preken Ds. K. Veldman

philips

preken Ds. K. Veldman

Bericht door philips »

kan iemand mij vertellen waar ik preken van ds. k. veldman kan downloaden als mp3??
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Heet hij echt Klass, of noemen ze hem alleen in de gemeenten in Noord Amerika zo, en heet hij in het echt Klaas?
Unionist

Bericht door Unionist »

Als dat zo zou zijn, is Klaas niet de meest voor de hand liggende naam. Als zij zelf een naam zouden verzinnen, zou het Nicholas of Nick geworden zijn.

Misschien heet hij wel Kleopas en konden de Amerikanen dat niet schrijven.

Maar waarom zou een dominee geen Klaas kunnen heten? Ik geef toe: ze heten niet vaak Klaas, maar het komt wel voor. Ik ken er zelfs een die Klaassen heet.
J.C. Philpot

Ik weet het niet, ik ben nog nooit iemand met de naam Klass tegengekomen. Behalve dan deze dominee, die op Sermonaudio Klass Veldman heet. Best wel een (k)lasstige naam hoor :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat doe jij op 5-12?
Wie strooit 's avonds zand in jouw ogen?

Overigens komt er in de Ger Gem tzt ook een Klaas op de kansel. Op tdit moment studeert er een Klaas Boeder aan de Th. School.
jan03

Bericht door jan03 »

Unionist schreef:
Maar waarom zou een dominee geen Klaas kunnen heten? Ik geef toe: ze heten niet vaak Klaas, maar het komt wel voor. Ik ken er zelfs een die Klaassen heet.
Ik ken er sowieso al twee:

Klaas Visser (chr. ger. Barendrecht)
Klaas ten Klooster (HHK Ridderkerk)
J.C. Philpot

Ben ik nou zo intelligent of zijn... :wink:

Ik heb het namenlijk over klass met 1 maal a en 2 maal s, niet over Klaas.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

J.C. Philpot schreef:Ik heb het namenlijk over klass met 1 maal a en 2 maal s, niet over Klaas.
Typisch voorbeeld van een klassieke leesfout 8)
Unionist

Bericht door Unionist »

Ooooooooooooooooooooooooo

Dat had ik helemaal niet gezien. Nou, volgens mij heet hij KlAAs
refo

Bericht door refo »

J.C. Philpot schreef:Heet hij echt Klass, of noemen ze hem alleen in de gemeenten in Noord Amerika zo, en heet hij in het echt Klaas?
Zo spreken ze zijn naam daar goed uit. Met twee aa's maken de amerikanen er denk ik Klees van. Net als Pete voor Piet en Case voor Kees.
Gefopt

Bericht door Gefopt »

J.C. Philpot schreef:Heet hij echt Klass, of noemen ze hem alleen in de gemeenten in Noord Amerika zo, en heet hij in het echt Klaas?
Ik dacht dat hij klaas heet.
refo

Bericht door refo »

Gefopt schreef:
Ik dacht dat hij klaas heet.
Jaha, zo heet hij nog steeds maar als je in Amerika woont spreken ze dat daar niet goed uit. Met 1 A en twee SSen gaat dat de Amerikanen beter af. Hoef je niet steeds uit te leggen dat je geen Klees heet maar Klaas.
philips

Bericht door philips »

Is dit niet een beetje flauw. wat maakt het nou uit of dominee Veldman nu wel of geen Klaas heet. Heeft naast unionist, nog iemand anders antwoord op mijn vraag????
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat je het beste kunt doen, is de sites van de HHK die preken plaatsen in de gaten houden en de kerkdienstenpagina van de Refobode.
Plaats reactie