uitgeworpen schreef:Lydianne schreef:Ik denk dat de eerste stap in deze kwestie altijd is: Bijbelonderzoek en zelfonderzoek.
Als ik kritiek heb: wat is dan mijn doel? Is het mij dan werkelijk om de eer van God te doen? (er zijn ook zo vaak eigenbedoelingen bij)
Heb ik dit ook voor de Heere in het gebed neergelegd? Heb ik gevraagd: zie of bij mij een schadelijke weg zij en leid mij op de eeuwige weg?
Het kan zijn dat dan al biddend de weg gewezen wordt die je moet gaan. Belangrijk is: eerlijkheid ten opzichte van God, jezelf en je medemens.
Zelfs als je deze weg gaat kan het ontaarden in iets wat je niet zocht. Eer van God? Kan je dat anders uitleggen?

:
Ook als dit ontaardt in iets wat je niet zelf zocht: als je zeker weet dat het Gods goedkeuring kan wegdragen wat je doet en hoe je het doet, dan zal Hij ook zeker de weg wijzen die je vervolgens moet gaan.
Ik vind het een moeilijke vraag die je stelt om 'eer van God' anders uit te leggen. Als zondig mens is het onmogelijk om werkelijk Gods eer te bedoelen. Het gaat mij er om dat je jezelf onderzoekt op je diepste doel.
Het lukt me nog niet om je vraag te beantwoorden, maar zal er wel verder over nadenken. Zijn er anderen die begrijpen wat ik bedoel en me willen helpen bij het verwoorden?