CDA: Moslim als minister.................
Om mee van start te gaan:Tiberius schreef:Wat stel je concreet voor?Petrus schreef:(...)als we de kiem die er allang is niet met keiharde maatregelen volledig smoren.
elke positie die beslissingen van importantie nemen (vertegenwoordigende lichamen dus) voor moslims gesloten houden/verklaren. Feitelijk voor élke vertegenwoordiging van welke groepering ook die niet stroken met de Joods-Christelijke/democratische wortels waar Nederland op drijft.
Oftwel: Godsdienstvrijheid afschaffenPetrus schreef:Om mee van start te gaan:Tiberius schreef:Wat stel je concreet voor?Petrus schreef:(...)als we de kiem die er allang is niet met keiharde maatregelen volledig smoren.
elke positie die beslissingen van importantie nemen (vertegenwoordigende lichamen dus) voor moslims gesloten houden/verklaren. Feitelijk voor élke vertegenwoordiging van welke groepering ook die niet stroken met de Joods-Christelijke/democratische wortels waar Nederland op drijft.
Zijn de joods/christelijike wortels dezelfde als de democratische wortels van Nederland? Daar geloof ik niets van.
Wat zijn overigens "joods/chrsitelijke wortels"? Je hoort dat wel vaker. Christelijk kan ik me iets bij voorstellen, maar joods? Wordt daar het Oude Testament mee bedoeld? Dat is toch óók een deel van de christelijke wortels?
Wat zijn overigens "joods/chrsitelijke wortels"? Je hoort dat wel vaker. Christelijk kan ik me iets bij voorstellen, maar joods? Wordt daar het Oude Testament mee bedoeld? Dat is toch óók een deel van de christelijke wortels?
Ik zou het eerder om willen draaien: als je moslims buitensluit radicaliseren ze. Het is juist erg goed als er bestuurders komen met een Islam-achtergrond. Deelnemen aan het politieke en machtsproces (schipperen, geven en nemen, omgaan met mensen met verschillende achtergronden) werkt over het algemeen matigend.
Nou, nou. We hebben het over (mogelijk) één islamitische minister (die natuurlijk volstrekt geïntegreerd is in onze democratie) in een totale ploeg van 16 ministers en een nog onbekend aantal staatssecretarissen, die uiteindelijk ook nog eens onder controle staat van 150 Tweede Kamerleden. Hoezo "moslim die aan de macht komt"?Mona Lisa schreef:Het gevaar van de Moslim die aan de macht komt wordt door sommigen schromelijk onderschat.
Dus als we maar lang genoeg wachten wordt de SGP ook gematigd?Zosinus schreef:Ik zou het eerder om willen draaien: als je moslims buitensluit radicaliseren ze. Het is juist erg goed als er bestuurders komen met een Islam-achtergrond. Deelnemen aan het politieke en machtsproces (schipperen, geven en nemen, omgaan met mensen met verschillende achtergronden) werkt over het algemeen matigend.
Natuurlijk. Dat zie je ook bij SGP-bestuurders (burgemeesters en wethouders). Die denken over het algemeen wat ruimer dan de vertegenwoordigende politici.memento schreef:Dus als we maar lang genoeg wachten wordt de SGP ook gematigd?Zosinus schreef:Ik zou het eerder om willen draaien: als je moslims buitensluit radicaliseren ze. Het is juist erg goed als er bestuurders komen met een Islam-achtergrond. Deelnemen aan het politieke en machtsproces (schipperen, geven en nemen, omgaan met mensen met verschillende achtergronden) werkt over het algemeen matigend.
- Oude-Waarheid
Klopt we zijn vijftig jaar verderUnionist schreef:De SGP is toch niet meer te vergelijken met 50 jaar gelden?
In 1918 is de SGP opgericht door ds. G.H. Kersten uit Yerseke en daarmee de oudste politieke partij van ons land. In 1918 neemt de partij al wel deel aan de Tweede-Kamerverkiezingen maar kan geen zetel bemachtigen. In 1922 lukt dat wel en doet ds. Kersten zijn intrede in de Tweede Kamer. De standpunten van de SGP zijn gebaseerd op de Bijbel.
En aangezien de Bijbel niet veranderd is................................Oude-Waarheid schreef:Klopt we zijn vijftig jaar verderUnionist schreef:De SGP is toch niet meer te vergelijken met 50 jaar gelden?:
In 1918 is de SGP opgericht door ds. G.H. Kersten uit Yerseke en daarmee de oudste politieke partij van ons land. In 1918 neemt de partij al wel deel aan de Tweede-Kamerverkiezingen maar kan geen zetel bemachtigen. In 1922 lukt dat wel en doet ds. Kersten zijn intrede in de Tweede Kamer. De standpunten van de SGP zijn gebaseerd op de Bijbel.
maar onze dagelijkse vertaling om zo veel mogelijk recht proberen te doen aan de bijbel wel..............................................Petrus schreef:En aangezien de Bijbel niet veranderd is................................Oude-Waarheid schreef:Klopt we zijn vijftig jaar verderUnionist schreef:De SGP is toch niet meer te vergelijken met 50 jaar gelden?:
Dagelijkse vertaling? Van wát? Van het Enige en váststaande Woord Gods? Dat bergt het gevaar van verwatering in zich van de Enige Waarheid zoals staat opgetekend, en waar de mens gehouden is zich aan te houden.Zosinus schreef:maar onze dagelijkse vertaling om zo veel mogelijk recht proberen te doen aan de bijbel wel..............................................Petrus schreef:En aangezien de Bijbel niet veranderd is................................Oude-Waarheid schreef:Klopt we zijn vijftig jaar verderUnionist schreef:De SGP is toch niet meer te vergelijken met 50 jaar gelden?: