Komt er een bedscène in voor? Sex? Zie je Haman hangen aan de galg? Wordt er gevloekt.jakobmarin schreef:Een verfilming van het bijbelboek Esther (op basis van een roman van de auteur Tommy Tenney).
Zie de trailer.
Hij lijkt mij erg mooi maar...

Komt er een bedscène in voor? Sex? Zie je Haman hangen aan de galg? Wordt er gevloekt.jakobmarin schreef:Een verfilming van het bijbelboek Esther (op basis van een roman van de auteur Tommy Tenney).
Zie de trailer.
Hierin geef ik Bert gelijk.Shaul schreef:Dan kun je ook heel wat boeken van de lijst schrappen, waar personages zondige gedachten hebben en zich overgeven aan zondige daden, of waar personages een gebed uitspreken.Bert Mulder schreef:Ik houd de stelling dat drama, speelfilmen, van zich zelf slecht zijn, doet er niet toe wat er gespeeld word.
1. Wij mogen nooit met zonde spelen, dus ook niet als acteur nadoen.
2. Wij mogen niet het gebed van een gelovige in een film naspelen als acteur.
In dat hele stuk heb ik geen enkel argument gelezen waarom je je als christen verre zou moeten houden van toneel of film.En nog veel andere redenen
Het gaat hier juist om films die wel verantwoord zijn als je de 10 geboden er naast houdt. Die films zijn er zeker, zoals Chariots of Fire, Sophie Scholl, maar ook Narnia. Het bezwaar wat Bert aangeeft is voornamelijk een bezwaar tegen het spelen van een ander. (Dit bezwaar geldt trouwens ook voor kinderen die met een pop vadertje en moedertje spelen en is op geen enkele manier van toepassing op tekenfilms).edele strijdster schreef:Hierin geef ik Bert gelijk.Shaul schreef:Dan kun je ook heel wat boeken van de lijst schrappen, waar personages zondige gedachten hebben en zich overgeven aan zondige daden, of waar personages een gebed uitspreken.Bert Mulder schreef:Ik houd de stelling dat drama, speelfilmen, van zich zelf slecht zijn, doet er niet toe wat er gespeeld word.
In dat hele stuk heb ik geen enkel argument gelezen waarom je je als christen verre zou moeten houden van toneel of film.En nog veel andere redenen
Enne... Shaul, misschien moet je naast dit stuk óók de tien geboden naast een speelfilm en/ of toneelstuk die je bekijkt houden. Weet zeker dat er dan weinig overblijft. En dat geldt dan inderdaad ook voor boeken!
Geen idee, niet gezien, verwacht ik van niet overigens. In USA gebruiken ze hem als evangelisatie, las ik in de Visie.uitgeworpen schreef:Komt er een bedscène in voor? Sex? Zie je Haman hangen aan de galg? Wordt er gevloekt.jakobmarin schreef:Een verfilming van het bijbelboek Esther (op basis van een roman van de auteur Tommy Tenney).
Zie de trailer.
Hij lijkt mij erg mooi maar...: wil wel iets meer weten!!!
Nou, bekijk de film, dan wéét je het!!uitgeworpen schreef:Komt er een bedscène in voor? Sex? Zie je Haman hangen aan de galg? Wordt er gevloekt.jakobmarin schreef:Een verfilming van het bijbelboek Esther (op basis van een roman van de auteur Tommy Tenney).
Zie de trailer.
Hij lijkt mij erg mooi maar...: wil wel iets meer weten!!!
Achteraan beginnend: er zijn inderdaad mensen die tegen koorzang zijn, maar dan vooral met het argument dat er situaties zouden kunnen ontstaan alsparsifal schreef: Het gaat hier juist om films die wel verantwoord zijn als je de 10 geboden er naast houdt. Die films zijn er zeker, zoals Chariots of Fire, Sophie Scholl, maar ook Narnia. Het bezwaar wat Bert aangeeft is voornamelijk een bezwaar tegen het spelen van een ander. (Dit bezwaar geldt trouwens ook voor kinderen die met een pop vadertje en moedertje spelen en is op geen enkele manier van toepassing op tekenfilms).
Gebed in films kun je als dubieus zien, ik zie het als het zingen van liederen die door anderen geschreven zijn. Als het goed is neem je de woorden over, ook in een voorgeschreven gebed in een film. Gelden jouw bezwaren, Bert, ook tegen het repeteren voor een koor uitvoering?
Ik vraag me sterk af óf er wel films zijn die verantwoord zijn als je de 10 geboden er naast houd.parsifal schreef:Het gaat hier juist om films die wel verantwoord zijn als je de 10 geboden er naast houdt. Die films zijn er zeker, zoals Chariots of Fire, Sophie Scholl, maar ook Narnia. Het bezwaar wat Bert aangeeft is voornamelijk een bezwaar tegen het spelen van een ander. (Dit bezwaar geldt trouwens ook voor kinderen die met een pop vadertje en moedertje spelen en is op geen enkele manier van toepassing op tekenfilms).edele strijdster schreef:Hierin geef ik Bert gelijk.Shaul schreef:Dan kun je ook heel wat boeken van de lijst schrappen, waar personages zondige gedachten hebben en zich overgeven aan zondige daden, of waar personages een gebed uitspreken.Bert Mulder schreef:Ik houd de stelling dat drama, speelfilmen, van zich zelf slecht zijn, doet er niet toe wat er gespeeld word.
Enne... Shaul, misschien moet je naast dit stuk óók de tien geboden naast een speelfilm en/ of toneelstuk die je bekijkt houden. Weet zeker dat er dan weinig overblijft. En dat geldt dan inderdaad ook voor boeken!
(...............)
Iemand die de bedoelingen van C.S. Lewis niet helemaal begrepen heeft en ze ten onrechte als een goedkoop sprookje afdoet.edele strijdster schreef:En daarbij, als je beseft wat het lijden van de Heere Jezus inhoud, lijkt me niet dat je dat in een een of ander goedkoop sprookje giet....
Maar ja... wie ben ik....
Gewoon: .........een edele strijdster! En terecht!edele strijdster schreef: Ik vraag me sterk af óf er wel films zijn die verantwoord zijn als je de 10 geboden er naast houd.
Enne.... wat betreft Narnia, ik weet niet of dat wel zo verantwoord is.
Als je ziet dat de leeuw in Narnia het lijden van de Heere Jezus naspeelt. (Na drie dagen is die leeuw opeens weer levend).
VOlgens mij is dat een van de geboden. Gij zult u geen gesneden beeld, nog enige gelijkenis maken.....
En daarbij, als je beseft wat het lijden van de Heere Jezus inhoud, lijkt me niet dat je dat in een een of ander goedkoop sprookje giet....
Ik denk juist dat "edele strijdster" Lewis heel goed begrepen heeft. Dit sprookje laat zich niet verfilmen. Te diep, en te "gevoelig". En dat waarschijnlijk om dezelfde redenen waarom Lewis het zelf niet wilde.Hendrikus schreef:Iemand die de bedoelingen van C.S. Lewis niet helemaal begrepen heeft en ze ten onrechte als een goedkoop sprookje afdoet.edele strijdster schreef:En daarbij, als je beseft wat het lijden van de Heere Jezus inhoud, lijkt me niet dat je dat in een een of ander goedkoop sprookje giet....
Waarbij we ons aan de andere kant wel moeten realiseren dat Lewis geen verfilming van de Narnia-trilogie wilde.
Het sprookje is niet goedkoop. Edele strijdster bedoelde te zeggen dat een verfilming "goedkoop" is.Hendrikus schreef:Als je Lewis goed hebt begrepen, noem je zijn sprookje niet "goedkoop".jvdg schreef:Ik denk juist dat "edele strijdster" Lewis heel goed begrepen heeft. Dit sprookje laat zich niet verfilmen. Te diep, en te "gevoelig". En dat waarschijnlijk om dezelfde redenen waarom Lewis het zelf niet wilde.