Bijbelstudie op dit forum?
Zo gaat het helaas al te vaak, en negen van de tien keer loopt het spaak op dezelfde kwesties.geledu schreef:Ik ben bang dat we in discussies belanden met hete hoofden en koude harten en waar we meer en meer verwijdert raken van het reformatorische gedachtengoed.
We zouden bij wijze van proef een studie kunnen starten, maar dan moeten de mods ook, zodra blijkt dat het allemaal niet gaat werken meteen slotje er op zetten, en zullen we moeten accepteren dat het niet gaat werken.
Ik heb er ook mijn twijfels bij, kom ook maar net kijken.
Maar niet geschoten; zeker mis.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Positieve mensen, zeg.olfie schreef:Zo gaat het helaas al te vaak, en negen van de tien keer loopt het spaak op dezelfde kwesties.geledu schreef:Ik ben bang dat we in discussies belanden met hete hoofden en koude harten en waar we meer en meer verwijdert raken van het reformatorische gedachtengoed.
We zouden bij wijze van proef een studie kunnen starten, maar dan moeten de mods ook, zodra blijkt dat het allemaal niet gaat werken meteen slotje er op zetten, en zullen we moeten accepteren dat het niet gaat werken.
refo schreef:Positieve mensen, zeg.olfie schreef:Zo gaat het helaas al te vaak, en negen van de tien keer loopt het spaak op dezelfde kwesties.geledu schreef:Ik ben bang dat we in discussies belanden met hete hoofden en koude harten en waar we meer en meer verwijdert raken van het reformatorische gedachtengoed.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
- Christiaan
Ben je het dan eens met de stellingAfgewezen schreef:Ik zie er ook niet zo veel heil in. Want als je het niet met elkaar eens bent, ontkom je nu eenmaal niet aan een discussie.
En aangezien voor velen een discussie 'not done' is, zal er niet zo veel van de grond komen. :roll:
dat Refo´s (Refoforummers) niet kunnen wat nietRefo christen wel kunnen.
Een bijbelstudie doen op een forum.
Ja mee-eens?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Ben je het dan eens met de stellingAfgewezen schreef:Ik zie er ook niet zo veel heil in. Want als je het niet met elkaar eens bent, ontkom je nu eenmaal niet aan een discussie.
En aangezien voor velen een discussie 'not done' is, zal er niet zo veel van de grond komen. :roll:
Ja mee-eens?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Weet ik niet. We zouden het wel kunnen, denk ik, maar ik denk niet dat een forum daar een geschikt medium voor is.Christiaan schreef:Ben je het dan eens met de stellingAfgewezen schreef:Ik zie er ook niet zo veel heil in. Want als je het niet met elkaar eens bent, ontkom je nu eenmaal niet aan een discussie.
Ja mee-eens?
- Christiaan
Enkele andere christelijke fora heb ik wel eens bekeken daar kan men het ook. Dus waarom wij niet?Afgewezen schreef:Weet ik niet. We zouden het wel kunnen, denk ik, maar ik denk niet dat een forum daar een geschikt medium voor is.Christiaan schreef:Ben je het dan eens met de stellingAfgewezen schreef:Ik zie er ook niet zo veel heil in. Want als je het niet met elkaar eens bent, ontkom je nu eenmaal niet aan een discussie.
Ja mee-eens?
Het kan dus wel. En ik hoop dat het er ook van komt, leren van elkaar. De ene mag zien wat de ander niet ziet. Elkaar een hand en een voet zijn. Als men zou willen dan kan het daar geloof ik in.