drie meisjes 7 jaar opgesloten door moeder

Plaats reactie
helma

drie meisjes 7 jaar opgesloten door moeder

Bericht door helma »

WENEN - Drie Oostenrijkse meisjes zijn zeven jaar lang door hun moeder opgesloten in een kelder. Ze verbleven daar in vrijwel volkomen duisternis, speelden met muizen en spraken in een eigen taal, meldde Oostenrijkse media maandag.

De politie ontdekte Viktoria, Katharina en Elisabeth al in oktober 2005 nadat een buurman herhaaldelijk zijn vermoedens had geuit en dreigde met een rechtszaak tegen de gemeente. Pas zondag maakten de autoriteiten de ontdekking van de zusjes (nu 14, 18 en 21 jaar) bekend.

Kampusch

In Oostenrijk is geschokt gereageerd op de onthulling. Een half jaar geleden werd het land al opgeschikt door de verschijning van Natascha Kampusch, die na acht jaar opsluiting in een kelder aan haar ontvoerder had weten te ontsnappen.

De drie zussen waren het slachtoffer van hun eigen moeder, die na haar echtscheiding in een depressie raakte. Ze is inmiddels in hechtenis en moet over enkele weken voorkomen wegens het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel en mishandeling. Ze kan vijf maanden tot vijf jaar gevangenisstraf krijgen.

Muizenpoep

De meisjes werden aangetroffen in een volkomen vervuilde woning. Er was geen stromend water en het vuil en uitwerpselen lagen tot een meter hoog. De vloer was aangetast door de muizenpoep. De meisjes zijn er zowel lichamelijk als geestelijk ernstig aan toe.

Deskundigen spraken maandag in de Oostenrijkse media de vrees uit dat zij nooit over hun afschuwelijke jeugd zullen heenkomen. "
Laatst gewijzigd door helma op 12 feb 2007, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

Onvoorstelbaar.....
memento

Bericht door memento »

Ziekelijk.

Voor de wetenschap trouwens wel een interessant fenomeen: het ontwikkelen/spreken van een 'eigen taal'.
Lassie

Bericht door Lassie »

die moeder het zelfde laten overkomen: opsluiten bij ratten en muizen.
Adorote

Bericht door Adorote »

Walgelijk deze geschiedenis, niet iedere man of vrouw is geschik voor vader of moeder.

Maar de taal die ze ontwikkeld hebben is een gegeven van belang. het zou ook zaak zijn dat deze nieuwe taal niet verloren gaat, die nu maar door drie mensen gesproken.
Marnix

Bericht door Marnix »

wat is nu dan nog de meerwaarde van die taal?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Eva

Bericht door Eva »

Toch snap ik dat van die 'eigen taal' niet goed. Die kinderen zijhn zeven jaar opgesloten, dan waren die kinderen, als ik naar de leeftijden kijk toch al minstens vijf en de oudste een jaar of 11?? Dan praten ze toch al 'normaal'??

Of ze moeten dat voorgaande jaren ook niet geleerd hebben, dat kan natuurlijk.
memento

Bericht door memento »

Eva schreef:Toch snap ik dat van die 'eigen taal' niet goed. Die kinderen zijhn zeven jaar opgesloten, dan waren die kinderen, als ik naar de leeftijden kijk toch al minstens vijf en de oudste een jaar of 11?? Dan praten ze toch al 'normaal'??

Of ze moeten dat voorgaande jaren ook niet geleerd hebben, dat kan natuurlijk.
Waarschijnlijk hebben ze woorden ontwikkeld die een normaal kind op die leeftijd niet van zn moeder leert, zoals bv een woord voor de muizen waar ze mee speelden.
Ballerina

Bericht door Ballerina »

Lassie schreef:die moeder het zelfde laten overkomen: opsluiten bij ratten en muizen.
Zo los je de problemen wel op ja... :roll:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Als ik me niet vergis komt dat taal-fenomeen ook wel bij tweelingen voor.

Voor het overige denk ik dat zowel de ouders als de kinderen aan een psych toe zijn. Het moet een afschuwelijke toestand zijn.
Lassie

Bericht door Lassie »

Ballerina schreef:
Lassie schreef:die moeder het zelfde laten overkomen: opsluiten bij ratten en muizen.
zeg ik toch ook niet. :wink:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:
Ballerina schreef:
Wat niet?

PS> Koppig spul, he? Die rose.
Lassie

Bericht door Lassie »

Tiberius schreef:
Lassie schreef:
Ballerina schreef:
Wat niet?

PS> Koppig spul, he? Die rose.
HET PROBLEEM

(voor sommige mensen is lezen nog weleens een probleem) :wink:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:
Tiberius schreef:Wat niet?
(voor sommige mensen is lezen nog weleens een probleem) :wink: