John Byl - God en de kosmos

Plaats reactie
mayflower

John Byl - God en de kosmos

Bericht door mayflower »

Wie heeft dit boek gelezen ? Is het aan te bevelen ?
Klavier

Bericht door Klavier »

Is dat hetzelfde boek als De ultieme Uitdaging? Dat gaat ook over de God en de Kosmos.
In dat geval heb ik het gelezen. Byle gaat vooral de atheisten te lijf met hun eigen denkwijze.
astroguy

Re: John Byl - God en de kosmos

Bericht door astroguy »

mayflower schreef:Wie heeft dit boek gelezen ? Is het aan te bevelen ?
Ik heb het boek zelf. Ondanks dat ik zelf engelstalig ben en een amateur astronoom is dit een boek die men rustig moet lezen. Niet iets voor een regenachtige zaterdagmiddag. Wel is het zeer aan te bevelen om eens kennis te nemen hoe in de wetenschap soms op voze gronden dingen worden aangenomen. Dr. Byl heeft er werk van gemaakt om dat eens duidelijk te maken. Zeer aan te bevelen.

Een boekbespreking uit het RD:
http://www.refdag.nl/oud/index.php?pagi ... eet01.html

Verder heb ik ik nog een boekbespreking uit Clarion (Canada) van dr. Van Dam waar de conclusie luidt:
This book is well written and it is highly recommended. It is a must read for those in science and education and should be read by everyone interested in understanding something of what a Christian view of reality, knowledge and creation entails. An extensive bibliography and a fucntional index of names and subjects further enhance this work.

Helaas heb ik dit artikel niet electronisch beschikbaar maar zij die het willen kunnen een scan krijgen (2 bladen A4).
Atze
Plaats reactie