Oorspronkelijk gepost door anemoon
maar goed
we hadden het hier over reo
en ik begin steeds blijer te worden dat reo er is...
wie het vatte kan, die vatte het

het is een orde toch? Geen vólgorde, althans niet per definitie chronologisch.Oorspronkelijk gepost door Kaw
Trouwens om het maar ff te noemen: Als we nu eens de verhouding en volgorde van de cathechismus vast houden: 1e over onze troost, 2-4 ellende, 5-31 over de verlossing, 32- 52 over de dankbaarheid!
3 hoofstukken ellende van de 52 hoofdstukken. Zou een dominee eens moeten doen. Wat zou hij afgeschoten worden.
Ik heb het even niet bij de hand maar hoeveel zondagen van de dankbaarheid gaan over de Wet?Oorspronkelijk gepost door Kaw
Trouwens om het maar ff te noemen: Als we nu eens de verhouding en volgorde van de cathechismus vast houden: 1e over onze troost, 2-4 ellende, 5-31 over de verlossing, 32- 52 over de dankbaarheid!
3 hoofstukken ellende van de 52 hoofdstukken. Zou een dominee eens moeten doen. Wat zou hij afgeschoten worden.
Beide.Oorspronkelijk gepost door zwartwitOf als leefregel der dankbaarheid?Oorspronkelijk gepost door refo
Je bedoelt: dat hoort eigenlijk ook thuis in het stuk van de ellende?
Misschien doe je niet alle leden van OSW recht met die karakterisering.... Wellicht moeten we zeggen: een paar malloten op OSW zijn een uitzondering....Oorspronkelijk gepost door AdrianusHet is niet onduidelijk waar men hierbij aan denkt. Mensen: Zo wordt door REO de schriftuurlijk-bevindelijke waarheid gezien. Als een menselijke, bovendien foute interpretatie van Gods Woord.Oorspronkelijk gepost door anemoon We zijn in een dodelijke slaap gevallen boven de uiterst ingewikkelde theologische stelsels die we in elkaar hebben geflanst.
Na eerdere kritiek in ander verband van de oprichters van REO is dit allemaal zo vreselijk voorspelbaar. Het is daarom eigenlijk wel logisch dat er aan deze organisatie nooit veel aandacht is gegeven.
OSW is wat dat betreft echt een uitzondering.
zeker herkenbaar, want ik meen dat jij Adrianus steeds als een klapper neer wilt zetten? Goed om dan naar de context van bovenstaande woorden te kijken! tzou weleens leerzaam kunnen zijn.Oorspronkelijk gepost door refo
Herkenbaar.
Wat wil toch deze klapper zeggen? Maar anderen zeiden: Hij schijnt een verkondiger te zijn van vreemde goden; (omdat hij hun Jezus en de opstanding verkondigde. )