Hatelijke persoonlijke berichten

Gian

Bericht door Gian »

Bert, ik vind het prima dat je het per forum wil spelen, vandaar mijn reactie ook nu in het openbaar.
Toen ik vanmiddag binnen enkele minuten een serie ijselijke uitspraken zag doen was ik nogal verontwaardigt. Uitverkiezing dit, verworpen dat.. Vervolgens beperk je een aantal erg mooie bijbelteksten zozeer, om het in je theologisch kader te kunnen plaatsen, wat je mi alleen maar doet in navolging van. Dat doet me erg veel pijn, zeker als ik me bedenk dat er al zo veel mensen levenslang misleid zijn in een bep. kerkverband wat ik van zeer dichtbij meemaak. (zou ik op een forum niet zomaar posten, maar voor deze keer wel)
Dat zijn dingen die ik nooit heb kunnen rijmen. Wel kind van God, maar ondertussen de ruimte die God in Zijn Evangelie geeft beperken of zelfs afsluiten.
Om mijn verontwaardiging niet ongecontroleerd op het forum te plaatsten heb ik je een pb gestuurd. Ik neem aan dat ik per pb op de man mag spelen, daar is pb tenslotte voor.
Misschien heb ik wat te abrupt gereageerd, niet nagedacht over de formulering ofzo, excuus als ik je van je stuk brengt. Toch blijf ik bij de inhoud ervan. Vreemd vind ik wel dat je in je theologie zo star zakelijk kan zijn, en nu met die paar regels van mijn pb-tje zo lichtgeraakt reageert. Zo van 'kijk eens wat hij tegen mij gezegd heeft!'.
Goed, het ga je goed, ik sta open voor een wederzijds gesprek om tot elkaar te komen, maar heb mijn overtuigingen omtrent een aantal zaken omtrent de ggin nou eenmaal gevormd, en dat niet zomaar.

Groet
Gian
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
memento

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Sjonge jonge zeg, kan ook geen één avondje meer weg als mod hier :P

Maar ff serieus: Wij zijn een forum voor de rechterzijde van de gereformeerde gezindte, hieronder valt ook de GGiN. Er zijn leerverschillen, en die mogen best bediscussieerd worden, echter dat dient op een waardige en respectvolle manier te geschieden. Het benoemen van de leer van een kerkgenootschap uit de doelgroep als dwaalleer, en de implicatie dat je aan iemands zaligheid twijfelt, hoort niet hier op het forum, en ook niet via pb.

Ik geef hierom Gian een ban van een dag. Laat dit een algemene waarschuwing zijn.

Uw Moderator
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Bert Mulder schreef:Geachte memento:

Heb de excuses van Gian gelezen, en ook geaccepteerd. Ook wil ik hier ook mijn excuses aanbieden dat ik zelf ook niet de leukste persoonlijkheid hebt, en inderdaad soms kort kan overkomen.

Niet omdat dat goed te spreken, maar dat komt mede door het feit dat Nederlands niet meer mijn gangtaal is.

Wees dus aub niet te hard aan Gian.

Ben ook druk bezig na te denken of ik dit forum kan verlaten, ziende dat God mij gegeven heeft, en ook de Protestant Reformed Churches, dat wij, mijns insziens, de volle leer van de reformatie voorstaan. In de lijn van Augustinus, van Calvijn, van Dordt, van ook Brakel. Niet dat ik kan zeggen ook de hele Nadere Reformatie te onderschrijven, omdat ook in de Nadere Reformatie er al vele geschillen onderling in de leer openbaar komen. Zoals ook in de Afscheiding, hoewel ik toch wel een kind van de afscheiding ben. En ik zou graag hebben dat de Nederlandse kerken tot een rijker bezef van de Waarheid zouden komen.

Zal ook mijn best doen niet het onderwerp "aanbod van genade" te beginnen. Want dat werkt toch als rood op een stier hier.

Misschien zou u dit bericht op het gesloten onderwerp willen posten voor mij?

Met hartelijke groeten

Uw broeder
In Zijn dienst

Bert Mulder
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gesloten