Dachsel Bijbelverklaring

Plaats reactie
mayflower

Dachsel Bijbelverklaring

Bericht door mayflower »

Wie van jullie maakt wel eens gebruikt van de Dachsel Bijbelverklaring ? Is het trouwens meer een technische verklaring, devotionel of beide ?
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Hij wordt vaak genoemd en geprezen als goed. Maar ken hem zelf niet. Jammer genoeg.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
memento

Re: Dachsel Bijbelverklaring

Bericht door memento »

mayflower schreef:Wie van jullie maakt wel eens gebruikt van de Dachsel Bijbelverklaring ? Is het trouwens meer een technische verklaring, devotionel of beide ?
Meer technisch. Is (voor een groot deel) geen eigen verklaring, maar de schrijvers ervan hebben verklaringen van anderen samengevat.
jvdg

Bericht door jvdg »

Leest heel makkelijk, en het is fijn om direct de meningen van diverse theologen naast elkaat te zien. M.i. gezond kritisch te gebruiken. Aanbevolen!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik heb hem ook in de kast staan en gebruik hem nog wel eens voor achtergrondinformatie bij mijn verhalen. Ik vind hem erg makkelijk en overzichtiglijk in gebruik.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Christiaan schreef:Hij wordt vaak genoemd en geprezen als goed. Maar ken hem zelf niet. Jammer genoeg.
Zeker jammer!!
Maar wat niet is kan nog komen :wink:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hier kun je, voor een prikje, een hele bibliotheek kopen:

http://www.onlinebible.org/html/dut/ove ... x_dut.html
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Oude-Waarheid schreef:
Christiaan schreef:Hij wordt vaak genoemd en geprezen als goed. Maar ken hem zelf niet. Jammer genoeg.
Zeker jammer!!
Maar wat niet is kan nog komen :wink:
Moet die eerst heruitgegeven worden. Was u dat van plan? :wink:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gian

Bericht door Gian »

De verklaring van Dachsell is geschreven vanuit een chiliastisch perspectief. Dat vind ik er wel boeiend aan. Helaas heb ik nog steeds het OT niet op de kop kunnen tikken. Dus als iemand het OT dubbel heeft....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Antiquarisch geen probleem, kijk maar.
Gian

Bericht door Gian »

Hendrikus schreef:Antiquarisch geen probleem, kijk maar.
Fijn dat je meedenkt. Er zit om precies te zijn 0 interesantte aanbiedingen tussen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:Fijn dat je meedenkt. Er zit om precies te zijn 0 interesantte aanbiedingen tussen.
Neemmeniekwaluk. Dat berichtje van jou waarin je precies uiteenzet wat jij interessant vindt had ik even over het hoofd gezien. Sorry. 8)
Plaats reactie