CU Limburg zet roomsen op kieslijst
- Oude-Waarheid
Zij lochenen de Godheid van Christus. dus......Oude-Waarheid schreef:Tja en jehova getuigen danplebe schreef:[align=center]" Ik geloof één heilige algemene kerk...."[/align]
Iedereen die de Heere Jezus belijdt als enige middelaar tissen God en mensen is mijn broeder of zuster. óók als íe rooms is!!![]()
hoe sta je daar dan tegenover
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Wat moge inhouden dat Katholiek (als je juist wilt vertalen) ALGEMEEN betekend................................plebe schreef:[align=center]" Ik geloof één heilige algemene kerk...."[/align]
Iedereen die de Heere Jezus belijdt als enige middelaar tissen God en mensen is mijn broeder of zuster. óók als íe rooms is!!
Dus zou je met wat GOEDE wil ook kunnen lezen:
Ik geloof één heiilige Katholieke kerk zij het dat in de RK er de formulering "en Apostolische" achteraan komt..............
niet ter verdediging maar als verduidelijking om misverstanden te voorkomen.
De jehovas getuigen, is een sekte met wat christelijke trekjes meer niet doet ook niet terzake.
Heir gaat het om de haat en de domheid en ontwetend heid tegen een andere Christelijk denominatie, met moet in dit kader niet vergeten dat de gereformeerde gezindte, een afscheiding is van een afscheiding en een beperkt groepje mensen die alleen maar aan het trappen zijn tegen hen die anders denken; op de goede na gesproken, daar er mensen zijn binnen de gereformeerde gezindte die de echte navolging van Jezus betrachten in handel en wandel, en de ander echt lief hebben .
CU zet Katholieken van de Roomse traditie op de lijst, is nog al logisch,Christenen moeten de rijen sluiten, is een heel gezond streven .
Ook kunnen velen nog maar is goed lezen wat plebe aan bijdrage bijdroeg, zou goed zijn voor sommigen dat misschien wel 200x te lezen, dan zal het waarschijnlijk doordringen wat de Kerk is en wat het betekend Christen te zijn, en wie daar in de huisgenoten Gods zijn.
Heir gaat het om de haat en de domheid en ontwetend heid tegen een andere Christelijk denominatie, met moet in dit kader niet vergeten dat de gereformeerde gezindte, een afscheiding is van een afscheiding en een beperkt groepje mensen die alleen maar aan het trappen zijn tegen hen die anders denken; op de goede na gesproken, daar er mensen zijn binnen de gereformeerde gezindte die de echte navolging van Jezus betrachten in handel en wandel, en de ander echt lief hebben .
CU zet Katholieken van de Roomse traditie op de lijst, is nog al logisch,Christenen moeten de rijen sluiten, is een heel gezond streven .
Ook kunnen velen nog maar is goed lezen wat plebe aan bijdrage bijdroeg, zou goed zijn voor sommigen dat misschien wel 200x te lezen, dan zal het waarschijnlijk doordringen wat de Kerk is en wat het betekend Christen te zijn, en wie daar in de huisgenoten Gods zijn.
Laatst gewijzigd door Adorote op 06 feb 2007, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet de taak van een politieke partij om te evangeliseren... de leer is in de kerk heel belangrijk... in de kerk kan je moeilijk samengaan als volwassendopers en kinderdopers, om maar een voorbeeld te noemen. Dat leidt onherroepelijk tot problemen. Maar in de politiek gaat het om politiek en niet om dit soort zaken. Daarom kan je als christenen die kinderdoop leren en die volwassendoop leren op politiek vlak bijvoorbeeld prima samengaan. Je gaat immers in het regeren en in het innemen van standpunten op politiek vlak niet een discussie voor of tegen de kinderdoop houden? Je vaart een politieke koers die Bijbels is... en dan is die samenwerking mogelijk, ook als er verschillen zijn.Tiberius schreef:Van mij niet.refo schreef:Moet de CU nu van zo iemand ook nog eisen dat hij iets vindt over het Avondmaal? Of over de Mariaverering?
Maar dan moet de CU ook niet net doen of ze gefundeerd is op de Bijbel.
Want als je 1 bijbeltekst wegschrapt, doe je dat al niet meer.
Verder vergeet je dat de CU een CHRISTELIJKE partij is... bedoeld voor christenen. Niet een partij die puur mensen met een gereformeerde achtergrond wil ofzo.
Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix een SGP'er????????????????????????????????????Tiberius schreef:Verwijt ik dat SGP'ers als jou dan wel?Marnix schreef:Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat
Mag ik daar een schaterlach bij laten horen????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
De vraag kan ook zijn ,is christelijke politiek wel mogelijk , is politiek op zich een goed ding, het heeft van wat voor politieke kant dan ook ontlebare mensen het leven gekost; en zijn partijen niet ten principale belangen groepen, die hier in NL allemaal te klein zijn om echt zaken te verwezelijken die voor hun van belang zijn, eigenlijk wel goed, zo ver vallen we niet in een dictatuur, die we al hebben al vinden veel mensen van niet, maar de dictatuur in dit land heeft allang zijn intrede gedaan .
Tiberius schreef:Verwijt ik dat SGP'ers als jou dan wel?Marnix schreef:Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat

Je scheidt die twee niet echt. Dogma's enzo... als je samenwerking niet mogelijk vindt met christenen die anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Samenwerken? Ok, zoveel als mogelijk is.Marnix schreef:Tiberius schreef:Verwijt ik dat SGP'ers als jou dan wel?Marnix schreef:Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat![]()
Je scheidt die twee niet echt. Dogma's enzo... als je samenwerking niet mogelijk vindt met christenen die anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Maar hoe kan iemand (bijvoorbeeld) het 6e gebod verdedigen (in een abortus/euthanasie debat), terwijl hijzelf het 2e gebod onbijbels belijdt?
Dan kan je toch moeilijk met gezag Gods Woord laten spreken. Of wel?