60% internetgebruikers gaat virtueel vreemd

Josephus

Bericht door Josephus »

jvdg schreef:
Tiberius schreef:
Het zesde gebod.
Welke 10 geboden heb jij?
Merkwaardig dat uitgerekend Tiberius hier de rooms-katholieke indeling van de Tien Geboden (beter is: Woorden) gebruikt... :mrgreen:
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:
jvdg schreef:
Tiberius schreef:
Het zesde gebod.
We hadden het toch tegen Adorote?
Gezien jouw heilig ijveren tegen de roomse leer had ik niet verwacht dat jij je zou aanpassen aan hun geboden. :(
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:
Tiberius schreef:
jvdg schreef:
Tiberius schreef:
Het zesde gebod.
Gezien jouw heilig ijveren tegen de roomse leer had ik niet verwacht dat jij je zou aanpassen aan hun geboden. :(
Dat (ijveren) komt door mijn afkomst. :|

Bovendien is de nummering van de geboden niet canoniek. Dus achtte ik deze aanpassing aan het niveau van Adorote wel toelaatbaar.
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:
jvdg schreef:
Tiberius schreef:
jvdg schreef: Welke 10 geboden heb jij?
Dat (ijveren) komt door mijn afkomst. :|

Bovendien is de nummering van de geboden niet canoniek. Dus achtte ik deze aanpassing aan het niveau van Adorote wel toelaatbaar.
Aardige discussie c.q. spraakverwarring.
Maar ondertussen reageert Adorote nog niet.
limosa

Bericht door limosa »

Josephus schreef:
Matteüs schreef: 5:27 Ge hebt gehoord dat gesproken is:
je zult geen overspel doen (Ex. 20,14)!-

5:28 maar ik zeg u
dat ieder die een vrouw bekijkt
en haar begeert
al overspel gepleegd heeft in zijn hart
Zo bezien is er al vrij snel sprake van overspel (en daarmee dus ook van vreemdgaan).
en die 60% is dan ineens weer onwaarschijnlijk laag . . .

overigens vind ik de uitkomsten van dat onderzoek wel schokkend, laat zien dat we wel hoofdschuddend over de jeugd horen spreken met hun MSN enzo maar de ouderen doen het gemiddeld niet veel beter
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

limosa schreef:
Josephus schreef:
Matteüs schreef: 5:27 Ge hebt gehoord dat gesproken is:
je zult geen overspel doen (Ex. 20,14)!-

5:28 maar ik zeg u
dat ieder die een vrouw bekijkt
en haar begeert
al overspel gepleegd heeft in zijn hart
Zo bezien is er al vrij snel sprake van overspel (en daarmee dus ook van vreemdgaan).
en die 60% is dan ineens weer onwaarschijnlijk laag . . .

overigens vind ik de uitkomsten van dat onderzoek wel schokkend, laat zien dat we wel hoofdschuddend over de jeugd horen spreken met hun MSN enzo maar de ouderen doen het gemiddeld niet veel beter
Er word dan niet voor niets door sommige predikanten gewaarschuwd voor de gevaren voor internet!! :wink:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oude-Waarheid schreef:Er word dan niet voor niets door sommige predikanten gewaarschuwd voor de gevaren voor internet!! :wink:
Naar 't schijnt wordt er in de file ook heel wat afgeflirt. [Ik sta nooit in de file, dus ik heb daar geen verstand van.] Gaan ze nu ook waarschuwen voor de gevaren van files? :wink:
memento

Bericht door memento »

Hendrikus schreef:
Oude-Waarheid schreef:Er word dan niet voor niets door sommige predikanten gewaarschuwd voor de gevaren voor internet!! :wink:
Naar 't schijnt wordt er in de file ook heel wat afgeflirt. [Ik sta nooit in de file, dus ik heb daar geen verstand van.] Gaan ze nu ook waarschuwen voor de gevaren van files? :wink:
Ze kunnen beter waarschuwen tegen de gevaren van een arglistig en boos hart. Daar een filter opzetten is de beste bestrijding...
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

memento schreef:
Hendrikus schreef:
Ze kunnen beter waarschuwen tegen de gevaren van een arglistig en boos hart. Daar een filter opzetten is de beste bestrijding...
Zouden daar wel filters voor gemaakt kunnen worden dan alleen
het Woord des Heeren.
Denk dan ook wel dat er gewaarschuwd word voor het arglistig
hart van de mens :wink:
geledu

Bericht door geledu »

In dit topic wil ik ook even wijzen op een al wat ouder onderzoek wat ook schokkend was en waar de Christen Unie ook nog kamervragen over gesteld heeft.

In dit onderzoek kun je de schokkende resultaten lezen hoe de jeugd zoal met internet omgaat en de uitwassen die daar uit voor vloeien.

Nogmaals een bewijs dat de jeugd (en volwassenen) bescherming nodig heeft om hen voor zichzelf te beschermen.
Hiermee zeg ik niet dat volwassenen beter zijn, maar de grootste doelgroep die misbruik maakt van de nieuwe communicatie middelen, is denk ik toch wel de jeugd.
geledu

Bericht door geledu »

jakobmarin schreef:
geledu schreef:Dit soort schokkende onderzoeken bewijst het nut van gefilterd internet des te meer.
Ook de punten die ik genoemd heb in het topic over sexuele opvoeding zoals oa de PC in de woonkamer en het verbod op chat en msn voor jeugd lijken me naar aanleiding van dit gebeuren gewettigd.

Maar nog te meer moet ons dit brengen in verootmoediging en schuldbelijdenis.
We zijn zelf niet beter,als volk zijn we ver afgeweken van de geboden des Heeren.
Email en MSN is niet te filteren....
Dat MSN niet te filteren is weet ik niet, we kunnen in iedergeval onze jeugd controleren (door mee te kijken) of het verbieden dat ze gaan MSN en.
Lydianne

Bericht door Lydianne »

memento schreef:Ze kunnen beter waarschuwen tegen de gevaren van een arglistig en boos hart. Daar een filter opzetten is de beste bestrijding...
Mee eens. Maar toch ben ik blij dat er hekken (filters) zijn. Met je verstand kun je veel dingen weten en zeggen, maar ik doe wel eens dingen waarmee ik het met mijn verstand en hart niet eens ben.

Arglistig is het hart. Wie zal het kennen?
Inderdaad, daar een filter opzetten zou de beste bestrijding zijn:
Maar, HEER', wie is de man,
die, op 't nauwkeurigst, kan
zijn dwalingen doorgronden?
O Bron van 't hoogste goed,
Was, reinig mijn gemoed
van mijn verborgen zonden

Die hele psalm 19 is de moeite waard. Zo de wet des HEEREN te kennen: dat is de filter!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Lydianne schreef:Mee eens. Maar toch ben ik blij dat er hekken (filters) zijn. Met je verstand kun je veel dingen weten en zeggen, maar ik doe wel eens dingen waarmee ik het met mijn verstand en hart niet eens ben.

Die hele psalm 19 is de moeite waard. Zo de wet des HEEREN te kennen: dat is de filter!
Alles wat baat in de strijd tegen de zonde. Zo moeten we ook met Paulus (in Rom. 7) belijden:
14 Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde.

15 Want hetgeen ik doe, dat ken ik niet; want hetgeen ik wil, dat doe ik niet, maar hetgeen ik haat, dat doe ik.

16 En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe, dat zij goed is.

17 Ik dan doe datzelve nu niet meer, maar de zonde, die in mij woont.

18 Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet.

19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.

20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.

21 Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.

22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;

23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.

24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?

25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.

26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

jakobmarin schreef:
geledu schreef:Dit soort schokkende onderzoeken bewijst het nut van gefilterd internet des te meer.
Ook de punten die ik genoemd heb in het topic over sexuele opvoeding zoals oa de PC in de woonkamer en het verbod op chat en msn voor jeugd lijken me naar aanleiding van dit gebeuren gewettigd.

We zijn zelf niet beter,als volk zijn we ver afgeweken van de geboden des Heeren.
Flirternet :D

En tja, wat is flirten en virtueel vreemdgaan? Ik geef ook wel eens een bezet iemand een kusje, of een knuffel, of maak een grapje als: Als je niet bezet was had ik het wel geweten ;)

Niet echt serieus bedoeld ofzo :)

Maar ja, er zijn idd een hoop mensen die er wel verkeerd mee omgaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
jakobmarin schreef:

Flirternet :D

En tja, wat is flirten en virtueel vreemdgaan? Ik geef ook wel eens een bezet iemand een kusje, of een knuffel, of maak een grapje als: Als je niet bezet was had ik het wel geweten ;)

Niet echt serieus bedoeld ofzo :)

Maar ja, er zijn idd een hoop mensen die er wel verkeerd mee omgaan.
Maar goed, jij bent single (zo ver ik uit je postings begrijp). :wink:
Dan kan je niet vreemd gaan. Hooguit iemand anders verleiden tot vreemd gaan. Hoewel dat absoluut ongepast is (serieus of niet 8) ) , gaat het onderhavige onderzoek daar niet over.

[Edit]
Ik lees net in een ander topic, dat mijn eerste regel sinds kort niet meer klopt. :D
Proficiat, jongen.
[/Edit]
Plaats reactie