Ik heb een oude antieke kast, waar houtworm inzit. Wie weet hoe ik dit het beste kan behandelen? petroleum heb ik al gehoord, wie heeft hier ervaring mee? overigens moet ik de ergst aangetaste stukken vervangen (is dan ook triplex)
Tips zijn welkom!
houtworm behandelen
En als je in de discussiegroepen zoekt? Of daar deze vraag stelt?seri schreef:Dat heb ik dus ook gedaan, maar zoveel tips krijg je dan niet, hoor! En hoe je het moet doen, staat er ook niet bij.Tiberius schreef:Als ik jou was, zou ik de topic titel even in Google invoeren.
Je krijgt dan zoveel tips, dat je kastje in notime weer hersteld is.
Hier op refoforum kom je meer boekenwurmen dan houtworm tegen.
Ik voor mij zou absoluut niet weten hoe zoiets aan te pakken.
Hier uw deskundige :mrgreen:
Is vechten tegen de bierkaai als je met vloeistoffen gaat werken. Heb dat gedaan bij een antiek nachtkastje. Je blijft je afvragen of er nog houtworm inzit omdat er steeds maar zaagsel uit de gaatjes blijft komen.
Dus een Vriesbedrijf in de buurt gebeld en gevraagd of je er ook spullen kon brengen tegen houtworm (mijn vriezer bleek niet groot genoeg voor een nachtkastje :mrgreen: ). Geen enkel probleem, kastje heeft 2 weken in een vriescel gestaan voor 13 euro. In principe is 24 uur voldoende om alles dood te maken maar eitjes blijken er nog wel eens tegen bestand maar die komen altijd binnen 2 weken uit. Dus 2 weken in een vriescel is succes verzekerd!
Is vechten tegen de bierkaai als je met vloeistoffen gaat werken. Heb dat gedaan bij een antiek nachtkastje. Je blijft je afvragen of er nog houtworm inzit omdat er steeds maar zaagsel uit de gaatjes blijft komen.
Dus een Vriesbedrijf in de buurt gebeld en gevraagd of je er ook spullen kon brengen tegen houtworm (mijn vriezer bleek niet groot genoeg voor een nachtkastje :mrgreen: ). Geen enkel probleem, kastje heeft 2 weken in een vriescel gestaan voor 13 euro. In principe is 24 uur voldoende om alles dood te maken maar eitjes blijken er nog wel eens tegen bestand maar die komen altijd binnen 2 weken uit. Dus 2 weken in een vriescel is succes verzekerd!
Volgens 'ervaringsdeskundige' helpen al die moderne potjes, snufjes en pakjes niet zo goed. Wat vriezen betreft , geen idee.
Maar als je in je huis de vloeren of balken besmet hebt, is vriezen ook geen optie.
Volgens de deskundige helpt niets zo goed als gasolie. Hij heeft het dan nu zelf ook gebruikt op de noodzakelijke plekken die moeilijk te verwijderen zijn. Jammer voor die wormpjes en de boktor.
Klomp( heeft nog geen van houtworm.)
Maar als je in je huis de vloeren of balken besmet hebt, is vriezen ook geen optie.
Volgens de deskundige helpt niets zo goed als gasolie. Hij heeft het dan nu zelf ook gebruikt op de noodzakelijke plekken die moeilijk te verwijderen zijn. Jammer voor die wormpjes en de boktor.
Klomp( heeft nog geen van houtworm.)