Tja... dan is alle muziek die niet specifiek christelijk is van de wereld... van klassiek tot rap. Onzin... muziek zelf is niet "onrein" maar wat er met de muziek wordt gedaan. Als muziek voor verkeerde doeleinden wortd gebruikt of een verkeerde inhoud heeft is het onrein. Rap opzich is niet verkeerd omdat het modern is en er ook veel ongelovigen naar luisteren... anders kan je ook alle klassieke muziek wel overboord gooien. Maar dat men met dit soort standpunten niet consequent maar heel selectief is is me al langer duidelijk.limosa schreef:die muziek is van de wereld, we kunnen het wel christelijk noemen en misschien is er wel zoiets als een christelijk sausje overheen gegaan maar daarmee is het nog geen toelaatbare, laat staan goede, muziekgeledu schreef:Ik snap het echt niet meer.rekcor schreef: Dit is christelijke muziek, gemaakt door christelijke muzikanten voor een voluit christelijke partij.
Ik ben mn leven lang bedrogen.
Ik ben altijd gewaarschuwd tegen het meegaan met de wereld; blijkt het hier op dit forum helemaal niet uit te maken.
Alles kan als het maar met een christelijk sausje overgoten wordt.
Een wereldse levensstijl, muziek ?
Kom op joh waar maak je je druk om.
Die eenvoudige kinderen van God hebben alleen maar onderbuik gevoelens, ze zien het altijd maar verkeerd, bekrompen en niet beargumenteert.
Inderdaad je kan niet alles op de letter beargumenteren, uit wat voor geest komt het op.
Een (echt gebeurd) voorbeeld uit de praktijk :
Een godvrezende vrouw kreeg eens in de kermisweek een gebakje voorgeschoteld, ze kon het niet aannemen, hoe gek ze er ook op was.
Het had te maken met de kermis en volgens haar zonde .
Dit was doorleving , verre houden van de zonde en ze mocht de zegen van God daarvan ondervinden.
Is dit vreemde taal ??
dat gebakje is weer het andere uiterste, die mevrouw durfde hopelijk wel de kraan open te draaien of was het water ook besmet?
gezond verstand is altijd een waardevol ding
CU'er Rouvoet gaat rappend op kiezers jacht
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het doel van deze rap is, mijns inziens, om af te komen van het oubollige, christelijke, traditionele, "klein rechtse", imago. Dat is voor mij in ieder geval geslaagd. Of dat ook geldt voor de kiezers die ze met dit veranderen van imago willen bereiken, is een tweede.
Maar rapmuziek brengt bepaalde associaties met zeg mee, en de Christen Unie wil zich daar blijkbaar mee associeren. En nu kun je lang en kort praten, maar rapmuziek brengt bepaalde associaties met zich mee. In die zin vind ik het verwerpelijk dat je je daar mee wil associeren.
Maar rapmuziek brengt bepaalde associaties met zeg mee, en de Christen Unie wil zich daar blijkbaar mee associeren. En nu kun je lang en kort praten, maar rapmuziek brengt bepaalde associaties met zich mee. In die zin vind ik het verwerpelijk dat je je daar mee wil associeren.
Klompendansers zijn censurabel.Klomp schreef:Als de SGP een restzetel krijgt door de jongeren die vanwege die rap op de CU stemmen, zou de SGP die restzetel dan afstaan aan de CU of zo?
't Verhaal zal dan wel zijn, dat ze die zetel niet terug kunnen geven, en dan maar met een bezwaard gemoed die zetel innemen.
Klomp(endans heeft ook een beat)
Uw theorie over restzetels stoelt nergens op.
Dit vergelijk vind ik niet gelden de programma's die jij noemt zijn serieuze actualiteiten programma's ik zou er persoonlijk wel moeite mee hebben als ze met programma's mee zouden doen als kopspijkers etc.BJD schreef:Vanuit deze redenatie ben jij het er dan waarschijnlijk ook niet mee eens zijn dat jouw partij de SGP zich ook op televisie vertoont en meedoet aan programma's als NOVA, netwerk e.d.?
Dit heeft niets met doorslaan te maken, ik gaf het voorbeeld niet aan als geldend voor een ieder.Memento schreef:Jammer dat dit soort doorslaan wordt gezien als het ware. Een predikant zij eens: hoe aparter het is, des te minder ik er van geloof. We moeten af van het idee dat Gods kinderen gek gaan doen als ze bekeerd zijn, alsof het een soort aliens worden die vreemd zijn aan dit aardse leven.
Niets ervan. Gods kinderen zijn gewone mensen. Lees maar eens een levensbeschrijving van een bekend kind van God (en dan bedoel ik niet die ach en och boekjes, waar op elke bladzijde een ton vol tranen word geweend, en mindstends een aantal teksten aangewaaid komen, maar gewoon een eerlijke levensbeschrijving, van iemand die dicht bij God leefde, maar ook nog gewoon mens was, met zn eigenaardigheden), neem bv 'Kassier der armen'.
Het voorbeeld gaat om het doorleefde geloof , wat maar een doel voor ogen heeft en dat is : tot eer van God te leven en de wereld te verzaken.
Dit geeft een nauw leven.Dan kunnen zaken zonden worden waarvan anderen zeggen : waar heb je het over.
We mogen daar niet veroordelend over spreken.
Het genoemde vrouwje had hiermee de gelegenheid om tegelijk ernstig het verzorgend personeel te waarschuwen tegen de zonde van deze wereld en ze mocht hen wijzen op een God in de hemel die nog zondaren wil bekeren en ze mocht getuigen dat God ook naar haar had omgezien.
Inderdaad wel in de wereld maar niet van de wereld.Memento schreef: Kortom, als je voorbeelden wilt aandragen, draag dan voorbeelden aan waar we wat aan hebben. Mensen die echt in de wereld stonden. Mensen die zich van de wereld afzonderde kunnen heilig geleefd hebben, maar hebben weinig waarde voor ons als voorbeeld, simpelweg omdat wij geroepen te worden in de wereld te staan.
We zullen als een vreemdeling de gang door dit tijdelijke aardse leven moeten maken.
Dan zullen we afwijzend staan ten opzichte van allerlei wereldse zaken o.a. t.o.v. wereldse (rap) muziek.
Marnix schreef:Ware vroomheid hem in het hart en dan kan zelfs de rap goed zijn
Zo kunnen we alles wat krom is recht praten.
Als we Hem in het hart mogen hebben dan zullen we trachten te vlieden van de zonden.
Dan wil dat nieuwe bestaan tot Zijn eer leven.
Laten we daar naar staan en ons verre houden van de wereld.
Volgens mij is de CU niet eens collectief verantwoordelijk hiervoor en om nou zich in het openbaar van deze campagne te distancieren lijkt me wat overdrevenErasmiaan schreef:Het doel van deze rap is, mijns inziens, om af te komen van het oubollige, christelijke, traditionele, "klein rechtse", imago. Dat is voor mij in ieder geval geslaagd. Of dat ook geldt voor de kiezers die ze met dit veranderen van imago willen bereiken, is een tweede.

Amen, misschien nog de wijste reactie hierPlebe schreef:Kom op mensen...
Een ellenlange topic over een broeder die van een doletje houdt en zich even verplaatst in één van de jongeren-subculturen.
foi-foi-foi.
Ga jullie tijd beter besteden!

Gek he... als eerst een groep mensen eerst alles wat recht is krom gaan praten vanuit hun fijne tradities. Dan moet je dat soms wel weer rechtpraten... Nogmaals, ik zie geen zonden in deze rap... Dus je kan wel hard roepen dat we van de zonde moeten vlieden als we hem willen volgen en daar ben ik het helemaal mee eens... maar aangezien de rap niet zondig is gaat het in dit geval niet op.Geledu schreef:Zo kunnen we alles wat krom is recht praten.
Als we Hem in het hart mogen hebben dan zullen we trachten te vlieden van de zonden.
Dan wil dat nieuwe bestaan tot Zijn eer leven.
Laten we daar naar staan en ons verre houden van de wereld.
Laatst gewijzigd door Marnix op 18 okt 2006, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik ben helemaal niet overtuigd door jouw argumentatie Geledu.
Op mijn vraag waar het verkeerde dan wel in zit, antwoord je weer 'de geest is van de wereld zit erin' (wat natuurlijk geen antwoord is, maar een herhaling van je claim, want je geeft niet aan waar die geest 'em dan precies in zit).
Bovendien is je andere claim ('het is wel frapant dat rapmuziek altijd wordt gebruikt om zich af te zetten tegen de gevestigde orde') natuurlijk niet te verdedigen. Het mag misschien voor veel - dus niet: alle - seculiere rapmuziek waar zijn, christelijke rapmuziek roept nooit op tot het zich afzetten tegen de gevestigde orde. Daarbij sluit verkeerd gebruik het goede gebruik niet uit. Als men in de satanskerk satan vereerd met het orgel, wil dat niet zeggen dat wij God niet meer kunnen eren met datzelfde instrument.
Tenslotte kom je met het verhaal van een vrouw die geen gebakje wil eten i.v.m. een kermis. Ook hier gaat je argumentatie scheef mijns inziens. Je mag dingen uit het leven van christenen namelijk nooit als argumenten gebruiken in een discussie. Dat is Rooms. Voor ons protestanten geldt alleen Gods Woord. Natuurlijk mag je bijbelse argumenten wel illustreren met voorbeelden uit het leven van christenen, maar dat doe jij niet, want je toont - zoals ik hierboven al betoogde - niet op basis van de bijbel aan welke elementen in de clip van Rouvoet c.s. werelds zijn.
Tegen die 'geest van de wereld' bracht ik in, dat deze niet in de clip van Rouvoet aanwezig was. Er komt sex, geweld noch Godslasterlijke taal in voor. Er wordt mensen alleen opgeroepen om op een Christelijke partij te stemmen.geledu schreef:maar dit is de geest van de wereld die je proeft in de muziek. Het is wel frapant dat rapmuziek altijd wordt gebruikt om zich af te zetten tegen de gevestigde orde.
Op mijn vraag waar het verkeerde dan wel in zit, antwoord je weer 'de geest is van de wereld zit erin' (wat natuurlijk geen antwoord is, maar een herhaling van je claim, want je geeft niet aan waar die geest 'em dan precies in zit).
Bovendien is je andere claim ('het is wel frapant dat rapmuziek altijd wordt gebruikt om zich af te zetten tegen de gevestigde orde') natuurlijk niet te verdedigen. Het mag misschien voor veel - dus niet: alle - seculiere rapmuziek waar zijn, christelijke rapmuziek roept nooit op tot het zich afzetten tegen de gevestigde orde. Daarbij sluit verkeerd gebruik het goede gebruik niet uit. Als men in de satanskerk satan vereerd met het orgel, wil dat niet zeggen dat wij God niet meer kunnen eren met datzelfde instrument.
Tenslotte kom je met het verhaal van een vrouw die geen gebakje wil eten i.v.m. een kermis. Ook hier gaat je argumentatie scheef mijns inziens. Je mag dingen uit het leven van christenen namelijk nooit als argumenten gebruiken in een discussie. Dat is Rooms. Voor ons protestanten geldt alleen Gods Woord. Natuurlijk mag je bijbelse argumenten wel illustreren met voorbeelden uit het leven van christenen, maar dat doe jij niet, want je toont - zoals ik hierboven al betoogde - niet op basis van de bijbel aan welke elementen in de clip van Rouvoet c.s. werelds zijn.
Rekcor, ik zou je rappend willen bedanken voor deze heldere respons!rekcor schreef:Ik ben helemaal niet overtuigd door jouw argumentatie Geledu.
Tegen die 'geest van de wereld' bracht ik in, dat deze niet in de clip van Rouvoet aanwezig was. Er komt sex, geweld noch Godslasterlijke taal in voor. Er wordt mensen alleen opgeroepen om op een Christelijke partij te stemmen.geledu schreef:maar dit is de geest van de wereld die je proeft in de muziek. Het is wel frapant dat rapmuziek altijd wordt gebruikt om zich af te zetten tegen de gevestigde orde.
Geen speld tussen te krijgen.
Krachtens het Woord van mijn God is er niets tegen de Rouvoet in te brengen. Dat moet ons genoeg zijn.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Hehe ik weet niet of het een compliment is maar in ieder geval bedanktLabyrinth schreef:Gelet op mijn lange mee-leesperiode kan ik stellen: Een echte Marnix-reactie!!

Rekcor, ongelovigen maken dat soort muziek, sommigen misbruiken het en zetten er slechte teksten onder... of maken er slechte clips bij. Conclusie: DUS IS HET FOUT. Lekker kortzichtig want dan is alle muziek fout en daarnaast nog een hoop meer. Maar ja, sommige mensen denken zo...

Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.rekcor schreef:Ik ben helemaal niet overtuigd door jouw argumentatie Geledu.
Verder denk ik dat de Christen Unie met deze rap afstand wil nemen van een bepaalde, zoals al eerder aangegeven, "klein rechtse", oubollige, christelijke, traditionele sfeer. Daar zijn ze in geslaagd. Daar zal ik de Christen Unie na deze rap niet meer mee associeren. Ze winnen hier misschien stemmen mee, maar ze nemen ook afstand van een potentieel gedeelte kiezers. En natuurlijk is de Christen Unie voor deze rap verantwoordelijk. Zonder instemming van de partij was deze rap er nooit gekomen. En als ze het er niet mee eens waren had de rap alsnog gestopt kunnen worden.
"Mensen uit een zondige cultuur met hun middelen".Erasmiaan schreef: Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.
Het spijt me maar hier word ik echt heel erg misselijk van. Wat een aanmatiging! Zo maar een hele groep mensen wegzetten. Ze zijn allemaal zondig. Wat een benepen hokjesgeest. Niet eerst het gesprek aangaan, kijken wat ze te zeggen hebben, kijken hoe ze in elkaar zitten, kijken waar ze vandaan komen. Nee we weten het allemaal al. We plakken er een stempeltje op. Klaar. Heerlijk om te weten dat onze manieren allemaal goed zijn en iedereen die daar buiten valt het bij het verkeerde eind heeft. Het spijt me, maar dit vind ik heel erg onchristelijk.