Ik heb het even niet over mijzelf Miscanthus.................maar over ieder die meent tegen de SB te moeten schoppen omdat ze het niet eens zijn met diverse scribenten...............................Miscanthus schreef:Dat komt allebei op hetzelfde neer :mrgreen:Petrus schreef:óf je leest min of meer over je ergernisgevende stukjes heen, of je leest hem helemaal niet.
effe zonder dollen: als je lid bent van de GG en je leest teveel ergeniswekkende stukskes, en je moet hem niet mee rlezen, dan ben je wel op een punt gekomen waar je je eens achter je oren moet krabben of je nog wel bij het juiste kerkverband zit.
Voordat je daar weggat kun je al heel wat ergerniswekkende stukjes gelezen hebben (regen wil en dank).
Nieuwe vormgeving Saambinder
-
Daar heb je gelijk in!Miscanthus schreef:Dat komt allebei op hetzelfde neer :mrgreen:Petrus schreef:óf je leest min of meer over je ergernisgevende stukjes heen, of je leest hem helemaal niet.
effe zonder dollen: als je lid bent van de GG en je leest teveel ergeniswekkende stukskes, en je moet hem niet mee rlezen, dan ben je wel op een punt gekomen waar je je eens achter je oren moet krabben of je nog wel bij het juiste kerkverband zit.
Voordat je daar weggat kun je al heel wat ergerniswekkende stukjes gelezen hebben (regen wil en dank).
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Ik heb het even niet over mijzelf Miscanthus.................maar over ieder die meent tegen de SB te moeten schoppen omdat ze het niet eens zijn met diverse scribenten...............................uitgeworpen schreef:Daar heb je gelijk in!Miscanthus schreef:Dat komt allebei op hetzelfde neer :mrgreen:Petrus schreef:óf je leest min of meer over je ergernisgevende stukjes heen, of je leest hem helemaal niet.
- Miscanthus
ergens niet mee eens zijn is heel wat anders dan schoppen.Petrus schreef:Ik heb het even niet over mijzelf Miscanthus.................maar over ieder die meent tegen de SB te moeten schoppen omdat ze het niet eens zijn met diverse scribenten...............................
Als je erg gevoelig bent, noem je kritiek al snel schoppen.
iemand die schopt wordt gezien als inhumaan of onredelijk. Ultieme manier om meelij op te wekken, zoals pas ook door de Libanezen is gebeurd.
Wie afkraakt, kan kritiek terug verwachten en moet vervolgens niet gaan.mauwen.
-
Het gaat toch over de nieuwe vormgeving en dan moeten we de inhoud nu niet er sprake brengen.
Ik ben geen lid van de GG maar ik lees het blad uit belangstelling.
Ik wil weten wat er leeft in de GG en in andere kerkverbanden, daarom lees ik ook de Wachter Sions.
Ik wil de redactie van de Saambinder een compliment maken met deze nieuwe lay-out. Het is een echte verbetering en leesbaarder geworden.
En wat de inhoud betreft: ik vind het toch logisch dat de leiding het standpunt verkondigt hoe zij vinden dat het in de GG moet gaan.
Hoe je met kritiek moet omgaan is niet eenvoudig in de kerkelijke bladen. Je hebt de zaak snel kapot. Als een redactie benoemd wordt door een synode of bestuur zal deze redactie als zij eenzijdig is samengesteld ook aan eenzijdige berichtgeving doen.
Er zijn maar weinige bladen waar de redactie niet haar eigen gelijk wil halen.
Je zag het in het in de vorige eeuw toen begon het Geref. Weekblad naast de Wáarheidsvriend. Je ziet Bewaar het Pand naast de Wekker.
Ik zou zo zeggen begin desnoods een eigen blad. Als er animo voor is kun je het rendabel maken, zo niet dan moet je stoppen als er geen lezers voor zijn.
Ik ben geen lid van de GG maar ik lees het blad uit belangstelling.
Ik wil weten wat er leeft in de GG en in andere kerkverbanden, daarom lees ik ook de Wachter Sions.
Ik wil de redactie van de Saambinder een compliment maken met deze nieuwe lay-out. Het is een echte verbetering en leesbaarder geworden.
En wat de inhoud betreft: ik vind het toch logisch dat de leiding het standpunt verkondigt hoe zij vinden dat het in de GG moet gaan.
Hoe je met kritiek moet omgaan is niet eenvoudig in de kerkelijke bladen. Je hebt de zaak snel kapot. Als een redactie benoemd wordt door een synode of bestuur zal deze redactie als zij eenzijdig is samengesteld ook aan eenzijdige berichtgeving doen.
Er zijn maar weinige bladen waar de redactie niet haar eigen gelijk wil halen.
Je zag het in het in de vorige eeuw toen begon het Geref. Weekblad naast de Wáarheidsvriend. Je ziet Bewaar het Pand naast de Wekker.
Ik zou zo zeggen begin desnoods een eigen blad. Als er animo voor is kun je het rendabel maken, zo niet dan moet je stoppen als er geen lezers voor zijn.
Beste limosa,limosa schreef:ik schop nergens tegen, ik ben geen GerGem-mer, lees de SB dus niet, maar verbaas me er slechts over dat zelfs over de lay-out van het club-blad een heel topic gevuld kan worden, als we niks anders hebben om over te praten lijkt het mij wat schraal geworden
1. Dit soort opmerkingen maak je óók bij inhoudsvolle topics (je weet wat ik bedoel).
2. Het uiterlijk van De Saambinder wordt meteen verbonden met de inhoud van De Saambinder; logisch, zou ik zeggen.
3. Waarom run je een forum, als je vindt dat de posters zulke zinloze dingen zeggen? Waarom schop je a.h.w. je eigen 'klanten' tegen de schenen?
Wat is dit ook weer een laag bij de grond opmerking.Pim schreef: Nadeel in de GG is dat de uitgevers en abonnees van zo'n blad gelijk onder censuur komen te staan, want het blad zal niet via de kerkelijke weg tot stand komen. (niet dat de Saambinder, het prive-blaadje van ds Kersten, wel kerkordelijk tot stand is gekomen, maar dat ter zijde)
Er straalt in het algemeen weinig liefde uit van jou postings over de Gergem.
Je vind het toch niet verwonderlijk Pim dat er door jou opstelling niet meer predikanten mee willen werken aan prekenweb.
- Miscanthus
Even dit: ik sta voluit in de GerGem, en kan mij zeer goed vinden in de visie van de Saambinder.
Dat mag toch?
Maar dit terzijde: als een Christen zich beledigd voelt door ándersgelovigen, dan wordt er toch tegen te hoop gelopen? Dat geldt evenzeer voor ieder die vólop in zijn of haar kerkverband staat, en er ongezouten kritiek op geleverd wordt.
Niet een écht prettig gevoel moet ik zeggen. Mensen worden ten diepste geráákt daardoor.
Dat mag toch?
Maar dit terzijde: als een Christen zich beledigd voelt door ándersgelovigen, dan wordt er toch tegen te hoop gelopen? Dat geldt evenzeer voor ieder die vólop in zijn of haar kerkverband staat, en er ongezouten kritiek op geleverd wordt.
Niet een écht prettig gevoel moet ik zeggen. Mensen worden ten diepste geráákt daardoor.
Geledu, verwacht jij echt dat als Pim een kerkelijk blaadje zou oprichten, als alternatief voor de SB, dat hij veel support van de GG zou krijgen?geledu schreef:Wat is dit ook weer een laag bij de grond opmerking.Pim schreef: Nadeel in de GG is dat de uitgevers en abonnees van zo'n blad gelijk onder censuur komen te staan, want het blad zal niet via de kerkelijke weg tot stand komen. (niet dat de Saambinder, het prive-blaadje van ds Kersten, wel kerkordelijk tot stand is gekomen, maar dat ter zijde)
Er straalt in het algemeen weinig liefde uit van jou postings over de Gergem.
@geledu
Toen Prekenweb begon, had nog nooit iemand gehoord van de drie initiatiefnemers. Toen al was het een bitter klein percentage dat mee wilde doen. En van de niet-deelnemers was er slechts een enkeling bereid zijn niet-meedoen te motiveren.
Dus wat dat betreft slaat jouw posting nergens op.
Bovendien: PrekenWeb wil juist de hele breedte van de Ger Gem dienen en niet slechts een klein deel. Wat dat betreft zou dat weleens wat meer openbare support mogen krijgen vanuit dat deel dat zich altijd aangevallen voelt.
Toen Prekenweb begon, had nog nooit iemand gehoord van de drie initiatiefnemers. Toen al was het een bitter klein percentage dat mee wilde doen. En van de niet-deelnemers was er slechts een enkeling bereid zijn niet-meedoen te motiveren.
Dus wat dat betreft slaat jouw posting nergens op.
Bovendien: PrekenWeb wil juist de hele breedte van de Ger Gem dienen en niet slechts een klein deel. Wat dat betreft zou dat weleens wat meer openbare support mogen krijgen vanuit dat deel dat zich altijd aangevallen voelt.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik liet me hier door de emotie een beetje gaan.
Dit neemt niet weg dat ik die opmerkingen absoluut niet kan begrijpen als het kerkverband je lief is.
Wat prekenweb betreft zou ik graag uitbreiding zien in het aantal predikanten, maar ik kan me voorstellen dat ze pas mee willen werken als de initiatiefnemers positief tov de Gergem staan.
En je weet , er wordt meegelezen
Dit neemt niet weg dat ik die opmerkingen absoluut niet kan begrijpen als het kerkverband je lief is.
Wat prekenweb betreft zou ik graag uitbreiding zien in het aantal predikanten, maar ik kan me voorstellen dat ze pas mee willen werken als de initiatiefnemers positief tov de Gergem staan.
En je weet , er wordt meegelezen
Wederom een belediging richting de initiatiefnemers. Je hebt werkelijk geen idee van wat er aan tijd en energie gestoken wordt in PrekenWeb (een site met exclusief GerGem-preken, hoezo niet positief tov de GerGem) en andere gerelateerde initiatieven.geledu schreef:Ik liet me hier door de emotie een beetje gaan.
Wat prekenweb betreft zou ik graag uitbreiding zijn in het aantal predikanten, maar ik kan me voorstellen dat ze pas mee willen werken als de initiatiefnemers positief tov de Gergem staan.
Maar gelukkig doen de initiatiefnemers het niet om van jou een schouderklopje te krijgen, Geledu. We zien het weer: 'vest op prinsen geen vertrouwen', en zeker niet op Geledu.