Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Petrus

Bericht door Petrus »

Overigens..........alle boeken zijn inmiddels ingepakt...........een flink aantal dozen/doosjes vol, dus er kan wat afgesjouwd worden.

Dus lezen is er deze week ff niet bij.................
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Petrus schreef:Overigens..........alle boeken zijn inmiddels ingepakt...........een flink aantal dozen/doosjes vol, dus er kan wat afgesjouwd worden.

Toch niet ál te zware dozen hoop ik :shock:
helma

Bericht door helma »

Mister schreef:
Petrus schreef:Overigens..........alle boeken zijn inmiddels ingepakt...........een flink aantal dozen/doosjes vol, dus er kan wat afgesjouwd worden.

Volgens mij heeft Petrus wel wat zware boeken :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

helma schreef:
Mister schreef:

Volgens mij heeft Petrus wel wat zware boeken :wink:
In ieder geval een flinke boekenkast vol.........van flinterdunne geschriftjes tot dikke pillen van ruim 1000 bldz...........

Maar, Mister, je hoeft je niet al te ongerust te maken hoor........het meeste zit in kleine doosjes ingepakt om het handzaam én niet te zwaar te maken. (althans de boekendozen)

Hele zware dozen ZIJN er wél, maar dat staat netjes op de dozen aangegeven hoor (tot nu toe 2)........simpel dan met z'n tweeën oppakken (we zijn in totaal met 7 man/vrouw sterk, en 4 auto's waaronder 2 bestelwagens en 2 aanhangers)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ Petrus: volgens mij gaat dat helemaal goedkomen!
jvdg

Bericht door jvdg »

[quote="Petrus")

Hele zware dozen ZIJN er wél, maar dat staat netjes op de dozen aangegeven hoor (tot nu toe 2)........simpel dan met z'n tweeën oppakken (we zijn in totaal met 7 man/vrouw sterk, en 4 auto's waaronder 2 bestelwagens en 2 aanhangers)[/quote]

En dat komt allemaal uit die ruimte van enkele vierkante meters?
Ben jij vroeger stuwadoor geweest?
Petrus

Bericht door Petrus »

jvdg schreef:[quote="Petrus")

Hele zware dozen ZIJN er wél, maar dat staat netjes op de dozen aangegeven hoor (tot nu toe 2)........simpel dan met z'n tweeën oppakken (we zijn in totaal met 7 man/vrouw sterk, en 4 auto's waaronder 2 bestelwagens en 2 aanhangers)
En dat komt allemaal uit die ruimte van enkele vierkante meters?
Ben jij vroeger stuwadoor geweest?[/quote]

Als je in enkele dagen 2 huishoudens inéén moet schuiven, dan is het een kwestie van logisch redeneren en alle zo logisch mogelijk op en naast elkaar zetten cq stapelen....................

er gaan dan héél veel makke schapen in een kooi hoor!!!!

Maar het is/was wel héél krap allemaal....................we snákken naar meer leefruimte.................
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Maarten Luther - Een eeuwige Toevlucht - Verklaring van Psalm 90

Prachtige lectuur voor het einde van het jaar.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Moderne wetenschap in de Bijbel van Ben Hobrink
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:Moderne wetenschap in de Bijbel van Ben Hobrink
Interessant boek.
Soms moet je wel eens een paar bladzijden overslaan, omdat het dan allemaal wel erg technisch en gedetailleerd wordt (voor een niet-wetenschapper).
Marnix

Bericht door Marnix »

Nog steeds bezig mete Gilead. Wel een erg mooi boek, sterk geschreven. Wel pittig, geen boek waar je even 100 bladzijden van wegleest op een avondje. Maar ik kan hem iedereen van harte aanraden. Om hem nog even wat extra aan te prijzen, de conclusie van RD-recensiste Enny:

Het mooiste boek dat ik in jaren gelezen heb. Het is de verrassing van het jaar, misschien wel de verrassing van het decenium

En het ND:

Gilead is een uitzonderlijk rijke roman. De thematiek, e rijkdom aan gedachten en subtiele humor, gevoegd bij de bezonkenheid en het vakmanschap van Robinson, maken Gilead tot een boek waarvan ik niet zo snel een quivalent zou kunnen noemen.

En het NRC noemt het de mooiste Amerikaanse roman in jaren.

Het gaat over een 76-jarige predikant die te horen heeft gekregen dat hij niet lang meer te leven heeft. Hij besluit een brief te schrijven aan zijn zeven jaar oude zoon en vertelt hem over zijn leven en zijn voorvaderen, drie generaties predikanten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere

Bericht door Jongere »

Afbeelding

In het oude centrum van Barcelona ligt het Kerkhof der Vergeten Boeken. Hoofdpersoon Daniek Sempere wordt door zijn vader, weduwnaar en boekhandelaar, meegenomen naar deze geheimzinnige, verborgen wereld van verhalen. Vanaf dat moment neemt Daniels leven een wending die hij niet had kunnen voorzien. Hij mag een boek uitzoeken en kiest De Schaduw van de Wind, geschreven door een zekere Julián Carax. Het boek laat hem niet meer los, ook al schudt de wereld tijdens het grauwe Franco-regime om hem heen op zijn grondvesten. Hij wil alles weten over het boek en de schrijver. En merkwaardigerwijs lijken alle mensen die hij ontmoet, ook de vrouwen op wie hij verliefd wordt, deel uit te maken van het grote spel waarvan het boek het middelpunt vormt.

Intrigerend geschreven, erg dik (543 blz.). Ik ben op een kwart dus heb nog geen idee of dit een aanrader wordt... Mensen met ervaring?
caprice

Bericht door caprice »

- Ds. W.A. Brakel, Redelijke Godsdienst, dagboek
- Franciscus Ridderus, Dagelijkse Huicatechisaties
- Ds. B. Smytegelt, Het Gekrookte Riet, deel I
- Ds. F. Mallan, Uit het zieleleven
- Ds. W. Pieters, Die mij vroeg zoeken, deel 1
- Ds. J.C. Philpot, De erfgenamen des hemels wandelende in de duisternis
- Verbond, prediking en Geestelijk leven, een toelichting vanuit de Gereformeerde Gemeenten
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
wim

Bericht door wim »

Mister schreef:Moderne wetenschap in de Bijbel van Ben Hobrink
Ook pas gelezen. Hij hanteert zelf ook niet echt een wetenschappelijke benadering en komt soms wel erg makkelijk tot conclusies. De geraadpleegde bronnen zijn veelal wel erg oud of (volgens mij) niet echt wetenschappelijk te noemen. Maar ook met dit in het achterhoofd is het een lezenswaardig boek.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

caprice schreef:De tijden zijn slecht, maar God is goed.
Augustinus: ,,De mensen klagen: 'De tijden zijn slecht, de tijden zijn moeilijk!' Maar wíj zijn de tijden!"
Gesloten