Welk boek ben jij nu aan het lezen?

jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Jongere schreef:
jakobmarin schreef:Hmm, net bij de bieb gehaald, en zomaar een bladzijde opgeslagen.
hoofdstuk 9, blz. 69,

"(...)laat maar (...)"

Niet echt iets voor reforummers dus.... :oops:
:mrgreen: Sorry voor mijn onbeschaamde grijns maar je kiest ook wel net de meest foute zin van alle 600 bladzijden. Maar je hebt helaas wel gelijk en het is ook niet het enige minder goede aan het boek. Ik moet zeggen dat ik het ondanks dat toch een erg intrigerend (ik vind 'mooi' niet helemaal het juiste woord meer) boek vind. De schrijver heeft zeker vertellerstalent. Jammer dat literatuur tegenwoordig bepaalde voorwaarden heeft die niet stroken met het christelijke gedachtegoed.
Nee geeft verder niet, maar mijn vrouw vroeg: "welke boeken heb je meegenomen", en bladerde wat in dat bewuste boek en begon toen voor te lezen.....:oops:
Ik me nog verdedigen dat ik heb op RefoForum had gezien :mrgreen:
Josephus

Bericht door Josephus »

jakobmarin schreef:Nee geeft verder niet, maar mijn vrouw vroeg: "welke boeken heb je meegenomen", en bladerde wat in dat bewuste boek en begon toen voor te lezen.....:oops:
Ik me nog verdedigen dat ik heb op RefoForum had gezien :mrgreen:
En, kwam je daarmee weg? :mrgreen:
Jongere

Bericht door Jongere »

Haha, sorry als ik voor problemen heb gezorgd. :D

Ben nu hiermee bezig:
Afbeelding
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:Haha, sorry als ik voor problemen heb gezorgd. :D

Ben nu hiermee bezig:
Afbeelding
Aha, dat was twee jaar geleden een stukje van m'n vakantielectuur.
Jongere

Bericht door Jongere »

Hendrikus schreef:Aha, dat was twee jaar geleden een stukje van m'n vakantielectuur.
En, beviel het?
Unionist

Bericht door Unionist »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:We hebben hier hele discussies gehad over "Afwachten of verwachten", en de mensen met de grootste mond dat 't allemaal maar niks was, hadden het boek zelf niet gelezen.
Zij kunnen dat nog corrigeren: je krijgt het boek nu bijna voor niks mee in de 2e hands boekhandels. In nieuwstaat.
Mensen die het niet willen lezen [bijvoorbeeld omdat ds De Wit zegt dat het geen goed boek is], zullen het zelfs niet lezen als ze geld toe krijgen.
Nu het in de ramsj ligt, kon Sinterklaas het zelfs betalen en dus heb ik het nu ook in de kast staan (er moesten wel 5 andere boeken voor naar de zolder). Ik heb er inmiddels één elfde in gelezen en ik vind het heel helder en informatief. Hij laat ook 2 kanten zien, als hij bijvoorbeeld in de paragraaf over "wil God dat alle mensen behouden worden" uitgebreid Rutherord citeert die deze vraag ontkennend beantwoordt.

Ik vindt het overigens een lastig boek om te lezen. Veels te dik.
Grace

Bericht door Grace »

De Bijbel (de nieuwe versie van de herziene statenvertaling). Kostelijk om te lezen...

O ja en 'Ons smokkel Bybels' van broer Andrew(anne van de bijl). Echt een eye-opener!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:
Hendrikus schreef:Aha, dat was twee jaar geleden een stukje van m'n vakantielectuur.
En, beviel het?
Ja, vond 't wel boeiend, als ik me goed herinner. Maar dat is alweer zo lang geleden...
Krijg zo weer zin aan vakantie als ik eraan denk :?
Unionist

Bericht door Unionist »

Grace schreef: O ja en 'Ons smokkel Bybels' van broer Andrew(anne van de bijl). Echt een eye-opener!
Jaren geleden heb ik deze gelezen als "God's smuggler". Typisch dat het boek nooit in het Nederlands is verschenen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Hendrikus schreef:
Jongere schreef:
En, beviel het?
Ja, vond 't wel boeiend, als ik me goed herinner. Maar dat is alweer zo lang geleden...
Krijg zo weer zin aan vakantie als ik eraan denk :?
:mrgreen: Tja, ik lees dat soort dingen gewoon tijdens school, op school en bovendien voor school...

Ik heb het net uit. Boeiend verhaal, hoewel niet alle verbanden even logisch zijn. Wel erg knap gevonden!
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Bezig in een thriller van mijn favoriete schrijver:
Afbeelding

Een nietsvermoedende man. Een krankzinnige moordenaar. Een onbetaalbare schat. Een obsessie waarvoor alles moet wijken…
Stephen Friedman heeft altijd gedacht dat zijn moeder in het concentratiekamp is omgekomen. Maar wanneer een oude joodse vrouw overlijdt en een mysterieuze aanwijzing nalaat, blijkt dat zij Stephens moeder was – en dat Stephen erfgenaam is van een waardevolle verborgen schat. Stephen raakt volledig door de schat
geobsedeerd en zet alles op alles om hem te vinden.
Maar er is nog een man die de aanwijzing begrijpt: een seriemoordenaar die al dertig jaar op Stephen wacht. Zijn prooi is hem eenmaal ontsnapt. Dit keer zal hij dat niet laten gebeuren.

Schit-ter-end!!!
jvdg

Bericht door jvdg »

H.H. Kirst: Veroordeeld tot waarheid
Gian

Bericht door Gian »

Horatius Bonar
Gods weg van vrede

Kernachtig boekje!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

Unionist schreef:
Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:We hebben hier hele discussies gehad over "Afwachten of verwachten", en de mensen met de grootste mond dat 't allemaal maar niks was, hadden het boek zelf niet gelezen.
Zij kunnen dat nog corrigeren: je krijgt het boek nu bijna voor niks mee in de 2e hands boekhandels. In nieuwstaat.
Mensen die het niet willen lezen [bijvoorbeeld omdat ds De Wit zegt dat het geen goed boek is], zullen het zelfs niet lezen als ze geld toe krijgen.
Nu het in de ramsj ligt, kon Sinterklaas het zelfs betalen en dus heb ik het nu ook in de kast staan (er moesten wel 5 andere boeken voor naar de zolder). Ik heb er inmiddels één elfde in gelezen en ik vind het heel helder en informatief. Hij laat ook 2 kanten zien, als hij bijvoorbeeld in de paragraaf over "wil God dat alle mensen behouden worden" uitgebreid Rutherord citeert die deze vraag ontkennend beantwoordt.

Bij Mullerbook Vlaardingen ligt het voor 7,50
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
Unionist schreef:
Hendrikus schreef:
Tiberius schreef: Zij kunnen dat nog corrigeren: je krijgt het boek nu bijna voor niks mee in de 2e hands boekhandels. In nieuwstaat.

Bij Mullerbook Vlaardingen ligt het voor 7,50
Er is al heel veel over dit (dikke) boek geschreven.
Of je het er mee eens bent of niet , het zet je wel aan het denken.
Niet zozeer over hoe het in de diverse denominaties wordt gebracht, maar in het bijzonder hoe hier persoonlijk mee moet worden omgegaan. Ik denk dat de auteur van dit boek dit op het oog had.

Geen polarisatie, maar juist consensus!

Juist daarover gaat het, los van kerkistisch denken.

Neem en lees, èn overdenk.
Gesloten