erdeemobiel

Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Guppy schreef:
Mister schreef:1 x is ook wel duidelijk ;-)

Kijk, ik baseer het heel eenvoudig hierop: je ziet in mobieltjesland ook weer een trend terug naar eenvoudige toestellen. Apparaten speciaal voor kinderen en ouderen etc.
Heel veel mensen willen gewoon een telefoon om te bellen en verder niets. Ik verwacht dat de markt daar ook iets mee zal doen, vandaar. En of dat nu 5, 10, 20 jaar is, i don't know...
Verder heb ik zo'n schitterende Nokia met internet, videocamera, radio en weet ik nog wat meer. Ik gebruik er totaal niets van, alleen de bel/sms functies... En ken jij mensen met zo'n internet telefoon die dat gebruiken? Ik eigenlijk niet! Het is onhandig met die toetsjes, in verhouding tot mijn adsl ontzettend duur en 't is een verdraaid klein schermpje...
Weet je, er zijn heel veel mensen die zo'n ding hebben. 't Zit er nu eenmaal op zeggen ze dan.
Maar, waarom dan niet 1 zonder die toeters en bellen aangeschaft. Is nog goedkoper ook.
Het blijft een feit, zolang er vraag is, wordt het gemaakt.
En daar doen we zelf aan mee.
En nu het RD ook.
Ik vind het een onnodige stap, en ik vraag me ook erg af of het zakelijk gezien oplevert wat ze willen.
Tja, het zit er idd op. Ik kon kiezen bij me abbo, maar ik wilde persé een nokia omdat ik daarvan voor me werk een carkit, laadsnoeren etc heb. Hoef ik dat niet aan te schaffen. Tot zover mijn verdediging ;-)
Ik heb het idee dat dit nog wel eens kon gaan lopen, zakelijk gezien. Veel mensen kopen het lijkt me voor erbij, om onderling gratis te bellen. Logische stap is dat ze er vervolgens helemaal meet bellen "omdat we hem nu eenmaal toch hebben" Zoiets...
limosa

Bericht door limosa »

Guppy schreef:
Mister schreef:1 x is ook wel duidelijk ;-)

Kijk, ik baseer het heel eenvoudig hierop: je ziet in mobieltjesland ook weer een trend terug naar eenvoudige toestellen. Apparaten speciaal voor kinderen en ouderen etc.
Heel veel mensen willen gewoon een telefoon om te bellen en verder niets. Ik verwacht dat de markt daar ook iets mee zal doen, vandaar. En of dat nu 5, 10, 20 jaar is, i don't know...
Verder heb ik zo'n schitterende Nokia met internet, videocamera, radio en weet ik nog wat meer. Ik gebruik er totaal niets van, alleen de bel/sms functies... En ken jij mensen met zo'n internet telefoon die dat gebruiken? Ik eigenlijk niet! Het is onhandig met die toetsjes, in verhouding tot mijn adsl ontzettend duur en 't is een verdraaid klein schermpje...
Weet je, er zijn heel veel mensen die zo'n ding hebben. 't Zit er nu eenmaal op zeggen ze dan.
Maar, waarom dan niet 1 zonder die toeters en bellen aangeschaft. Is nog goedkoper ook.
Het blijft een feit, zolang er vraag is, wordt het gemaakt.
En daar doen we zelf aan mee.
En nu het RD ook.
Ik vind het een onnodige stap, en ik vraag me ook erg af of het zakelijk gezien oplevert wat ze willen.
Ik denk dat vooral de toepassingen die je ongemerkt gebruikt in aantal zullen toenemen. Even gaan zitten surfen met je GSM zal niet snel gebeuren. Maar als m'n GSM nou de filemeldingen aan de navigatie doorgeeft zou dat wel handig zijn. Of het weerbericht ofzo. Of de preekbeurten, als je in de beurt van een kerk komt. Je kunt ze zelf bedenken, er zijn nog heel veel van dit soort toepassingen. E-mail onderweg bestaat al een lang en is voor velen ook erg handig. Ik denk dat die toepassing op termijn het Blackberry-platform verlaat en via een normale telefoon gaat werken.
memento

Bericht door memento »

En nu het RD ook. Ik vind het een onnodige stap, en ik vraag me ook erg af of het zakelijk gezien oplevert wat ze willen.
Ze handelen ws. als reseller van Telfort (als ik zo de prijzen bezie). En daar maken ze, ivg andere resellers, dikke winst op. Zie bv de prijzen voor Wireless Circle: http://www.wirelesscircle.nl/index.php? ... bMenuId=64 (2,50 EUR/maand inclusief 60 uur/maand onderling bellen).
limosa

Bericht door limosa »

memento schreef:
En nu het RD ook. Ik vind het een onnodige stap, en ik vraag me ook erg af of het zakelijk gezien oplevert wat ze willen.
Ze handelen ws. als reseller van Telfort (als ik zo de prijzen bezie). En daar maken ze, ivg andere resellers, dikke winst op. Zie bv de prijzen voor Wireless Circle: http://www.wirelesscircle.nl/index.php? ... bMenuId=64 (2,50 EUR/maand inclusief 60 uur/maand onderling bellen).
maar dan heb je wel een échte Refo-GSM

kost een paar centen maar dan heb-bie ook wat
limosa

Bericht door limosa »

Ik vind overigens niet verkeerd dat ze nu in deze markt stappen. Klikzeef heeft de ADSL-ontwikkeling jaaaren te laat opgepakt en dat kostte heel wat klanten denk ik. Ze zijn nu op tijd. Zakelijk gezien goed gedaan. Het nut ervan kan ik zo nog niet bedenken. Maar stel dat over een jaar of wat internet op je GSM heel gewoon is dan zou ik m'n kinderen (als ze de leftijd zouden hebben die ze nu hebben) liever met dit abbo loslaten dan met open internet.
memento

Bericht door memento »

limosa schreef:Ik vind overigens niet verkeerd dat ze nu in deze markt stappen. Klikzeef heeft de ADSL-ontwikkeling jaaaren te laat opgepakt en dat kostte heel wat klanten denk ik. Ze zijn nu op tijd. Zakelijk gezien goed gedaan. Het nut ervan kan ik zo nog niet bedenken. Maar stel dat over een jaar of wat internet op je GSM heel gewoon is dan zou ik m'n kinderen (als ze de leftijd zouden hebben die ze nu hebben) liever met dit abbo loslaten dan met open internet.
Ik vind het jammer dat ze zich richten op "refo's" (dmv verplicht lidmaatschap RD), ipv op alle beschaafde Nederlanders...
refo

Bericht door refo »

memento schreef:
limosa schreef:Ik vind overigens niet verkeerd dat ze nu in deze markt stappen. Klikzeef heeft de ADSL-ontwikkeling jaaaren te laat opgepakt en dat kostte heel wat klanten denk ik. Ze zijn nu op tijd. Zakelijk gezien goed gedaan. Het nut ervan kan ik zo nog niet bedenken. Maar stel dat over een jaar of wat internet op je GSM heel gewoon is dan zou ik m'n kinderen (als ze de leftijd zouden hebben die ze nu hebben) liever met dit abbo loslaten dan met open internet.
Ik vind het jammer dat ze zich richten op "refo's" (dmv verplicht lidmaatschap RD), ipv op alle beschaafde Nederlanders...
Huh? Dat is toch hetzelfde?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik vind het discutabel dat dit allemaal weer met giften in de markt gezet moet worden. Laat Erdee Media er wat meer voor betalen aan Belsafe, dan kunnen de particulieren en bedrijven geld geven aan mensen die het écht nodig hebben (voor de primaire levensbehoeften: Evangelie en Voedsel/Water/Medicijnen).
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
plebe

Bericht door plebe »

Kan me niet voorstellen dat deze vorm van alle-luiken-dicht-commercie succesvol gaat zijn. Het is nu wachten op de reclamefilmpjes op de website met fruitige refo-meisjes die elkaar sms-en op GG.
"Ik vrij niet veilig, ik bel veilig: Belsafe-de reformatie in mobieele telefonie! " :mrgreen:
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Pim schreef:Ik vind het discutabel dat dit allemaal weer met giften in de markt gezet moet worden.
Is dat zo? Waaruit blijkt deze informatie?
Petrus

Bericht door Petrus »

jvdg schreef:
Petrus schreef:
jvdg schreef:
Daarom juist!!
Wat bedoel je eigenlijk met "Daarom juist"??? Kan er ff geen warme chocolademelk van maken..............
Ik bedoelde te zeggen dat het onnodig vuile was uithangen van de refo's niet nodig is. Ze behoeven ook niet beschermd te worden, maar de deelnemers aan dit forum weten heus wel dat wij allen niet van enige smet vrij zijn.
Maar het buiten hangen van de vuile was van ánderen dát mag wel??

Ondertussen wordt de vuile was van de refo's onder het refo-vloerkleed geveegd, dat is ook niet écht vertrouwenwekkend. Misstanden in eigen kring wegmoffelen en ondertussen misstanden van buiten de eigen kring breed uitmeten.

Kan het niet echt waarderen moet ik zeggen. Fout is fout.

Ik neem maar een zwaar onderwerp: incest. Wanneer dit in eigen kring gebeurd, wordt het zo snel mogelijk zo diep mogelijk weggemoffeld, maar van elders wordt het breed uitgemeten hoe slecht die en die wel niet is.

Merkwaardig? Zeker weten.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kaw schreef:
Pim schreef:Ik vind het discutabel dat dit allemaal weer met giften in de markt gezet moet worden.
http://www.refdag.nl/artikel/1280784/Be ... rikje.html
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Pim schreef:
Kaw schreef:
Het gaat om giften én leningen (volledig zijn graag). Wat is er discutabel aan giften? De gevers zijn toch verantwoordelijk hun eigen giften. Ik ben wel eens benieuwd wat er nu zo discutabel aan is?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ar-Jan schreef:
Pim schreef:
Kaw schreef:
Het gaat om giften én leningen (volledig zijn graag). Wat is er discutabel aan giften? De gevers zijn toch verantwoordelijk hun eigen giften. Ik ben wel eens benieuwd wat er nu zo discutabel aan is?
Om een aantal redenen zou je het discutabel kunnen noemen maar een feit is de volgende: Marktvergiftiging. Een partij die hetzelfde wil opzetten, maar geen toegang heeft tot deze middelen, heeft hier aanmerkelijk minder kans om tot een gelijkend product te komen met een even groot marktaandeel. Zeker in zo'n kleine markt waar een aantal spelers min of meer vriendjes-monopolie/quasi-religieuze-alleenrecht hebben en die nog versterken doormiddel van giften.

Bovendien zit de reformatorische wereld, waar de media al volledig gefilterd is, niet te wachten op een volledig gefilterde communicatie. Theoretisch kan er besloten worden dat SMSjes met de woorden "praise" en "Zwaag" van bedenkelijke inhoud zijn en niet aankomen. Of je komt in conflict met je kerkenraad en je verliest prompt je telefoonnummer ter behoeve van de bescherming van de gemeente.
jvdg

Bericht door jvdg »

Petrus schreef:
jvdg schreef:
Petrus schreef:
jvdg schreef:
Daarom juist!!
Wat bedoel je eigenlijk met "Daarom juist"??? Kan er ff geen warme chocolademelk van maken..............
Ik bedoelde te zeggen dat het onnodig vuile was uithangen van de refo's niet nodig is. Ze behoeven ook niet beschermd te worden, maar de deelnemers aan dit forum weten heus wel dat wij allen niet van enige smet vrij zijn.
Maar het buiten hangen van de vuile was van ánderen dát mag wel??

Ondertussen wordt de vuile was van de refo's onder het refo-vloerkleed geveegd, dat is ook niet écht vertrouwenwekkend. Misstanden in eigen kring wegmoffelen en ondertussen misstanden van buiten de eigen kring breed uitmeten.

Kan het niet echt waarderen moet ik zeggen. Fout is fout.

Ik neem maar een zwaar onderwerp: incest. Wanneer dit in eigen kring gebeurd, wordt het zo snel mogelijk zo diep mogelijk weggemoffeld, maar van elders wordt het breed uitgemeten hoe slecht die en die wel niet is.

Merkwaardig? Zeker weten.
Dat onder het kleed vegen en de buitenwacht breed uitmeten is niet (meer) mijn ervaring.
Hoe kom jij aan jouw kennis wat dat betreft?
Bovendien heb ik gesteld: onnodig vuile was uithangen.
Plaats reactie