Dachsel Bijbelverklaring
Dachsel Bijbelverklaring
Wie van jullie maakt wel eens gebruikt van de Dachsel Bijbelverklaring ? Is het trouwens meer een technische verklaring, devotionel of beide ?
- Christiaan
Re: Dachsel Bijbelverklaring
Meer technisch. Is (voor een groot deel) geen eigen verklaring, maar de schrijvers ervan hebben verklaringen van anderen samengevat.mayflower schreef:Wie van jullie maakt wel eens gebruikt van de Dachsel Bijbelverklaring ? Is het trouwens meer een technische verklaring, devotionel of beide ?
- JolandaOudshoorn
- Oude-Waarheid
- Bert Mulder
- Contacteer:
Hier kun je, voor een prikje, een hele bibliotheek kopen:
http://www.onlinebible.org/html/dut/ove ... x_dut.html
http://www.onlinebible.org/html/dut/ove ... x_dut.html
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Christiaan
Moet die eerst heruitgegeven worden. Was u dat van plan?Oude-Waarheid schreef:Zeker jammer!!Christiaan schreef:Hij wordt vaak genoemd en geprezen als goed. Maar ken hem zelf niet. Jammer genoeg.
Maar wat niet is kan nog komen
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
De verklaring van Dachsell is geschreven vanuit een chiliastisch perspectief. Dat vind ik er wel boeiend aan. Helaas heb ik nog steeds het OT niet op de kop kunnen tikken. Dus als iemand het OT dubbel heeft....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Antiquarisch geen probleem, kijk maar.
Fijn dat je meedenkt. Er zit om precies te zijn 0 interesantte aanbiedingen tussen.Hendrikus schreef:Antiquarisch geen probleem, kijk maar.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.