Bright december moon is beaming

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

tuurlijk is het een sinterklaasliedje
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Tamarinde schreef:Nou dan was ik zeker in de war want ik had het over het lied van unionist :P
Als je het topic had gevolgd, zou je hebben gezien dat we inmiddels waren afgedwaald - zo gaat dat soms - naar een heel bijzonder kerstlied, waarover in het verleden veel te doen is geweest en waaromheen de nevelen nog steeds niet geheel zijn opgetrokken 8)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:... een heel bijzonder kerstlied, waarover in het verleden veel te doen is geweest en waaromheen de nevelen nog steeds niet geheel zijn opgetrokken 8)
Nog steeds niet geheel zijn opgetrokken?
Heb ik iets gemist? Ik zit nog steeds in heel dichte wolken; ik zie geen hand voor de ogen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:... een heel bijzonder kerstlied, waarover in het verleden veel te doen is geweest en waaromheen de nevelen nog steeds niet geheel zijn opgetrokken 8)
Nog steeds niet geheel zijn opgetrokken?
Heb ik iets gemist? Ik zit nog steeds in heel dichte wolken; ik zie geen hand voor de ogen.
Tiberius schreef:
dré schreef:dit geeft moed,

ik ruik dat het kerstlied van broeder Adrianus er ook aan zit te komen :lol: :mrgreen:
Ik meen me te herinneren dat een aantal fervente refoforummers dit kerstlied afgelopen zomer op Schoolzicht heeft gerepeteerd. :wink:
Dan is natuurlijk de grote vraag wàt er daar in Aagtekerke als massale refoforumiaanse samenzang heeft geklonken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:Dan is natuurlijk de grote vraag wàt er daar in Aagtekerke als massale refoforumiaanse samenzang heeft geklonken :mrgreen:
Ongetwijfeld het kerstlied.

BTW: Ligt Aagtekerke niet dicht bij Goes? Misschien heeft een Goese organist hen dan begeleid. :wink:
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:BTW: Ligt Aagtekerke niet dicht bij Goes? Misschien heeft een organist uit Goes hen dan begeleid. :wink:
joe neffer noow, mits het kerstlied van vóór 1840 is :mrgreen:

Overigens is de afstand Aagtekerke-Hoes niet te onderschatten! Da's twee uur fietsen :?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Tiberius schreef:Heb ik iets gemist? Ik zit nog steeds in heel dichte wolken; ik zie geen hand voor de ogen.
is dit een zinspeling op: daar is uit s'werelds duistre wolken.....?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Miscanthus schreef:
Tiberius schreef:Heb ik iets gemist? Ik zit nog steeds in heel dichte wolken; ik zie geen hand voor de ogen.
is dit een zinspeling op: daar is uit s'werelds duistre wolken.....?
Da's in elk geval een melodie die je mooi gedragen en bijna niet-ritmisch kunt zingen :wink:
limosa

Bericht door limosa »

Hendrikus schreef:
Miscanthus schreef:
Tiberius schreef:Heb ik iets gemist? Ik zit nog steeds in heel dichte wolken; ik zie geen hand voor de ogen.
is dit een zinspeling op: daar is uit s'werelds duistre wolken.....?
Da's in elk geval een melodie die je mooi gedragen en bijna niet-ritmisch kunt zingen :wink:
zaterdagavond stond ik bootjes te kijken langs de Lek, kwamen allemaal opgeleukte dingen voorbij dobberen voor een of ander feestje, en daar was een boot bij met een koor dat van die zeemansliederen ten gehore bracht, toen dacht ik nog, als je je best doet kun je Ketelbinkie ook niet-ritmisch zingen ;-)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Dat kan met Sinterklaasliedjes ook hoor. Je kunt "Zie ginds komt de stoomboot" ook zingen op de wijs van "Eens was ik een vreemd'ling".

En het Wilhelmus en Nu daagt het in het oosten zijn ook uitwisselbaar, al past "Nu daagt" precies 2x in het Wilhelmus.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:En het Wilhelmus en Nu daagt het in het oosten zijn ook uitwisselbaar, al past "Nu daagt" precies 2x in het Wilhelmus.
Psalm 128 <> Wilhelmus kan ook!

[Da's een manier om het Wilhelmus niet-ritmisch te zingen,,,]
Plaats reactie