea.

VOORWAARTS CHRISTENSTRIJDERS de overwinning is aan ons altijd en in Eeuwigheid!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: mag ik even lachen? Vanmiddag bedacht ik me nog... sjoh die Adorote die altijd over dat eten schrijft... reegruggetjes in roomsaus enzo.... maar nu begrijp ik het ineens.... hij heeft gewoon continu ontzettende trek!!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Adorote schreef:Vreemd dat jij bang bent voor je eigen huisgenoten Gods, danis er toch iets aan de hand met je geloofsbeleving en met je kijk op de Kerk in het algemeen.

Hoe strook je dat dan met Trente en de Inquisitie, Adorote? De reformatie werd door de papen toch wel als een groot gevaar gezien, en nu nog. De paus wil wel turks worden, maar niet gereformeerd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Adorote schreef:Vreemd dat jij bang bent voor je eigen huisgenoten Gods, danis er toch iets aan de hand met je geloofsbeleving en met je kijk op de Kerk in het algemeen.

Hoe strook je dat dan met Trente en de Inquisitie, Adorote? De reformatie werd door de papen toch wel als een groot gevaar gezien, en nu nog. De paus wil wel turks worden, maar niet gereformeerd.
Wat zou er gebeuren als de vervloekingen van Trente (van harte)zouden worden ingetrokken, door de zgn. onfeilbare paus van Rome?
Zou er dan het begin zijn van enige vorm van oecumene?
jvdg

Bericht door jvdg »

Petrus schreef:
memento schreef:'t Klinkt leuk hoor, zo'n groot aantal, maar uiteindelijk stelt het maar weinig voor. 1,1 miljard leden. Trek daar eerst maar eens alle leden af die niet elke week of elke maand in de kerk komen...

Dan mag ook de hand in eigen boezem gestoken worden, want tel van de totale aantallen leden van de gereformeerde gezindte dan ook eerst maar eens de zgn. papieren leden en de leden die ook niet elke zondag in de kerk komen vanaf...............dan hou je ook niet al te veel over Memento..............

Maar ja, de RK komt weer om de hoek kijken hé......dan krijg je dat soort reacties zoals die van jouw hand. Zuurtjes, dus.
Lieve Petrus,

Memento was naar mijn gevoelen echt niet zuur.
Ik proef dat zijn idee over die aantallen hem leidt tot de gedachte: Wie is van die 1110 miljoen echt christelijk.
Ook memento weet dat van de reformatischen kwantitatief gezien niet iedereen die leer van harte en vooral praktisch aanhangt.

Ook van die groep van mensen geldt: Niet kwantitatief, maar kwalitatief!

Mijn broeders en zusters, ongenuanceerd, worden ook in de RK kerk gevonden, mits zij dat Énige Fundament belijden!
Adorote

Bericht door Adorote »

Nog maar is een keer dan , al is eerder gezegd, maar goed voor hen die hardleers zijn , nog maar een keer..........................

Klachten over de Rooms Katholieke Kerk zich vervoegen bij een Bisdom of Vaticaan,Bij mij aan het totaal verkeerde adres, maar dan ook totaal.

Daarbij komt met hen die vervuld van haat zijn tegen welke denominatie dan ook is er een advies voor hen die van haat vrij zijn ,staat er geschreven , gooi geen parels voor de zwijnen , en schud het stof van de voeten en ga verder, en meer niet.
Laatst gewijzigd door Adorote op 12 feb 2007, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Dan moet je eens ophouden je parels te werpen, Adorote, die lusten we toch niet...

En wat dat stof betreft, dat had je allang kwijt zien te raken...

Zoals je zelf probeert te zeggen, wat doe je hier nog langer?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Bert Mulder schreef:Dan moet je eens ophouden je parels te werpen, Adorote, die lusten we toch niet...

En wat dat stof betreft, dat had je allang kwijt zien te raken...

Zoals je zelf probeert te zeggen, wat doe je hier nog langer?
Hallo Bert,

waar heeft de Heere Jezus dat gezegd?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Adorote schreef:Klachten over de Rooms Katholieke Kerk zich vervoegen bij een Bisdom of Vaticaan,Bij mij aan het totaal verkeerde adres, maar dan ook totaal.
Oei, dan heb ik tot nu toe mijn klachten op het totaal verkeerde adres gedeponeerd. :oops:

Hopelijk leest zo'n vertegenwoordiger van Bisdom of Vaticaan hier mee: dan leren ze nog eens wat. Hardleers of niet. :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

Als ik de reacties van bepaalde forummers lees, dan bekruipt mij het merkwaardige gevoel dat, als ZIJ moderators waren, er een aardig aantal forummers een IP-ban zouden hebben gekregen vanwege het niet in overeenstemming met de toelatingseisen zijn en alsmede dat postings daarmee in strijd zijnde.

Het kán aan mij liggen hoor, maar ik kan mij ten ene male niet aan dat merkwaardige gevoel onttrekken.

a. mensen die lid zijn van een kerk die niet tot de gereformeerde gezindte behoren
b. mensen die té evangelische postings plaatsen
c. mensen die lid zijn van politieke partijen die niet tot "klein-rechts" behoren
d. mensen die te veel over kerkmuren heen willen kijken en dat ook openlijk doen

zij lopen dan kans van het forum verbannen te worden óf het duidelijke verzoek krijgen op te krassen.............

wáár oh wáár heb ik toch de woorden gelezen "hebt elkander lief gelijk gij uzelve lief heeft", of ben ik dan op het verkeerde pad om die woorden ánders uit te leggen dan ik doe: eenieder die Christus Jezus als zijn/haar Verlosser erkent en aanneemt is mijn broeder of zuster, ongeacht welk naambordje er naast zijn of haar kerkdeur hangt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Als ik de reacties van bepaalde forummers lees, dan bekruipt mij het merkwaardige gevoel dat, als ZIJ moderators waren, er een aardig aantal forummers een IP-ban zouden hebben gekregen vanwege het niet in overeenstemming met de toelatingseisen zijn en alsmede dat postings daarmee in strijd zijnde.
Wat mij betreft is dat gevoel onterecht.

Dat je het met iemand niet (100%) eens bent, betekent m.i. nog niet dat je hem het liefst een enkele reis richting de uitgang aanbiedt.
Ten eerste, omdat je van iedereen nog wat kan leren.
Verder betekenen de woorden "hebt elkander lief gelijk gij uzelve lief heeft" niet, dat je elkaar niet mag vermanen. Want wáár oh wáár las ik toch, dat Paulus Petrus moest vermanen. :wink:
Bovendien: als iedereen het volledig met elkaar eens is, zijn we snel uitgepraat.

Anderzijds is het niet onmogelijk, dat ik wel eens wat te veel of te kort door de bocht typ. Of iets grappig bedoeld en soms serieus opgepikt wordt.
Daarvoor mijn excuses.
Gesloten