Licht uit?

Licht uit?

Ik doe mee
3
13%
ik doe niet mee
20
87%

Totaal aantal stemmen: 23

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:
astroguy schreef:
Unionist schreef:Ik beloof plechtig dat ik tussen 23.00 en 6.00 het licht uit zal doen op die datum. Dat scheelt onze planeet geen 5 minuten maar 7 uur!
Kunnen we eindelijk weer eens sterren waarnemen.
Jij wou zeggen dat jij vanwege mijn lampen geen sterren kan zien?
De grootste luchtvervuiling komt van de gewone straatlantarens en de broeikassen die snachts verlicht worden. Maar zoals mijn Oekrainse schoonzus zo mooi zei: beter te veel licht dan helemaal geen licht! Als het allemaal uit zou zijn, dan kom je er pas achter dat het toch wel waardevol is.
Klomp

Bericht door Klomp »

Licht uit? Ik doe mee.
Dag en nacht aan laten is grote onzin.

'k Doe alleen niet mee op het door de milieufundamentalisten gewenste tijdstip.
En het gekke is dat ze willen dat je die mail zo veel mogelijk doorstuurd!
En al die servers, computers, etc. maar overuren draaien. ( want die lopen natuurlijk op water....)
Om dat te compenseren mogen ze eigenlijk wel wat langer het licht uit doen. (of beter de computer)
wim

Bericht door wim »

Hoax?
jvdg

Bericht door jvdg »

wim schreef:Hoax?
Xaoh? :mrgreen:

Ik heb vroeger gehoord dat het uit en aandoen van verlichting op zich een extra energievraag oproept.

De "demonstranten" nu verlangen dat we gemarkeerd door die 5 minuten het licht moeten uit en aandoen.

Beseffen die mensen wel wat ze met hun actie bereiken?

Ik roep een ieder op hiertegen te ageren middels niet milieu belastende acties. :P
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:Ik heb vroeger gehoord dat het uit en aandoen van verlichting op zich een extra energievraag oproept.
De energievraag bij het uitdoen valt over het algemeen wel mee.
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:
jvdg schreef:Ik heb vroeger gehoord dat het uit en aandoen van verlichting op zich een extra energievraag oproept.
De energievraag bij het uitdoen valt over het algemeen wel mee.
Valt wel mee, oké, maar 't kost toch, en dan weer dat aan doen....
Of toch gewoon gelijk maar lekker slapen?
Klomp

Bericht door Klomp »

wim schreef:Hoax?
Had ik ook al aan gedacht. Alleen had ik gistermorgen op radio1 er ook al een stukje/reportage half over gehoord.(opgemerkt dat er over ging/maar amper geluisterd). Dus toch maar niet dat stickertje eropgeplakt.
Google : NL: veel pagina's
Engels: nauwelijks/niet (toch hoax??)
Blijkt van franse milieugroeperingen te komen. FR: wel weer pagina's
jvdg

Bericht door jvdg »

Balkenende: uitvallen stroom dreigt door klimaat-actie

Uitgegeven: 31 januari 2007 17:49
Laatst gewijzigd: 31 januari 2007 17:56

DEN HAAG - Op VROM na doen de ministeries niet mee aan de actie om donderdagavond vijf minuten het licht uit te doen. Premier Jan Peter Balkenende schrijft dat woensdag aan de Tweede Kamer.

Het kabinet staat sympathiek tegenover de actie, die de aandacht moet vestigen op klimaatverandering, maar vindt die niet goed doordacht. Massale deelname aan de actie kan leiden tot het uitvallen van stroom.

Minister Pieter Winsemius van VROM zegde dinsdag toe dat zijn ministerie de lichten donderdagavond wel zal uitdoen. Een woordvoerder van Balkenende bevestigde woensdag dat de andere ministeries hiertoe niet over zullen gaan.

Tennet

Tennet, de beheerder van het landelijke elektriciteitsnet, waarschuwde eerder op de dag voor het uitvallen van stroom. Volgens hem zal het waarschijnlijk voor problemen zorgen als een op de drie huishoudens de lamp uitdoet op exact hetzelfde moment.

"We hebben een robuust en stevig netwerk en als het nodig is vallen we terug op andere landen. Maar omdat deze actie ook in andere landen wordt gevoerd, is het nog maar de vraag of we daar op terug kunnen vallen als het nodig is.''

De actie om het licht uit te doen is afkomstig van milieuorganisaties in Frankrijk die zo de aandacht vestigen op de klimaatverandering.

NS

De Nederlandse Spoorwegen zetten donderdag tussen 19.55 uur en 20.00 uur hun reizigers in de kou. De verwarming in de treinen wordt dan uitgezet. De spoorwegonderneming doet op die manier mee aan de actie.

Eigenlijk roepen de milieuclubs iedereen op om tussen de genoemde tijdstippen de lichten uit te doen. NS kan dat om veiligheidsredenen niet doen en heeft daarom gekozen voor het tijdelijk uitzetten van de verwarming.

Daarnaast worden twee coupés in een trein op het traject Utrecht-Amsterdam even verduisterd. De reizigers in deze trein krijgen knijpkatten, waarmee ze zelf de verlichting kunnen verzorgen.
Lassie

Bericht door Lassie »

k ben erg benieuwd naar de stroomstoring.

DUs kaarsjes in de aanslag houden!!!! :wink:
olfie

Bericht door olfie »

Berg de kaarsen maar weer op hoor :wink:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zo te lezen was het resultaat flut...
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Zoals te verwachten.
Dat was het idee ook.
Flut leidt tot flut in de meeste gevallen.
Lassie

Bericht door Lassie »

olfie schreef:Berg de kaarsen maar weer op hoor :wink:
waarom? die branden bij mij het hele jaar door. 8)
Kislev

Bericht door Kislev »

Nou, stroomstoring viel wel mee, maar het aantal deelnemers volgens mij ook! Afbeelding
Simon

Bericht door Simon »

Gelukkig zijn de Nederlanders nog niet zo maf als ik er bang voor was :wink: . We hebben zo'n simpele en oppurtunistische actie echt niet nodig om te zien dat we wat liever/zuiniger op de aarde moeten zijn.
Plaats reactie