zedendelicten

Vincent

Bericht door Vincent »

Ach, beetje onzinnige discussie. Ik zie het verband niet tussen wel/geen charisma en wel/niet onzedelijk gedrag.

Van belang is denk ik dat mensen praten en praten. Meer openheid op verschillende punten in verschillende kerken is gewenst. Toen bij die Amerikaanse dominee die homoseksuele praktijken bleek te bezigen, werd hier en daar gesuggereerd dat 'vooraanstaande' mensen een 'vertrouwenspersoon' zouden moeten krijgen. Ik denk dat er iets in zit.
limosa

Bericht door limosa »

beetje vreemde discussie

Niemand mag zedendelicten plegen. Wie op dat punt over de schreef gaat dient gestraft te worden. Maar degenen bij wie op dat punt een meer dan gewoon vertrouwen nodig is en verwacht mag worden (artsen, behandelaars, ambtsdragers in kerkelijke gemeenten, etc.) dienen daarnaast ook, in ieder geval voor een bepaalde tijd, uit hun functie gezet te worden. Zij hebben het aanzien van en het vertrouwen van de bevolking in de beroepsgroep waarvan zij deel uitmaken beschadigt. Afgezien van de schade die bij het slachtoffer is aangericht is vooral dat laatste een ernstige zaak. In bijna alle gevallen heeft de dader hetzij impliciet hetzij expliciet van een bepaalde machtspositie misbruik gemaakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

limosa schreef:In bijna alle gevallen heeft de dader hetzij impliciet hetzij expliciet van een bepaalde machtspositie misbruik gemaakt.
Precies.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:Het was een reactie op een wat kromme redenatie van Kislev. :oops:
Alsof alle aantrekkelijke mannen potentiele daders zijn omdat ze aantrekkelijk zijn.
Gian schreef:Ik lees vaker vreemde dingen, maar dit vind ik wel een heel kromme redenatie. Alsof alle sufkopjes potentiele daders zijn omdat het sufkopjes zijn .
:roll: :roll:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie