Ik zou eerder willen zeggen: een ieder zij in zijn gehoed ten volle verzekerd!jvdg schreef:Een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd.......

omdat ze wist dat hij een dominee was/is.Klavier schreef:Een aardige anekdote die hier wel past, naar ik denk.
Een dominee uit een stad in het westen van het land meldde zich eens bij een balie in een ziekenhuis voor een ziekenbezoek.
Hij moest even wachten, nadat hij kenbaar gemaakt had wie hij was en wat hij kwam doen. Ondertussen kwam er een man naast hem staan.
Vlotte spijkerbroek. Shirt. Jonge vent nog.
De jonge kerel meldde zich eveneens als dominee die op bezoek kwam. De receptioniste achter de balie keek van de ene dominee naar de ander, waarna ze veelbetekend opmerkte: Nou ja, aan hem kun je het tenminste nog zien. Daarmee wijzend op de dominee in traditonele zwarte ambstkleding mét hoed.
T'is maar hoe je het bekijkt.
Bij ons draagt maar één wijkpredikant een hoed. Die hangt hij op het kapstokje in de preekstoel. Het hoedje past bij toga.! Ik weet niet hoe zo'n ding heet.Lassie schreef:omdat ze wist dat hij een dominee was/is.Klavier schreef:Een aardige anekdote die hier wel past, naar ik denk.
Een dominee uit een stad in het westen van het land meldde zich eens bij een balie in een ziekenhuis voor een ziekenbezoek.
Hij moest even wachten, nadat hij kenbaar gemaakt had wie hij was en wat hij kwam doen. Ondertussen kwam er een man naast hem staan.
De jonge kerel meldde zich eveneens als dominee die op bezoek kwam. De receptioniste achter de balie keek van de ene dominee naar de ander, waarna ze veelbetekend opmerkte: Nou ja, aan hem kun je het tenminste nog zien. Daarmee wijzend op de dominee in traditonele zwarte ambstkleding mét hoed.
Maar mijn oom (die geen dominee is) draagt altijd een zwart of donkerblauw pak en een hoed (op z'n hoofd), mensen denken dan al snel dat hij een dominee is.
Toch mooi hè? Ik geniet!uitgeworpen schreef:Bij ons draagt maar één wijkpredikant een hoed. Die hangt hij op het kapstokje in de preekstoel. Het hoedje past bij toga.! Ik weet niet hoe zo'n ding heet. :oops:Lassie schreef:omdat ze wist dat hij een dominee was/is.Klavier schreef:Een aardige anekdote die hier wel past, naar ik denk.
Maar mijn oom (die geen dominee is) draagt altijd een zwart of donkerblauw pak en een hoed (op z'n hoofd), mensen denken dan al snel dat hij een dominee is. :?
Dr. van de Sluijs kennen wij hier wel. Prachtige preken gehoord over spraakverwarringMiscanthus schreef:lees maar eens een boekje van hem of beluister een preek.uitgeworpen schreef:Miscanthus schreef:Dan heb je nog nooit een boekje van Dr. van der Sluijs gelezen?geledu schreef:* wel een geweldige woordspeling
Nah, leg uit.
boekje: " de prediking in de crisis."
Lijkt mij een zwarte stetson te zijn. Zoals de 'bad guys' in de 'old west' ze droegen.uitgeworpen schreef:Het leren riempje moet er af.limosa schreef:
ik vind dit wel een stoer hoedje, misschien is dat wel wat voor de sinterklaas, ik zal de dames hier eens polsen of die er wat in zien