Christus Jezus is onze voorbidder bij de Vader.Deborah schreef:Uit ons zelf bidden wij nooit goed denk ik,
Ons bidden mag dan nooit goed genoeg zijn, Hij bid voor ons.
Christus Jezus is onze voorbidder bij de Vader.Deborah schreef:Uit ons zelf bidden wij nooit goed denk ik,
Ja zeker, maar onze beste werken zijn nog met zonden bevlekt.kor schreef:Ondanks dat we niet volmaakt kunnen bidden denk ik wel dat een gebed volgens de pricipes die Jezus geeft God behaagt.
De principes die Jezus in Matteüs 6 geeft zullen er toch zijn neergeschreven om toe te passen.
Bovendien vind ik ze heel duidelijk. 'Wanneer gij bidt, gedraag u dan niet als de schijnheiligen,' en 'bid tot uw Vader die in het verborgene is' en 'gebruik geen omhaal van woorden, zoals de heidenen'. Dat zijn toch duidelijke principes.
Zijn er ook boeken over bidden?Christiaan schreef:Ja zeker, maar onze beste werken zijn nog met zonden bevlekt.kor schreef:Ondanks dat we niet volmaakt kunnen bidden denk ik wel dat een gebed volgens de pricipes die Jezus geeft God behaagt.
De principes die Jezus in Matteüs 6 geeft zullen er toch zijn neergeschreven om toe te passen.
Bovendien vind ik ze heel duidelijk. 'Wanneer gij bidt, gedraag u dan niet als de schijnheiligen,' en 'bid tot uw Vader die in het verborgene is' en 'gebruik geen omhaal van woorden, zoals de heidenen'. Dat zijn toch duidelijke principes.
Dus ook ons bidden, maar ons gebed is volmaakt door Jezus Christus, volmaakt voor de Vader omdat Hij ons en ons gebed ziet in Christus.
In de Catechismus van Samuel Rutherford staat een gedeelte over het gebed, en in Strijdt om in te gaan van Thomas Watson en Wandelen met God van Henry Scudder ook.uitgeworpen schreef:Zijn er ook boeken over bidden?Christiaan schreef:Ja zeker, maar onze beste werken zijn nog met zonden bevlekt.kor schreef:Ondanks dat we niet volmaakt kunnen bidden denk ik wel dat een gebed volgens de pricipes die Jezus geeft God behaagt.
Dus ook ons bidden, maar ons gebed is volmaakt door Jezus Christus, volmaakt voor de Vader omdat Hij ons en ons gebed ziet in Christus.
Ds H Veldkamp: beslagen venstersuitgeworpen schreef: Zijn er ook boeken over bidden?
Volgens mij is de Bijbel een grote gebedshandleiding. Vol tips enzo. Ik hoef geen andere boeken te lezen over bidden, ik heb aan de Bijbel voorlopig wel ff genoeguitgeworpen schreef:Zijn er ook boeken over bidden?Christiaan schreef:Ja zeker, maar onze beste werken zijn nog met zonden bevlekt.kor schreef:Ondanks dat we niet volmaakt kunnen bidden denk ik wel dat een gebed volgens de pricipes die Jezus geeft God behaagt.