De richting is goed, al is het zo dat bij twee piraten degene die het voorstel doet altijd overboord gaat. Dan krijgt de laatste sowieso 100 goudstukken, dus zal de laatste in dat geval tegenstemmen.Mister schreef:Als er 1 piraat is krijgt hij 100
Twee piraten stelt piraat 1 voor hijzelf 99 en piraat 2 1tje. Als 2 niet acoord gaat, gaat hij overboord, en 1 is beter als geen... Dus gaat hij accoord.
Als er drie piraten zijn, 98 voor nr 1, 2 voor nr. 2, en 0 voor nr 3.
nr 2 zal voorstemmen, want als ze samen overblijven, krijgt ie er 1, en 2 is meer, dus stemt hij voor. in dat geval gaat nr 3 overboord.
Als er vier piraten zijn, ...
Raadsel: wie lost 'em op?
Ik snap er niets van.Mister schreef:1 tegen 1. ligt eraan wie het wint...parsifal schreef:?????Mister schreef:bij 2 is het remise, want 1 tegen 1
De volgorde van de piraten is bekend. Als de eerste van de twee een fout voorstel doet, gaat hij overboord. En mag de laatste de 100 goudstukken alleen hebben, want hij hoeft met niemand meer te delen.
Ik niet en ik heb geen zin om verder te zoeken... tenzij hij onder de stofwolk ligt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Extra hint: dit raadsel gaat alleen op in het Nederlandsrefo schreef:Je moet niet zoeken. Je moet hem aanwijzen.Marnix schreef:Ik niet en ik heb geen zin om verder te zoeken... tenzij hij onder de stofwolk ligt.
Ik zal een hint geven: je ziet hier een plaatje met 6 dwergen. Waar is de zevende dwerg.
Dan heb ik toch een andere oplossing als jij.Hendrikus schreef:Extra hint: dit raadsel gaat alleen op in het Nederlandsrefo schreef:Je moet niet zoeken. Je moet hem aanwijzen.Marnix schreef:Ik niet en ik heb geen zin om verder te zoeken... tenzij hij onder de stofwolk ligt.
Ik zal een hint geven: je ziet hier een plaatje met 6 dwergen. Waar is de zevende dwerg.
Die van mij gaat ook in het Duits op.

Nou.... Het kan wel in het Duits. Met spelfout.Tiberius schreef:Dan heb ik toch een andere oplossing als jij.Hendrikus schreef:Extra hint: dit raadsel gaat alleen op in het Nederlandsrefo schreef:Je moet niet zoeken. Je moet hem aanwijzen.Marnix schreef:Ik niet en ik heb geen zin om verder te zoeken... tenzij hij onder de stofwolk ligt.
Die van mij gaat ook in het Duits op.