Kinderpraat

Eva

Bericht door Eva »

Kinderen denken zo 'logisch'...
Onze jongste ( 3) hoorde het verhaal van Kain en Abel. Ik vroeg of ze wisten wat een offer/altaar was. De oudste (4,5) wist dit een beetje en legde uit over vuur en rook, die omhoog gaat naar de Heere. O ja, zei de jongste toen, "dan krijgt de Heere het lekker warm..." :wink:

Toch blijft het moeilijk om zulke dingen goed uit te leggen.
BJD

Bericht door BJD »

Wij hebben twee kinderen Joel (4 jaar) en Yvan (7 maanden)
's Avonds bij het Bijbel lezen na het eten proberen we Joel in ieder geval iets te laten onthouden. Zo lazen we uit Daniel en dan onthoud hij de naam Daniel. Zo ook uit het boek Joel. Toen we met het boek Joel uit waren vertelde ik dat tegen Joel. Zijn reactie "Dan gaan we nu Yvan lezen..... "
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wij zijn nu bezig met de geschiedenis van David. Vooral het verhaal met de reus Goliath maakt veel indruk.
Een aantal weken later werd uitvoerig de geschiedenis van Absalom beschreven. Op het moment dat Absalom tegen zijn vader ten strijde ging, stopte het verhaal voor die dag. Mijn zoon: O dat is voor David simpel. Hij is slim, hij pakt gewoon zijn slinger weer en een steen en....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Unionist

Bericht door Unionist »

Soms heb je het idee dat je opvoeding een beetje effect heeft. Pas was onze Mark (5) ergens wezen spelen. "Waar ben je geweest?", vroeg oma naderhand. "O, bij Pietje, is dat je vriendje?" Waarop het verrassende antwoord kwam: "eigenlijk is hij mijn vijand. Maar ja, je moet je vijanden liefhebben..."
myster

Bericht door myster »

Hoezo computertijdperk? :shock:

Mijn zoontje kwam van de week thuis met een verhaal dat de juf verteld had op school over een man die in een configuratie-kamp gezeten had. (concentratiekamp)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

myster schreef:Hoezo computertijdperk? :shock:

Mijn zoontje kwam van de week thuis met een verhaal dat de juf verteld had op school over een man die in een configuratie-kamp gezeten had. (concentratiekamp)
Dat doet me denken aan iets wat mijn schoonzus vertelde. Ze lazen aan tafel in Openbaringen waarin een tekst voor kwam met een driewvoudig wee. Haar zoon vroeg toen www. wat? kan ik dat ook op internet zoeken?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Wat mij donderdag enorm trof. Zo puur.

We zitten met een m'n moeder, neefje, nichtje, (vriendinnetje van m'n nichtje), m'n zus en wat vrienden aan tafel uit de kleuterbijbel te lezen waarin het ging over Saulus. Op een gegeven moment ging het over een discipel. Mijn zus vraagt aan m'n nichtje wat een discipel was. Ze gaf daar antwoord op. En gelijk er achteraan zegt ze: ik ben ook een discipel van de Heere, en ook een schaapje. Ik wil Jezus graag volgen.
BJD

Bericht door BJD »

Zojuist gelachen aan tafel

Vandaag kwam er een kaart binnen van Hare Majesteit om onze zoon Joel (4 jaar) te bedanken voor de tekening die hij gemaakt had voor haar verjaardag. Leuk, wij wisten als ouders daar niets van dus kennelijk op school gemaakt.

Onder het avondeten vertelde ik mijn zoon dat hij een kaart van de konigin had gehad. Met grote vragende ogen vroeg hij (al wijzend naar boven) "Is Hij naar beneden gekomen?" Hij doelde op de Heere Jezus, die in de hemel woont. "Die is toch Koning?".
Hem uitgelegd van de koningin Beatrix, de koningin van het land... en vroeg of hij op school misschien iets had gemaakt voor haar verjaardag? Quasi nonchelant... "Ja, ik had hem niet helemaal afgemaakt. 't Was een varken..."
Unionist

Bericht door Unionist »

:P Ze kunnen dat zo matter-of-fact zeggen, he. Oh, 't was een varken...

Onze Mark (5) zat een paar weken terug met zijn billen op de tafel iets moois te maken van strijkkraaltjes. De buurman was aan het schuren en dat klonk ook bij ons door eht huis. Kijkt Mark ineens op van zijn werk. "Papa, dat geluid, is dat een bazuin?" "Een bazuin? Nee hoor, dat is een schuurmachine. " "Oh, ik dacht al dat de Heere Jezus terugkwam. "
Arretje

Bericht door Arretje »

Van de week was ons zoontje van vier jaar aan het zingen: Uw woord is een Lamp voor mijn voet en een Licht op mijn pad. Ik vroeg hem of hij wist wat dat betekende. Hij wist wel dat met het Woord de Bijbel werd bedoeld, maar veel verder kwam hij niet. Daarom legde ik het uit. Ik vertelde ook dat in de Bijbel ook de Heere Jezus zei dat Hij het Licht is. Hij wees naar de lamp boven de tafel en zei: Dus dat is de Heere Jezus! :)
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef::P Ze kunnen dat zo matter-of-fact zeggen, he. Oh, 't was een varken...

Onze Mark (5) zat een paar weken terug met zijn billen op de tafel iets moois te maken van strijkkraaltjes. De buurman was aan het schuren en dat klonk ook bij ons door eht huis. Kijkt Mark ineens op van zijn werk. "Papa, dat geluid, is dat een bazuin?" "Een bazuin? Nee hoor, dat is een schuurmachine. " "Oh, ik dacht al dat de Heere Jezus terugkwam. "
Aaah geweldig.........een kinderlijk geloof........
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef::P Ze kunnen dat zo matter-of-fact zeggen, he. Oh, 't was een varken...

Dat doet me denken aan het dochtertje van een vriendin (3 jaar)
ze ging naar 't peuterschooltje en daar hingen slingers.
Ze zei; hé er is feest vandaag
Zou de Heere Jezus terugkomen vandaag, mam?
jvdg

Bericht door jvdg »

Enkele dagen per week mogen wij zorgen voor een meiske van twee jaar oud.
Zo mooi! Als wij uit de Bijbel lezen, en de Naam van de Heere Jezus valt, wijst ze naar Boven en zegt: Hoog, hoog.........

Schitterend, wat een geloof.......

Om jaloers op te worden.

Indien ge niet wordt als een kindeken......................
helma

Bericht door helma »

jvdg schreef:
Schitterend, wat een geloof.......
Om jaloers op te worden.
Indien ge niet wordt als een kindeken......................
kinderen doen je inderdaad vaak beschaamd staan
vorige week lazen we aan tafel jesaja 53
dat eindigt zo: Die voor de overtreders gebeden heeft......

reageert m'n zoontje van 8 heel spontaan: Oh, dan heeft Hij ook voor mij gebeden!
vlinder

Bericht door vlinder »

Pikken kinderen toch heel wat op van die moeilijke statenvertaling.

:)
Plaats reactie