Francis Schaeffer
Francis Schaeffer
Wie van jullie heeft wel eens boeken gelezen van Francis Schaeffer ?
- Miscanthus
Re: Francis Schaeffer
Dat is toch de man van l'Abri?mayflower schreef:Wie van jullie heeft wel eens boeken gelezen van Francis Schaeffer ?
Ik
Francis Schaeffer is inderdaad de man achter l'abri. Iedere dominee moet eigenlijk een groot deel van zijn boeken gelezen hebben. Een doordenking van de wereld en de filosofieen die invloed hebben in de wereld is essentieel en Schaeffer deed dat in zijn tijd geweldig. Misschien dat je ook bij zijn erfgenamen moet kijken zoals Pippert, Pearcey, Colson (hoewel die niet allemaal net als Schaeffer Calvinistisch zijn).
Het idee van l'abri is ook geweldig. Iemand die zich niet alleen richt op de Christenen, maar ook op de wereld buiten en volop er vanuit gaat dat het Christendom de waarheid aan de zijde heeft en dus niet op rationeel vlak kan vallen voor de wereld.

Francis Schaeffer is inderdaad de man achter l'abri. Iedere dominee moet eigenlijk een groot deel van zijn boeken gelezen hebben. Een doordenking van de wereld en de filosofieen die invloed hebben in de wereld is essentieel en Schaeffer deed dat in zijn tijd geweldig. Misschien dat je ook bij zijn erfgenamen moet kijken zoals Pippert, Pearcey, Colson (hoewel die niet allemaal net als Schaeffer Calvinistisch zijn).
Het idee van l'abri is ook geweldig. Iemand die zich niet alleen richt op de Christenen, maar ook op de wereld buiten en volop er vanuit gaat dat het Christendom de waarheid aan de zijde heeft en dus niet op rationeel vlak kan vallen voor de wereld.
Ik, maar da's zo'n 20 jaar geleden.mayflower schreef:Wie van jullie heeft wel eens boeken gelezen van Francis Schaeffer ?
Heb er gister 2 in een tweedehands winkeltje gekocht voor 50 cent per stukmayflower schreef:Wie van jullie heeft wel eens boeken gelezen van Francis Schaeffer ?
"Leven door de Geest"
Het lijkt me een aansprekend boek (1 hoofdstuk gelezen)
Het leven van de heiligmaking niet alleen vanuit: ik ben gekruisigd met Christus, maar ook vanuit het opgestaan zijn met Hem om zo in een nieuw leven met Hem te wandelen
Ben er erg benieuwd naar; loop daar zelf altijd weer in vast
De andere titel is: "Hij is er en Hij spréékt"
Ken je het boekje "Christus, onze heiligmaking" van I. Kargel? Dat gaat hier ook over. Meer info vind jehelma schreef: Het leven van de heiligmaking niet alleen vanuit: ik ben gekruisigd met Christus, maar ook vanuit het opgestaan zijn met Hem om zo in een nieuw leven met Hem te wandelen
Ben er erg benieuwd naar; loop daar zelf altijd weer in vast
hier.